Форум за любителите на Стара електроника
Радиоприемници => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: radio-hobi в 23 Юли, 2013, 22:47:36
-
От днес вече си имам и "504" , но ще иска доста работа . :master: Външно е доста захабен и мърляв , но повече ме притеснява че има скъсани бобини . С U21 лапи е ,впечатление ми направи и ,че на капака пише "504 Б" Това видях на пръв поглед , утре ще го оглеждам по-подробно .
Ето няколко снимки :
-
Успех!!! :master2:
-
Не е толкова зле, ще го възтановиш :) . Моето първо "504" беше в много по-лошо състояние:
http://valerizd.snimka.bg/radio-amateur/radioaparati-restavracii.632023.25523467
-
Днес го позакърпих ,почти всички бобини които се виждат бяха скъсани . Потенциометърът си беше заминал , цокала на UBL прави мизерии . Двойният електролит който по схема е 50+50 при мен е сложен 20+20 , измерих го капацитета не му е мръднал 19,60 и 19,90 мкф . Включих го ,късите не работят (вероятно има още скъсани бобини по-навътре в б.блока ) на средни се появи шум който се променя с въртене на въздушния кондензатор ,но не хваща нищо .На дълги леко шуми и също не хваща нищо . Видях,че има счупена сърцевина на една от бобините - възможно ли е заради нея да се е разстроил и да не хваща нищо ?
Вероятно има и други проблеми ................
-
впечатление ми направи и ,че на капака пише "504 Б" Това видях на пръв поглед , утре ще го оглеждам по-подробно .
Ако е със надпис "Б", би трябвало да е от по-редкия батериен вариант с ламби Dx96. Или може би, само капакът е такъв.
Оказа се, че е имало и батерийни 504... освен моята дървена...
За съжаление, от българските батерийни бакелитници много рядко може да се намери някой.
аз не съм виждал още батериен "Пионер".
-
Не знам да има батериен "504", буквата "Б" се е слагала за да се различават по употребяваните лампи. Този е с лампи "U"-серия, има и с "Е"-серия, както и с руски лампи.
-
Има батерийни и Пионер и Комсомолец :)
(http://s6.postimg.org/4ujqqrhht/ALIM1826.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s6.postimg.org/8cvqn5idt/ALIM1828.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s6.postimg.org/4dyj4btqp/ALIM1829.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s6.postimg.org/8blstqgk1/ALIM1832.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s6.postimg.org/u34kkfmfl/ALIM1836.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s6.postimg.org/70e1l9ky9/ALIM1838.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s6.postimg.org/e65snpu1d/ALIM1839.jpg) (http://postimage.org/)
-
На външната страна на капака пише "504 Б" както се вижда на една от снимките , а на вътрешната страна е дадено разположението на лампите и са си U21 серия .
Повече ме интересува отговора на този въпрос .
Видях,че има счупена сърцевина на една от бобините - възможно ли е заради нея да се е разстроил и да не хваща нищо ?
-
На коя по точно,като начало мериш напреженията на лампите.Въобще работи ли на някой обхват.Въпроса не е коректен,все едно питаш дали е от онова нещо което е отдясно на другото ляво нещо :D Принципно ако някаква техника се повреди и попадне в ръцете на човек с ниска техническа култура като начало започва едно въртене на всичко което може да се завърти някак си :D Нищо чудно преди да да попадне при теб да е "ощастливен" от подобен техник ;) По въпроса за лампите,ами слагали са това което са имали.За това са толкова различни моделите.Ако има захранваш трансформатор на шасито със сигурност не е батериен приемник :) Ето ти схемата.Успех :)
(http://s6.postimg.org/ab6zyw09d/t_sch_rx_voroshilov_504_u21_tubes.jpg) (http://postimage.org/)
image hosting websites (http://postimage.org/)
-
Днес го позакърпих ,почти всички бобини които се виждат бяха скъсани . Потенциометърът си беше заминал , цокала на UBL прави мизерии . Двойният електролит който по схема е 50+50 при мен е сложен 20+20 , измерих го капацитета не му е мръднал 19,60 и 19,90 мкф . Включих го ,късите не работят (вероятно има още скъсани бобини по-навътре в б.блока ) на средни се появи шум който се променя с въртене на въздушния кондензатор ,но не хваща нищо .На дълги леко шуми и също не хваща нищо . Напреженията са ок.
Вероятно има и други проблеми ................
Аз вече съм писал какво съм направил и измерил ;)
-
Мерил си капацитета на електролитния,това нищо не дава като информация.Колко е напрежението по анодите и решетките на лампите.Това е много по важно.
-
Има батерийни и Пионер и Комсомолец :)
Асене, тези радиа твои ли са :) ?
-
Да предположим :)
-
Не знам да има батериен "504", буквата "Б" се е слагала за да се различават по употребяваните лампи. Този е с лампи "U"-серия, има и с "Е"-серия, както и с руски лампи.
Абсолютно вярно! :good: Няма батериен 504. В случая буквата "Б" е просто означение на модификацията.
-
Има батерийни и Пионер и Комсомолец :)
(http://s6.postimg.org/4ujqqrhht/ALIM1826.jpg) (http://postimage.org/)
Хм, забелязвам, че батерийния "Комсомолец" е трети клас, мрежовия му вариант е четвърти ::) . Иначе по-запазено шаси не бях виждал досега :) , направи блести, дай и една снимка отпред.
-
Изглеждат си както мрежовите,на 1 август съм на работа.Ще го снимам щом искаш.Има още работа там,променливия кондензатор и лампи.
-
Радиото е почти готово , най-големият проблем се оказа UBL нещо окъсява .Като го пуснах през крушка 75 Вт. светна ,за проба взех лампа от едно "Пионерче" и всичко си тръгна както трябва ,изкара си и фонов шум . Остана само да закача конеца за скалата ,но не ми е много ясно откъде минава :unknown:
-
Вече е 100% завършен .
-
Темата не е активна от доста време, но няма смисъл да пускам нова.
В първия брой на списание Радио е описан подробно радиоприемник "504".
След реставрация чувствителността на приемника, съответства ли на посочената в статията ?
-
Малко ще се отклоня 8) и ще възпроизведа първото изречение от приложената статия в съвременен вариант: "У нас след 10.11.1989 г. вече не съществува радиопромишленост..." :-[ .
-
Скоро не съм го пускал ,но си спомням че беше една идея по-чувствителен от Комсомолец .
-
"У нас преди 9.IX.1944г. не съществуваше радиопромишленост" (край на цитата), но е имало производство на радиоприемници. След 10.11.1989г. у нас няма радиопромишленост, но има много сериозни реставратори ! :drinks:
От "народния радиоприемник 504" имам добри спомени. Не ми харесваше само захранването. За икономия ли са го направили така или е имало други причини ?
-
Малко да поотупаме праха от темата.
Спомняш ли си как е свързано отоплението на лампите - четирите последователно и вземат захранване от извода за 150V на волтажния разпределител, или от отделни изводи на първичната намотка един за двете UCH21, втори за UBL21 и трети за UY1N?
-
Не са последователно.Двете UCH21 са паралелно свързани към точка б на захранващия,UBL21 към точка а на захранващия,и UY1N точка а пак там.
Схемата я има в сайта на Веско http://www.kn34pc.com/sch/sch_rx/rx_voroshilov_504.html
-
Имам три приемника Ворошилов 504, вариант с U21 серия.
Първият е 504А с последователно включени отопления на лампите. Вторият беше без заден капак (предполагам тип 504Б) с отделни изводи от първичната намотка за отопленията на отделните лампи (представил съм го тук https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=6363.0) и третият 504УТ - също като втория, с разлика само в схемата на АРУ. Та целта ми е да се убедя, че вторият е тип Б. :(
-
Виж на захранващия трансформатор какви изводи има.
-
Всички тези схеми са "вадени" от конкретните приемници с посочените фабрични номера. Не съм сигурен само за типа на втория, тъй като дойде без капак.
-
Схемите са супер!
Трансформаторите им се различават по изводите,въобще са си автотрансформатори според мен :) 504А няма изводи за отоплението,те там са си последователно без гасящ резистор на извода за 150 в.Завод Ворошилов ги е правил дълго време,правили са изменения според това което са имали.
-
А варианта с Е серия – ECH4, ECH4, EBL1, AZ1
Какво му пише на капака, и ако някой има с такъв капак ще съм благодарен на един скан,че и при моя го няма.
-
Утре ще ти сканирам
-
А варианта с Е серия – ECH4, ECH4, EBL1, AZ1
Какво му пише на капака, и ако някой има с такъв капак ще съм благодарен на един скан,че и при моя го няма.
https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=6282.0