Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: shri в 07 Юни, 2025, 09:08:50
-
Здравейте имам задача да заменя една литиево-полимерна батерия на едно детско хеликоптерче. Оригиналната е LiPo 3,7V 1000mAh. На магазина има същите габарити но е 2000mAh. Адаптерчето е 650mA дали ще може да я зарежда?
Втори въпрос понеже човека иска да пазари от Тему, там намирам само LiPo 3,7V 1500mAh. Нея дали ще зарежда? Прилагам снимки.
[attach=1]
Това е адаптера.
[attach=2]
Това е оригиналната батерия 48х30х10мм.
[attach=3]
А тази е която я има на магазина 2000mAh
И последно как иска той да си купи литиева батерия от Китай, нали в ЕС е забранено да се пращат литиеви батерии по пощата? Казах му че може и да му изгорят парите и да не получи нищо. Е разбирам го, тази от магазина струва 13,60€, а от китайците 3$.
-
Няма проблем със зареждането, само дето може би ще отнема по-дълго време.
Изобщо не е забранено да се изпращат LiPo батерии по пощата. Само има по-специални изисквания при пакетирането и мисля че обозначението на пратката.
-
В ЕС идват от европейски складове, забранено им е да летят.
Иначе разликата с капацитета е, че ще се зарежда по-дълго, може и да е малко по-голяма като габарити.
-
В ЕС идват от европейски складове, забранено им е да летят.
...
Това не е вярно. Постоянно поръчвам както само батерии, така и устройства съдържащи LiPo батерии от Алито и си идват от Китай.
Това е последната LiPo батерия за лаптопа която поръчах преди 2 години: https://www.aliexpress.com/item/1005003496665020.html
Пристигна точно за 6 седмици.
-
Не забранено официално,но авиокомпаниите се въздържат от такива товари.След като един самолет се запали и изгоря във въздуха отказват.Доставят ги до хъбове в Европа,от там само по сухоземен или морски път.
Иване,че се зареди поне два пъти по бавно както пи писа CVT.
-
Хоппала, Иване,
много е важно къде e BMS Модула - на батерията или на хеликоптерчето. Като гледам, това е обикновен DC Адаптор. Задължително трябва протекция както за зареждане, така и за изключване - предотвратяване на дренирането което е смъртоносн а и взривоопасно при тези батерии. С това трябва да започнеш. Ако не е на хеликоптера, трябва да се инсталира на батерията.Тия батерии са почтои вечни - за да си отиде батерията има причина. Тука е Германия, ще бумне,ще си запалят къщата и ще те вкарат в затвора, без майтап.
-
Хоппала, Иване,
много е важно къде e BMS Модула - на батерията или на хеликоптерчето. Като гледам, това е обикновен DC Адаптор. Задължително трябва протекция както за зареждане, така и за изключване - предотвратяване на дренирането което е смъртоносн а и взривоопасно при тези батерии. С това трябва да започнеш. Ако не е на хеликоптера, трябва да се инсталира на батерията.Тия батерии са почтои вечни - за да си отиде батерията има причина. Тука е Германия, ще бумне,ще си запалят къщата и ще те вкарат в затвора, без майтап.
Със сигурност си има BMS в хеликоптерчeто, ако това е оригиналния му адаптер.
Също няма нищо вечно в тази, а и във всяка друга LiPo батерия. На всяко зареждане капацитета пада по малко. Изкарват много дълго време единствено когато почти не се използват.
-
Ами сега и аз да ви изненадам. Хеликоптерчето и батерията са чистак нови. Стояло е по думите на човека 4 години на склад без да се зарежда. Каза, няколко години 3-4 ама е дядка над 80. При опит да я заредя за няколко часа. Напрежението от 0Волта се качва до 1,2Волта и адаптера пече, батерията е студена и нищо не става. Намерих оригиналната в али експрес и ще му дам линка да си я поръчва. Също не съм фен да правя ТНТМ-та с такива батерии. Въпроса дали е дефектна от начало или се е скапала от годините остава отворен. Поради причините изброени от адаша, няма да я разглобявам и гледам какво що. Обясних му на нашия майстор на колелета в квартала-това е дядото, който продава и детски играчки, че това е опасно със замяната. Вчера ми звъни 3 пъти да ме натиска да търся из нета заместител. И по надписа който означава габаритите и намерих в алито. От ТЕМУ можело да се поръчат само 2 и със 15€ доставка било му скъпо. Та каза, че имал още такива неработещи хеликоптери. Тези батерии си вървят с платчица на тях и предполагам там е контролера, но знае ли човек. За това ще му кажа само оригиналната да търси. То като вземе нови аз ще трябва да презапоя кабела заради куплунга който е специфичен. Също така батерията се закача директно на адаптера при зареждане. Значи контролера е в нея според мен.
-
Това ли е оригиналното зарядно, защото 4в ми се виждат малко за литиева батерия. Имам зарядно за хеликоптерче и е 4.2/650mA. Дали има вграден bms не знам, а и не съм го мерил какво дава. Също така батерията се включва директно.
-
Е защо да е малко? Най-вероятно е обикновено не стабилизирано захранване, което на празен ход може да дава 6 до 8 волта и разчита на BMS-а вграден в батерията.
-
Е защо да е малко? Най-вероятно е обикновено не стабилизирано захранване, което на празен ход може да дава 6 до 8 волта и разчита на BMS-а вграден в батерията.
Това адаптерче съм сигурен че е стабилизирано, иначе не биха сложили този етикет, но 4V е достатъчно да я зарежда до 80% SoC. Може това да е нарочно с цел да се удължи живота на батерията. Много лаптопи с LiPo батерии (включително и моя) имат опция в биоса "зареждай само до 80%" точно с тази цел.
-
То си пише на етикета +PCB.Платката BMS 1S присъства,още повече се вижда на снимката че даже червения кабел + е вързан директно за батерията стандартно за тоя вид.Управление,защита заряд разряд е по минусовата шина.Иван е изпраскал една снимка ??? ама поне това се вижда ясно,за другото ще гадаем.Иван можеше да напише какво е зарядното,ако е трансформаторно тия 4 волта са по скоро пожелателни.Може да дава и доста повече.Ако е импулсно обаче е друго.Поне да беше казал какво е,не е бужно да го разглобяваш,ако е лекичко вътре има платка,ако е по тежичко вътре има трансформатор.BMS 1S не са скъпи,за едно евро няколко може да си поръчаш.Ама ако дядото е пинтия пиши влака заминал,що се занимаваш с такива патладжани :) Тия защитни платки изолират батерията ако напрежението е под определен минимум,2.8 волта май беше.Пробва ли да я подзаредиш директно като заобиколиш BMS-а.Колкото да вдигне напрежение да я опознае.
П.П.
Сетих се че и аз в клилера имам подобна батерия,хвърчилката не можах да намеря.Кекава китайска работа.Дядката те натиска защото се говори че тия хвъчикоптери в ЕС ще ги забраняват и дядката ще си ги вре после ....ясно къде :) за това е паниката.
Отворих тя да ти я покажа,контролера е вътре.Аналог на TC4056 ама в по дребен корпус,от USB се зарежда.Приципно същата манджа.Преди време ми донесоха два чувала такива хвърчила,всичките китайски производствен брак :) ама ги подкарах и си оставих един за спомен,ама не го намерих.
-
Ето снимки.
[attach=1][attach=2]
Нищо няма да пипам повече, ще му дам линк към оригиналната батерия в алито да си я поръчва. Всяка интервенция в тези боклуци може да е пожароопасна, а на мен не ми се ходи в Панделата. И това не е мое че да разглобявам батерията или адаптера. Тука порядките са по-различни от при вас. Прилича като да е трафче тежи.
Това което ме интересуваше беше дали може да се сложи по мощна батерия и вие ми отговорихте. Но след като намерих оригиналната, само с такава ще сменям.
-
Правилно мислиш :drinks: