Форум за любителите на Стара електроника

Общ раздел => Друга електрическа техника => Темата е започната от: chav_chav в 09 Юли, 2025, 11:17:53

Титла: Проблем при лек автомобил
Публикувано от: chav_chav в 09 Юли, 2025, 11:17:53
Случи ми се следната неизправност.На Пассат 91 г спря да свети и мига всичко отзад.Отпред всичко е в изправност.Забелязах ,че между отделни точки на шасито има съпротивление и то над 100 ома.Меря между различни точки на шасито.След дълго умуване се спрях на отрицателния полюс на акумулатора.Дебел многожилен проводник  от акумулатора отива към корпуса на автомобила със специално ухо за застопоряване.След това кабела отива към корпуса на двигателя.Какво се оказа :болта който съединява минуса със шасито,въпреки,че е заварен и стои стабилен не прави галванична връзка със шасито.Защо не прави връзка -сигурно  от окисляване.След калайдисване на друга точка на шасито и свързване със спойка всичко светна.Аз го давам ката пример,защото тази гадост може да се получи и на по-нови модели.
Титла: Re: Проблем при лек автомобил
Публикувано от: barlog в 09 Юли, 2025, 11:53:18
Всяка кола има схема на захранванията /power distribution/, плюс и минус. Задните светлини също имат минусова шина, не се разчита само на купето. Най-лесно пусни нов проводник от минуса на акумулатора до задните светлини. При фолксваген минуса на светлините е кафяв проводник. Успех !
Титла: Re: Проблем при лек автомобил
Публикувано от: CVT в 09 Юли, 2025, 12:27:49
...
След калайдисване на друга точка на шасито и свързване със спойка всичко светна.Аз го давам ката пример,защото тази гадост може да се получи и на по-нови модели.

Спойката не е много дълготрайно решение за дебели кабели, особено ако става дума за двигателния отсек, където температурата може да варира с над 100 градуса само за минути. Разликата в коефициентите на температурното разширявана на двата метала + вибрациите могат да я нарушат за доста кратко време. Затова се предпочита кримпване и затягане с болт вместо запояване.
Титла: Re: Проблем при лек автомобил
Публикувано от: Pichaga933 в 09 Юли, 2025, 16:09:26
Колеги. Не сме автомобилен форум та и тази тема ще замине в кофата или най-много да я оставя заключена.

По въпроса: Самото купе на автомобила е  съставено от различни точково заварени детайли. С времето тези заварки променят свойствата си и пада проводимостта. 
Та за това се пускат след години допълнителни кабели за маса.

Относно окабеляването- Всяка връзка на спойка е сериозно застрашена от спукване и чупене заради вибрациите-точно на ръба с мекия проводник. За това  в автомобилите всичко е фабрично само кримпнато.

Където Има зелена корозия по проводник ,то трябва да се смени цлята дължина на проводника а не са мястото на външен контакт. Зелената корозия работи много добре под изолзацията.