Форум за любителите на Стара електроника
Персонални компютри, игрови приставки и друга стара електроника за забавление => Ремонт, схеми, документация, литература => Темата е започната от: Poltre в 31 Август, 2025, 22:22:03
-
Здравейте форум. Това ми е първа публикация тук и се извинявам предварително ако объркам наименованието на дадени думи или техника.
Имам аркадна игра Namco AquaJet от 1996г. производство. Играта стартира , всичко видимо работи , но имам проблем с картината , няма я :D .
Играта разполага с проектор Pioneer (Made in Japan 1996) като модел е : Pioneer Projection Monitor SD-V5070NE. Представлява 3 електроннолъчеви тръби. Всяка прожектира различен цвят - червено, зелено и синьо. Така, включвам аркадната игра в контакта , стартирам от гърба бутоните за захранване , видимо всичко стартира , Pioneer-а също стартира чува се цъкване , светва зелена лампа на POWER и видимо работи , но като погледна отзад 3те лампи, нито една не свети. Предполагам е онази част, която захранва със високият волтаж лампите да ги активира, но божа работа това аз да го разбера , затова и търся помощ от вас. Премерих всички бушони за изгорял ако намеря , но видимо всички са здрави. Ще се радвам ако има човек който може да ги погледне или да ми каже какво да сваля и занеса да се ремонтира или тества , сравнително съм кадърен с мултицет и подобни замервания, но не съм професионален електротехник. Може и по телефона да говорим и да ме насочите какво и къде да снимам , меря или проверя за изгорели елементи. (Ще се опитам да кача снимки)
-
Хмм... като чукнеш кредит и я стартираш дали издава някакви звуци , питам това понеже и платката може да не работи а монитора да си е ок .
А като гледам си е малко сложна
CPU : Motorola 68EC020 32-bit @ 24.576 MHz
Sound CPU : Mitsubishi M37710 16-bit @ 16.384 MHz
3D DSPs : 2xTexas Instruments TMS320C25 16-bit fixed point DSP @ 49.152 MHz
Sound chip : Namco C352 32 channel 42KHz stereo supported 8-bit linear and 8-bit muLaw PCM - 4 channel output
Additional Chips : Insanely large amount of Namco custom chips. -- бррр това си е найстина гадно!!!
Colours : 16.7 million colours onscreen
Features : Texture mapping, Gouraud shading, Translucency effects, Depth-cueing, More than 240000 polygons/sec.
Board composition : Crate containing many PCB's
Ако платката си работи може да разкараш тоя тюфлек :) и да сложиш някой по нормален lcd телевизор който да има scart вход понеже : Namco Super 22 има стандартен аркаден RGB 15 kHz
-
Кинескопите може и да светят отзад, виж ги на тъмно. Типична повреда е да изгори драйверния транзистор на ТХО (големия на радиатора до "онова", вижда се на снимката), но може да е труден за мерене без да се свали - някои имат драйверен трансформатор и ще го мериш "на късо" ако не е свален. Причината да гори обикновено е прехвърлящия кондензатор към базата му, който обикновено е със стойност 1-10 микрофарада и е някъде близо до транзистора, за да се опича от радиатора и да се скапе.
п.п. 1000 вата - наблжиава му сезона, лятото според мен е неизползваема тая играчка :D
п.п2 намерих схемата в Elektrotanya, с драйверен траф е, който се драйви от малък транзистор и към неговата база е кондензатора C1181 0.47/50V - ако е изгорял крайния транзистор, и този кодензатор ще е за смяна.
-
Хмм... като чукнеш кредит и я стартираш дали издава някакви звуци , питам това понеже и платката може да не работи а монитора да си е ок .
А като гледам си е малко сложна
CPU : Motorola 68EC020 32-bit @ 24.576 MHz
Sound CPU : Mitsubishi M37710 16-bit @ 16.384 MHz
3D DSPs : 2xTexas Instruments TMS320C25 16-bit fixed point DSP @ 49.152 MHz
Sound chip : Namco C352 32 channel 42KHz stereo supported 8-bit linear and 8-bit muLaw PCM - 4 channel output
Additional Chips : Insanely large amount of Namco custom chips. -- бррр това си е найстина гадно!!!
Colours : 16.7 million colours onscreen
Features : Texture mapping, Gouraud shading, Translucency effects, Depth-cueing, More than 240000 polygons/sec.
Board composition : Crate containing many PCB's
Ако платката си работи може да разкараш тоя тюфлек :) и да сложиш някой по нормален lcd телевизор който да има scart вход понеже : Namco Super 22 има стандартен аркаден RGB 15 kHz
Привет и благодаря за бързата реакция. Пусна ли играта се чува по високоговорителите че тръгва играта , също започва да духа вятър който да имитира морски бриз, както и джета да подскача (имитира вълни). Тоест видимо всичко функционира правилно. Натисна ли старт (бутон върху джета) играта стартира и започва да се играе , но единствено няма картина. Видимо на тъмно я стартирах и няма и проба да светнат тръбите / проекторите отзад. Иска ми се да се опитам да ги оправя ако мога , ще е много готино да запазя оригиналният вид за мен. НО ако наистина клони към невъзможно, бих се примирил с нещо по-модерно да поставя. Отделно видимо виждам че някой си е играл да превръзва (има спойки и изолации) от един сноп кабел изходящ SCART накрайник , което ме навява на мисълта , ако са се опитали да го включат към модерен телевизор (отпред поставен примерно), възможно ли е всички тези кабели които са рязани и презапоявани към SCART-а , да трябва да ги върна по оригиналните им места от където са махнати ? Защото не виждам другаде рязано и стърчащи кабели.
-
Кинескопите може и да светят отзад, виж ги на тъмно. Типична повреда е да изгори драйверния транзистор на ТХО (големия на радиатора до "онова", вижда се на снимката), но може да е труден за мерене без да се свали - някои имат драйверен трансформатор и ще го мериш "на късо" ако не е свален. Причината да гори обикновено е прехвърлящия кондензатор към базата му, който обикновено е със стойност 1-10 микрофарада и е някъде близо до транзистора, за да се опича от радиатора и да се скапе.
п.п. 1000 вата - наблжиава му сезона, лятото според мен е неизползваема тая играчка :D
п.п2 намерих схемата в Elektrotanya, с драйверен траф е, който се драйви от малък транзистор и към неговата база е кондензатора C1181 0.47/50V - ако е изгорял крайния транзистор, и този кодензатор ще е за смяна.
Всичко написано ми харесва и имам амбиция да го проверя , замеря и дори опитам да разпоя и замеря свалено. Но ще трябва да пращам снимки и да ме съпровождате кое да свалям и какво да меря (също и на коя стойност на мултицета се мери, тъй като съм скаран малко с елементите и кой как се мери) Извинявам се предварително за непрофесионалният език.
-
Въпросния кондензатор и да е здрав бива да се смени - ще е причина за бъдещ дефект. А транзистора трябва да го свалиш и измериш свален.
/>
Тук е показано нагледно, транзистора по принцип се мери като 2 диода, но специално този е малко по-особен случай, понеже има вграден обратен диод и между колектор-емитер изводите, както и вграден резистор база-емитер, които ще объркат част от мултицетите... Най-малкото трябва да няма пълно късо в двете посоки между никои от изводите.