Форум за любителите на Стара електроника

Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: naneobratmu в 06 Декември, 2012, 14:19:50

Титла: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: naneobratmu в 06 Декември, 2012, 14:19:50
Случайно попаднах на този интересен клип
http://www.youtube.com/v/hMTT4jTj7Qs
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: simo_ в 06 Декември, 2012, 14:28:36
Вижте в какво се е превърнал завода сега... Подобно на нашите заводи :( всичко тъне в развалина.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Vladislav в 06 Декември, 2012, 15:36:23
Това е явно закономерно, защото фирмата собственик на завода едно време произвеждаше пародии на автомобили, а за последно е имала модерно оборудване и технология, когато са реквизирали като репарации оборудването за производство за Опел Кадет след войната. Така че как може една съветска фирма без технологичен капацитет и каквато и да е основа за конкурентоспособност да просперира в условията на пазарната икономика? Не е чудно, че заводът е опустял.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: origo в 07 Декември, 2012, 15:21:24
Владиславе, ще те трепя! Това че им е стара технологията не значи че колите им са лоши, нали именно това е нашата идея във форума.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Vladislav в 07 Декември, 2012, 18:21:03
Ориго, да се дообясня. Аз си умирам за стари неща, включително мотори, коли и парни локомотиви. С огромно удоволствие бих се хванал за реставрирам стар москвич, особено ако е от по-старите модели. Но това не значи, че москвичите, които се продаваха по наше време, бяха хубави коли. Мисля, че и ти си напълно наясно, че особено моделите от семейството на Москвич 408 бяха пълни боклуци, на които ламарините ръждясваха за една година, а управлението например им е толкова прецизно, че използването на колата си е направо опасно за живота. Вярно, че се правят лесно и например като ти се скапе бензиновата помпа, може да си купиш ремонтен комплект и да си я направиш - и така всяка година. А горките руснаци и пр. съветски граждани и за тези ковчези пак чакаха по 20-30 години.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: origo в 11 Декември, 2012, 22:12:36
Не съм съгласен че са лоши коли и че употребата им е опасна за живота. Я ми кажи колко човека седмично са загивали в ПТП по онова време, ами сега? Кои коли се по-опасни според статистиката? Тук не говорим само за самата кола, а и за чувството на човека зад волана и скоростите които вдигаш. С Москвича си знаеш че е с по-лошо управление и сцепление към пътя, не се правиш на майстор по пътищата и стигаш жив, а със съвременните коли, викаш си леле колко надеждна машина, тва и 200 не са му проблем, и се изтрепваш в първото крайпътно дърво, защото 200 километра в час са си 200 километра в час, и ако е заледен или мокър пътя и с Москвич и с Бентли ще се изтрепеш по един и същи начин. Относно гниенето - чудно как все още е останало нещо от осмаците след 40 години, ако изгниват още след първата година, и защо ли се срещат екземпляри които са в по-добро козметично състояние от Опели на по 10 години? Така че ако обичаш, не обиждай возилата, дали са повече от колкото може която и да е западна кола. И ако изобщо тия съвременни боклуци с пластмасови двигатели могат да бъдат наречени коли.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Vladislav в 24 Декември, 2012, 21:34:08
Хайде още малко. Ориго, пак казвам, че ако ми попадне интересен стар москвич, с удовоствие бих се хванал да го реставрирам. Но не мисля, че трябва да си кривим душата, като твърдим, че бричките от технологично катастрофиралия СССР са по-хубави от съвременните коли. Сигурен съм, че много добре знаеш, че двигателите на ладите и москвичите едва изкарваха по 100000 км. и отиваха за основен ремонт с престъргване на ризи и смяна на бутала, сегменти, лагери на коляновия вал и разни други части. Редовните анализи на сп. Аутобилд, показват, че детайлите в двигателите напр. на Фиат (давам тази марка за пример, защото и аз карам Фиат) на 100000 км. изглеждат като нови - следите от хонинговането на цилиндрите са напълно запазени и видими и други белези на износване почти не могат да се открият. И аз съжалявам, че в днешните двигатели има толкова много електроника, но да се каже, че съветските били добри, а днешните - пластмасови, си е направо тенденциозно. При положение, че междуремонтният ресурс на един съвременен двигател е в пъти (!) по-голям от двигателя на ладата, че е по-икономичен, по-мощен, по-тих и с много по-добри експлоатационни показатели.

Познавам хора, които караха москвичи. Един от тях е инженер и казва, че да караш москвич е философия и начин на живот. Беше сменял гърнета на всеки 10 месеца, а с ръждата по купето беше се отказал да се бори на третата година.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: mityo krika в 24 Декември, 2012, 22:17:15
За москвичите и аз да се изкажа.
И двамата ми дядовци караха москвичи.Баща ми караше москвич но го откраднаха,после лада 1300.Аз самият имам 3 москвича и един хипотетичен+ладата 2105.Истината е че все още в България тези коли вървят,а и не само тук.Истината е че при пазарно стопанство от 23 години насам,при по-евтини от москвичите в момента опели,волксвагени и фиати хората все още поддържат и карат москвичи и лади.Само някой да смее да каже че това е носталгия или от беднотия.Че за голф 2 или 3 в момента частите са за 50 стотинки,подаряват се направо,а москвича си е къде-къде по-скъп като поддръжка и части и нормално-все още се движат модели прекратени от производство през 70-те и 80-те и частите се свършват.Но те още вървят.
Много от соц-автомобилите не устояха на времето-от кога не съм виждал зазка,вартбург,полски фият или пък някоя стара дачия да върви?Но по улиците все още се разминават лади и москвичи и още дълго време ще е така.А след 30 години Владо,твоят фият къде ще е?Дори носталгия няма да предизвиква.А съм сигурен че и тогава ще вие трансмисията на някой зелен или син ловешки звяр по пътя.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: deniz5612 в 27 Декември, 2012, 19:26:21
За москвичите и аз да се изкажа.
И двамата ми дядовци караха москвичи.Баща ми караше москвич но го откраднаха,после лада 1300.Аз самият имам 3 москвича и един хипотетичен+ладата 2105.Истината е че все още в България тези коли вървят,а и не само тук.Истината е че при пазарно стопанство от 23 години насам,при по-евтини от москвичите в момента опели,волксвагени и фиати хората все още поддържат и карат москвичи и лади.Само някой да смее да каже че това е носталгия или от беднотия.Че за голф 2 или 3 в момента частите са за 50 стотинки,подаряват се направо,а москвича си е къде-къде по-скъп като поддръжка и части и нормално-все още се движат модели прекратени от производство през 70-те и 80-те и частите се свършват.Но те още вървят.
Много от соц-автомобилите не устояха на времето-от кога не съм виждал зазка,вартбург,полски фият или пък някоя стара дачия да върви?Но по улиците все още се разминават лади и москвичи и още дълго време ще е така.А след 30 години Владо,твоят фият къде ще е?Дори носталгия няма да предизвиква.А съм сигурен че и тогава ще вие трансмисията на някой зелен или син ловешки звяр по пътя.
EEEE , все още има полски фиати  :D
https://plus.google.com/photos/112689839263995608211/albums/5826673211354514865/5826674354680343794?authkey=CMfmnffDl6TRogE
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: origo в 12 Февруари, 2013, 19:31:08
Евала Митьо! Няма какво повече да се каже! Само искам да кажа че почти всички познати които карат Лади и Москвичи двигателите им са на по 100 хиляди километра и повече без основен ремонт. Напълно неуместно е да сравняваш тестовете на аутобилд и немърливия собственик който е искал колата му да върви на квото има. Имай предвид че тези лади и москвичи които на 100 хиляди са го докарали до основен ремонт, собствениците им са били някакви идиоти, карали са ги с по-нискооктанов бензин, не са сменяли редовно маслото (ако изобщо са го сменяли някога) а и с какви масла вървят? Тия новите брички трябвало да бъде специално не знам си какво точно синтетично ала бала... При адекватна поддръжка и обслужване, тия двигатели изкарват по 300 - 400 хиляди без основен ремонт. Не казвам че съвременните не изкарват повече, но чак в пъти не съм съгласен. Въпросите с мощността няма да ги коментирам, това са си особености на технологията, и не виждам с какво свалят качеството на двигателя, това са яки машини, както каза Митьо и след 40 години ще се движат москвичи произведени преди 30 години... пък нека са неикономични. Ами запознат ли си с теста на Фиат 500 в аутобилд, като му задра бутало в цилиндъра преди да е направил и 50 хиляди мм?
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Yassen в 12 Февруари, 2013, 20:41:26
Москвич 408 съм шофирал доста време в зората на демокрацията. Имам много приятни спомени от този автомобил, някак ми беше приятен за шофиране. Волана имаше половин оборот свободен ход, спирачките бяха меки, мотора работи като парен локомотив, ускорението е като на волска кола, а звука от трансмисията като на гладна мечка :) И въпреки това беше приятен автомобил. Понякога когато изпреваря някой Москвич ми минава щурата идея да си купя един  :flag_of_truce:
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: origo в 12 Февруари, 2013, 23:08:43
Eла изпревари моя да те видя :) ще ми дишаш бензиновите пари  :D
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Nasko-Kan4ok в 22 Март, 2013, 16:04:10
Здравейте, няма да споря. Има неписано правило "най-надеждните автомобили са такива с манивела"...
Баща ми имаше Лада 1600 след близо 32 г вярна служба я пенсионирахме като здравите части продадохме, а изгнилото шаси отиде за скрап. Колата като я бракувахме беше на около 220 000 км. На двигателя са му правени смяна на разпределителен вал, защото пишмян майстор го е пренатегнал и са се износили гърбиците и кобилиците, гумички на клапаните, както и зъбното колело на делкото. Такива работи като смяна масла филтри, кондензатори, запалителни кабели, запалителни свещи не ги броя.
Всеки двигател с адекватната поддръжка си изкарва километрите без да се налага извършването на основер ремонт.
Имам познати, които имат Москвич, возил съм се в такъв автомобил и за времето си е бил приличен и не е отстъпвал на "западните" автомобили. Това за голям свободен ход във волана и лошото управление си е намек да се сменят кормилните шарнири.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: lz2nk в 22 Март, 2013, 20:50:33
Ех, носталгична тема! Ако имах къде да го държа и сега бих си купил Москвич. Моя го купих 1972 година. Продадох го 2005, защото и аз си взех Съвременна кола. Но Москвича никога не е ходил на ремонт, защото всичко можех да си оправя сам. Проблема с управлението го имаше, защото кормилната кутия беше по-трудна за реглаж. Тя беше със зъбна предавка, а не както на повечето съвременни с рейка, не говоря за хидравлики и т.н. А къде е ходил за риба, си е истински ужас. Е сега ако имаш джип спокойно можеш да минеш по такива пътища, но не и със нормална кола.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Кирил в 22 Март, 2013, 22:01:08
Както и да погледнем технологията на москвича си е остаряла доста преди създаването му, да сравним с някоя западна кола по удобство, разход на гориво, технология? Дядо ми е имал чисто ново Жигули и при първата му лятна почивка с Жигулито отива с него и се връща с влак, като плаща транспорт и на колата обратно.. Аз помня като малък беше продал вече Жигулата и имаше Москвич 412 няма такъв боклук, ежедневни ремонти, удобство никакво неможеш да си чуеш приказката по време на движение от виене и вибрации да не говорим за радиото .. Аз имах ВАЗ 2104 комби лятото произведена 1988г. Няма такъв боклук поне си пренесах строителните материали и после я засилих...  Мога да сравня Лада-та комби с един по-стар представител на VW, който баща ми караше до преди време. Автомобила беше VW Passat 83-та година и нямаше изгнило, беше доста по-удобен от ладата, и минаваше през пресечен терен без притеснения. Имаше си и Ел. стъкла, Ел. огледала фабрични и др. удобства за каквито ВАЗ не са чували по него време. За жалост Passat-а катастрофира и се наложи разпродаване.
Нищо лично към никой нямам, това са лични впечатления!
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Bai Sando в 22 Март, 2013, 22:34:10
И аз съм имал 2 жигули и съм ги разглобявал до неузнаваемост.Колкото и да се стараех всичко да им е 6 винаги имаше нещо дето да не работи както трябва.Нито спирачки,нито маневреност,нито комфорт...при москвича е същата работа.
Наистина тръпката да притежаваш соц. возило е голяма,но няма какво да се лъжем отдавна мястото им е по музеите и ретро ралитата.И сегашните там лади дето още се произвеждат са същите дървета,за 3-4 зими ги избива ръждата,за дизайна да не говорим ???
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: regreed в 23 Март, 2013, 07:02:57
Цитат
Наистина тръпката да притежаваш соц. возило е голяма,но няма какво да се лъжем отдавна мястото им е по музеите и ретро ралитата
  Предварително се извинявам, че се намесвам, но не съм съгласен и със твърдението, че съвременните автомобили са "цвете"!
 Напритив! От две години карам Форд Транзит, и мога смело да кажа, че е пълен боклук като автомобил!
 Едва ли има автомобил с толкова проблеми и който виси по сервизите от някой производство на GM
 (Great Mistake) е превода струва ми се ...    :D
И обратното, имам няколко ретро автомобила, единият от които е WV 1200, ползвал съм го 7 години за семейна кола, понеже по стечение на обстоятелствата друга нямах. През това време по автомобила съм сменил само .... гуми и масло! За тези 7 години автомобилът е минал 300,000 км - не искам да коментирам повече! Семейният автомобил на родителите ми е бил Москвич 2140Д - Ловешко производство, за цялото време което са го ползвали не помня да е имал проблем.
 Продадоха го за по-престижна кола - Форд Таурус. Същият се движи "цели" две години и след това замина скоростната кутия...
  Нямам нищо против новите автомобили, но за пустинните условия на това което е останало от България, единственото решение гарантиращо спокойствие е офроудър, за съжаление обаче доста малко хора биха могли да си го позволят.
 Колкото до автомобилите на бившия СССР, те са предвидени за такива условия. Не съм съгласен и за индустрията на Русия. Това, че ние не получаваме качествените неща които се произвеждат там, не значи, че няма! Не става дума за оръжие, а за апаратура за производство и научна апаратура. Сам по себе си факта колко време руските орбитални станции изкарват на служба, и имат успешни мисии е достатъчен.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Кирил в 23 Март, 2013, 08:03:52
Ами Форд и циганен зимата не бачкат са казали хората.. Аз им вярвам.  бащата едно време ми е казвал за форд: Форд на запад е като москвича в България (тоест никой не ги харесва и не ги иска) :morning1:
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: lz2nk в 23 Март, 2013, 09:31:48
http://vbox7.com/play:bc04cd9d

http://vbox7.com/play:69f6cc1e

http://vbox7.com/play:1c84d80b
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: radio-hobi в 23 Март, 2013, 09:51:28
Ето едно клипче в което е показано и самото производство .Песента също е много хубава ( Завинаги Млад)

http://vbox7.com/play:0cf8e3d58e
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: LZ2STA в 23 Март, 2013, 11:36:44
Всяко нещо си има предимства и недостатъци както и своето време.Руските коли за нашите условия и стандарт на живот, си бяха добри  за времето ,и не само но просто времената се менят.Разхода на гориво е по голям но пък подръжката а това не е никак маловажно е лесна и ефтина.Ако си малко по навътре със ДВГ можеш сам да си направиш основен ремонт на двгателя.А това че Мосвича ,Жигулката са боклуци не съм съгласен ,всичко зависи от задкормилното устроиство,както я караш и подържаш колата така и тя ще те слуша,това е мое лично мнение.А от 20 години почти 365 дни в годината съм зад волана.
Ще си позволя да изляза малко извън темата за което се извинявам предварително!
Тази кола http://fmantena.snimka.bg/automobiles/volga-gaz-21.443234.15938075 е произведена 1969година,до 1995-96 година е навъртяла 270-300 хилядарки,никога не е закъсвала на път,98% от частите и са оригиналните поставени в завода през далечната1969година.От 1995-96 година заслужено си почива в гаража,но е готова отново  да потегли по всяко едно време,просто и липсва акумолатор.
Снимките са правени преди 4 години,след което колата премина през козметичен ремонт,но в момента нямам актуални снимки.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: radio-hobi в 23 Март, 2013, 11:47:56
Класика ! Само не ми хареса ,че е сложена газова .Щом не се кара всеки ден аз бих си я оставил бензин .
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: LZ2STA в 23 Март, 2013, 12:04:12
Честно казано и аз не знам защо я сложих,тази газова уредба.Като всичко на всичко от както е монтирана колата е изминала 150-200 км,а сега ако я махна ще останат следи.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: regreed в 23 Март, 2013, 12:48:52
В началото може да се види кадър от участието на москвич 1360 в престижното рали Париж-Дакар

И един тъжен клип, който показва, че не само у нас всичко тъне в разруха и се съсипва труда на хиляди хора положен през десетилетията ....  :(
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: lz2nk в 23 Март, 2013, 22:21:55
Надявам се, че поне тоя музей са запазили:

Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: LZ2STA в 24 Март, 2013, 10:24:24
http://vbox7.com/play:a9b30fd9

http://vbox7.com/play:ddcd1caa

http://vbox7.com/play:c3a15a5c
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: pansim в 17 Април, 2013, 15:10:51
Детските ми спомени са завинаги свързани с Москвич!
Една много интересна и своеобразна кола ;)
И противно на много мнения - надеждна и проста за ремонт колица :bravo:
На 18 год, преди казармата, обиколих България с Москвич 408И
Изминах над 2000км, като само проверявах маслото /без да се долива/.
Около 6 месеца преди това му правих основен ремонт /съвсем сам/ само с книгата в ръка. Ама имаше много подробно описание... Та и електронно запалване му бях направил...
Еххххх...спомени...
От тогава съм сменил много автомобили, но този ми е на душата...надявам се че ме разбирате...
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Bozhilov в 18 Април, 2013, 14:11:32
  и също да допълня Киро при всяко запалване мотора се задавяше и трябваше да "пръднеш" за да се отпуши а относно Ладите-пълни боклучи пред блока има една ВАЗ2101 дето имаше огромни дупки в калниците така че не хвалете тези боклучи-Мерцедес 124 е 100 пъти по добър от тези кошници защото основния му ремонт е на 500 000км а дотогава соц колите ще се разпаднат 10 пъти
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: lz2nk в 18 Април, 2013, 14:39:15
  и също да допълня Киро при всяко запалване мотора се задавяше и трябваше да "пръднеш" за да се отпуши а относно Ладите-пълни боклучи пред блока има една ВАЗ2101 дето имаше огромни дупки в калниците така че не хвалете тези боклучи-Мерцедес 124 е 100 пъти по добър от тези кошници защото основния му ремонт е на 500 000км а дотогава соц колите ще се разпаднат 10 пъти
Глупаво сравнение. Един "Майбах" е 100 пъти по-хубав от "Мерцедес 124", ама нещо не се среща по пътищата. И сигурно ще се разпаднат 10 "Мерцедеса" докато караш "Майбах". Ама сигурно няма да си купиш "Майбах".
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Bozhilov в 18 Април, 2013, 19:14:29
Глупаво сравнение. Един "Майбах" е 100 пъти по-хубав от "Мерцедес 124", ама нещо не се среща по пътищата. И сигурно ще се разпаднат 10 "Мерцедеса" докато караш "Майбах". Ама сигурно няма да си купиш "Майбах".
Не е така защото 1Майбах се прави върху платформа на S класа от Мерцедес и не е по здрав от 124-ката и още нещо-124 и волво 240 са доказано най-здравите коли на света и всекидневно се доказват-в квартала има едно такова на поне 30 години а е почти като ново ама се среща вече рядко и да кажа москвич в пловдив вече няма-само тук таме някои 21412 а 412 има само разни тотално ръждясали екземпляри и то много малко и се движат между селата но не могат да се върнат тези времена хората вече дадоха москвичите за скрап :D :D
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Bozhilov в 18 Април, 2013, 19:33:58
И едно клипче за фенове на марката:http://vbox7.com/play:52d4a40a
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Bozhilov в 24 Май, 2013, 12:45:51
Не съм съгласен че са лоши коли и че употребата им е опасна за живота. Я ми кажи колко човека седмично са загивали в ПТП по онова време, ами сега? Кои коли се по-опасни според статистиката? Тук не говорим само за самата кола, а и за чувството на човека зад волана и скоростите които вдигаш. С Москвича си знаеш че е с по-лошо управление и сцепление към пътя, не се правиш на майстор по пътищата и стигаш жив, а със съвременните коли, викаш си леле колко надеждна машина, тва и 200 не са му проблем, и се изтрепваш в първото крайпътно дърво, защото 200 километра в час са си 200 километра в час, и ако е заледен или мокър пътя и с Москвич и с Бентли ще се изтрепеш по един и същи начин. Относно гниенето - чудно как все още е останало нещо от осмаците след 40 години, ако изгниват още след първата година, и защо ли се срещат екземпляри които са в по-добро козметично състояние от Опели на по 10 години? Така че ако обичаш, не обиждай возилата, дали са повече от колкото може която и да е западна кола. И ако изобщо тия съвременни боклуци с пластмасови двигатели могат да бъдат наречени коли.Само да дообясня че едно време колите бяха много по-малко и за това са по-малко и загиналите.         С Москвич ако се удариш челно с 40 км в час шансовете да оцелееш са 1 на 1000 и защо правиш сравнение с Опел защото техните ламарини особено на по-старите модели е почти като на Москвич ли. Ако се пази една кола даже и Москвич може да изкара много дълго
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Bozhilov в 24 Май, 2013, 12:55:35
Евала Митьо! Няма какво повече да се каже! Само искам да кажа че почти всички познати които карат Лади и Москвичи двигателите им са на по 100 хиляди километра и повече без основен ремонт. Напълно неуместно е да сравняваш тестовете на аутобилд и немърливия собственик който е искал колата му да върви на квото има. Имай предвид че тези лади и москвичи които на 100 хиляди са го докарали до основен ремонт, собствениците им са били някакви идиоти, карали са ги с по-нискооктанов бензин, не са сменяли редовно маслото (ако изобщо са го сменяли някога) а и с какви масла вървят? Тия новите брички трябвало да бъде специално не знам си какво точно синтетично ала бала... При адекватна поддръжка и обслужване, тия двигатели изкарват по 300 - 400 хиляди без основен ремонт. Не казвам че съвременните не изкарват повече, но чак в пъти не съм съгласен. Въпросите с мощността няма да ги коментирам, това са си особености на технологията, и не виждам с какво свалят качеството на двигателя, това са яки машини, както каза Митьо и след 40 години ще се движат москвичи произведени преди 30 години... пък нека са неикономични. Ами запознат ли си с теста на Фиат 500 в аутобилд, като му задра бутало в цилиндъра преди да е направил и 50 хиляди мм?
300-400 хиляди :unknown: :unknown: :unknown: да ама 300-400 хиляди една лада да изкара си е направо  рекорд за Гинес ако всичко по двигателя не е сменяно поне 3 пъти. Капацитета на една Лада е 220 максимум 300 хил- км пробег.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: alfa в 29 Август, 2018, 10:41:45
Я, москвича е жив -
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: chav_chav в 31 Август, 2018, 23:15:24
Как въобще можете да правите сравнение на Москвичите и Ладите с тогавашното западно производство!Принципите на производство са били различни,едните на пазарен принцип са гледали да произведат добри автомовили за да ги има,а другите са изпълнявали повелите на Партията и основно да отбият номера.Единствено за Форд съм съгласен ,че много си понижиха критериите.Да не забравяме че нито Ладата нито Москвича са цялостни съветски разработки.Толкова.Ще пиша моите лични проблеми,които имах с един дефорсиран 2140 Москвич-Ловешка сглобка. По-измислена кола не е имало в световното автомобилостроене!Купих го нов от Мототехника.Млечносин и ти пробутват радио АР18 задължително на хубава цена.Ако не си съгласен-няма кола!
Какви случки ми се случиха:
-Още на няколко месеца отказа сервоусилвателя на волана,така си остана
-Взе да ръждясват тенекиите-явно от пресата тенекето директно е предадено бояджията,нямаше никаква основа
-Взе да чупи кобилички-на мястото на счупване,метала беше като препечен
-После протече спирачна течност от дясно задно колело-три пъти го правиха в сервиз/оторизиран/,накрая сам се оправи теча
-След това се наложи да се подлага латун на коляновия вал,защото се получи луфт и изяждаше зъбчатката на вала за скоростомера
-Счупиха се предните седалки заради лоши заварки.
-После скоростна кутия
-Регулировката на запалването не ставаше по белезите а само на око
-Не вдигаше повече от 85
-Накрая като счупи диференциал  го закачих с едно въже и с кеф го издърпах до отпадъци.
  Изобщо не ми говорете за руско-българско съвместно производство!!!
  Никога не бях сигурен ,че ще стигна до там за където съм тръгнал.
  Автомобилите след 2000-та година ги натъпкаха с електроника за да не можете да ги ремонтирате на пътя.Прочетете статията купи,счупи,купи.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Yassen в 31 Август, 2018, 23:35:34
Аз също съм шофирал Москвич преди години, имам хубави спомени от този автомобил. Естествено няма да издържи на това натоварване днес и на днешния трафик, но той беше направен за друго време и други пътища. Тогава не се караше толкова много, първокласните пътища бяха много по-малко, нямаше магистрали, караше се бавно. Имаше рейсове на по 5 мин, билетите им бяха по 6 ст (примерно). Народа се возеше на служебни превози и т.н.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: LZ10 в 01 Септември, 2018, 07:49:10
 Едно е да имаш хубави спомени от притежанието на руска кола, друго е да кажеш че возенето и поддръжката им са на ниво. Тогава сме били млади, и тревата беше по-зелена, и слънцето светеше по-ярко!  :D
 Имахме Москвич 408 с четири фара. Като наближеше време за технически преглед, косата ми се изправяше - особено дали ще държи добре ръчната ми спирачка. Тогава ръцете ми ставаха набити с масло и мръсотии от няколкодневни ремонти. Таблото на колата изгни, та го преправях.  Като правихме гаража, специално направихме канал, и голямо табло с инструменти. Сега за канала не се сещам. Инструментите ги ползвам не за колата, а за домашни ремонти и за хобито. Откакто взех да карам Форд Сиера, оцених разликата. Сега съм с Опел.
 Москвичът отиде на вторични суровини. Ако имах место в двора бих го запазил като антика и спомен за младостта, но до там. Не бих се качил да пътувам с него.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: chav_chav в 01 Септември, 2018, 13:50:11
Чакайте да се оплача още малко.Никога нямаше ръчна спирачка.Някакъв идиот беше поставил неподходящия найлон на накрайниците и на всеки 6 месеца ,сменяхме накрайници.Возеше хубаво докато задните ресьори не легнаха долу.
 Когато за първи път се качих в един стар Пассат 2 имах чувството че съм в космически кораб.От ряз вдигна 120.Москвича не се бе движил с такава скорост.И за тая простотия чаках 6 месеца да ми излезе номера.
 Освен това ,първото което ми направи впечетление във Фоксвагена,че германеца е направил джоб за гюдерията и парцали и е предвидил място за левия крак на дълъг път,да не стои постоянно на педала да се мориш.Един вид -уважение към водача.
 Не казвам ,че всичко тогава е било на нивото на тоя москвич но на мен се падна това изчадие.А толкова вярвах в светлото бъдеще!
 Сега има едно филмче ,как се сглобяват автомобилите на запад,и как в руски завод.Само се сещам за един наследник на Чингис хан как "дорегулираше" вратите на един автомобил с чук.Манталитет!
 
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: kolev в 01 Септември, 2018, 22:26:42
Искам и аз да кажа нещо по темата. Имам спомени като малък с Москвич 408, с четирите фара - експортната версия. Дядо ми имаше такъв. До ден днешен това за мен е най-красивата кола от източния блок. Покрай дядо ми имаха "осмаци" още хора - негови познати, и така се събираха и дружаха в един своеобразен квартален клуб на собствениците на "осмаци" и "дванадесетаци". Какви са ми ранните детски спомени от въпросната кола? Ами постоянно се правеха ремонти. Москвича на всеки един от тях беше постоянно или в ремонт или в основен ремонт. Промеждутъкът от време в който се случеше машината да е в движение, пак имаше нещо което трябваше да и се прави, но се отлагаше за напред във времето, докато не се скапе съвсем. Помня как ги обръщаха на една страна върху килими и трупчета за да работят по окачването. Всеки естествено караше колата с комплект ключове и инструменти скрити в платняна торба под задната седалка с готовност за извършване на ремонт на пътя. Тогава нямаше мобилни телефони и трябваше да разчиташ сам на себе си. Колко пъти е прегрявала и сме се молели тук там за едно шише с вода няма да споменавам. На дядо ми колата беше със оригинално лампово радио - до ден днешен помня звука му - мек, с харакерното свистене за средни вълни и силен и подчертан бас. По - късно вече имахме дванадесетак от осемдесет и някоя година. Там с чиста съвест си признавам че нямам спомен да са се правели кой знае какви ремонти. Ясен спомен имам за смяна на феродото на спирачките и как трябваше да се поизтърка с шмиргел предварително иначе опираше в барабана при движение и загряваше до червено. Относно връзката човек-машина с чиста съвест мога да кажа че тогава за да свикнеш да караш нормално такава кола наистина трябва да я усещаш, трябва да познаваш звука на всеки един лагер и при промяна да разбереш че нещо не е наред. Всичко в колата е чисто механично, без никакви електроники и усилватели. И въпреки всичко дори и да се качиш в най-обикновената западна кола по това време имаш чувството че се качваш в космически кораб както е казал колегата по-горе. Разликата е поне 10 - 15 години спрямо западните по това време. Както и електрониката. Но пак казвам за мен това е една красива кола, с характерен звук от трансмисията, която ще помня цял живот. Просто такова е било времето. И тогава и сега има работи които ни блазнят, които ни радват и които ни създават проблеми и такива които ги решават.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Любо Божков в 01 Септември, 2018, 23:21:10
Баща ми също имаше Москвич - 403, производство 1964г. Това е междинен модел между 407 и 408 - купе и двигател на 407, ходова част и  скоростна кутия на 408. От 15 годишен започнах да го карам без книжка до продажбата му през 1974г. През целият 10 годишен период единствените подмени по него бяха акумулатор, гуми, спирачна течност. Автомобилът пристига в Мототехника в Ловеч в дървен сандък със свалени колела, като на тяхното място има транспортни планки, с които стъпва на гредите на сандъка. Целият е намазан със смазка, която много трудно се сваляше. Радиото беше лампово, а преобразователя му транзисторен, с два транзистора П4. Всяка година, за преглед пред КАТ съм го боядисвал от долу с четка. Когато баща ми го докара от магазина и седнах в него (бил съм 9 годишен), имах чувството че съм в самолет толкова много уреди, копчета и ръчки имаше. :D По късно, когато започнах да го карам, го сравних със 408 - такъв имаше бащата на един мой приятел. Та тогава 408 беше лукс спрямо 407.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: ONZI в 02 Септември, 2018, 20:03:41





Точно този модел москвичи са ми най симпатични заедно със волгите с еленчето.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: lz2xl в 02 Септември, 2018, 20:25:24
Като написа за боядисването с четка се сетих за младостта си.През 1984 имахме Москвич 401.Трискоростен и пъстър като швейцарска крава.Ние го боядисахме с валяк.Карахме го общо около 400-500 км и после окончателно сдаде багажа мотора.Иначе купето беше от желязна калайдисана ламарина,няма изгниване.Мотора цели 26 конски сили,колкото един  Трабант :D вдигаше 80-90 км в час.....по баир надолу.Обаче сега с умиление си спомням за младите години.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Валери в 02 Септември, 2018, 20:36:22
Ето тук се продава "407" за 10 000 евро :

https://www.olx.bg/ad/prodavam-moskvich-407i-CID360-ID2lQS9.html#8b610c0a6c
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: lampamp в 02 Септември, 2018, 21:14:28
И ние имахме москвич 2 броя. Първия го помня от 11 годишен беше 2138, купе 12так двигател на 8мак. Проблем правеха накрайниците,спирачките постоянно.На двигателя сме сменяли гарнитура,карбуратор,свещи палци, капачки делко. За 6 години долу горе това е правено по него накрая изгни.
Имам хубави спомени от него на него се учех да карам.

Следващия беше 21412. Е голямо недоразумение е това. Там предно окачване редовно разбито(накрая остъргах втулки от полиуретан и се приключи),основен ремонт 1 път след него имаше почти 180000км не е правил ядове мотора от към бутала, валове, лагери(буталата,ризите бяха разградски) клапани 2 пъти.. Гарнитури редовно в последно време. Съединителя 3 пъти. Скороатната кутия се сцепи по път сменях таблото с такова от опел, оригиналното е като дайре  :rofl: оригиналните странични огледала бяха мъка..
Всичко което съм доработил или сменил от друга кола  е карало без ядове.
Иначе доста път е видял. Признал съм го за зимна кола с нови гуми. Останаха само спомените от тях.
Имал съм и ауди 80 б4 голямо главоболие беше и то.
Като цяло е на късмет..
Иначе бих си взел един осмак с 4 те фара или 407 на нормална цена за занимание и  възтановяване....
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: радиото в 02 Септември, 2018, 23:45:23
Москвич 408 - И , скорости долу , четвъртият  фар  и готини стопове .  Това беше поредния москвич на баща ми , по спомени беше свястна кола , и деянджия .  Накрая го срязах и си направих пикап . Сума камъни прекарах с него , работи до последно , и го откараха на ход в автоморгата . Нямам спомен за постоянни ремонти , ама аз ни съм и фен на колите , та не съм се задълбочавал .
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: pansim в 03 Септември, 2018, 08:34:10
Четох, четох....докривя ми и реших да напиша
Колеги, без да се обиждаме, но да ви кажа честно, повечето проблеми от Москвич, са предимно и само от неговия собственик. По онова време трудно се стигаше до читав майстор в сервиз или на частно у дома в гаража.
И всичко бе в ръцете на водача на Москвич-а.
Баща ми имаше 408 около 22 години!!!
Бях на 15-16 години когато взех поддръжката на колата в свои ръце. И ооо... "чудо" и ръчна спирачка имаше, и барабаните не грееха, и 120км/ч вдигаше, и нищо по двигателя не прегряваше!
Обаче - искаше четене - имаше към него зелена книга с твърди корици за обслужване и ремонт. Всичко съм правил по нея. Включително и цялостен основен ремонт - поради прегряване. Всъщност, това бе и повода аз да се захвана с ремонта на колата. Причините се оказаха банални - запушен радиатор и липса на дифузьор около перката за охлаждане.
За всичките 22 години само веднъж ни е оставял на пътя. В гората излезна долния шарния. Беше паднала гайкатаДо сега не знам как...уж със шплент отгоре. Та в заключение - на който му се е занимавало и е имал необходимите навици, умения и условия- и колата му е била в що годе добро състояние. Това са моите наблюдения от онези /ученически/ за мен години
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: slavi в 03 Септември, 2018, 12:10:33
То и аз четох, четох пък реших и аз да се изкажа. Вече всеки в България (най-вече мъжете) разбира от автомобили, футбол и политика. И при разни спорове се получава такъв тюрлю гювеч от мнения, както и в досегашната дискусия. Всеки е с пристрастията си, вкл. и политическите такива!
Накратко, всичко ми заприлича на онази глупава анкета кой е бил по-добър, Гунди или Стоичков!? Просто да се сравняват неща правени в различно време, при различни условия и т.н. е глупаво! Е, има си хора които спорят така, заради спора, или по-точно за спорт.
Може да се каже, като че ли pansim е най-близо до моите разбирания...
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: lampamp в 03 Септември, 2018, 13:36:09
И това го има. Има и много които искат да карат без ремонти (важи и за западните коли, като му се счупи нещо е боклук колата автоматично). Проблемите със накрайниците и тампоните например често от калпави части, важи и за ремонтните комплекти по спирачките.Което се е уцелило читаво не е създавало проблеми(например буталата на 21412когато смених с разградски, след 150000км отварях за гарнитура така си не бяха мръднали ризите,нито имаше нагари нито гореше масло)
За ръчната си трябва и настройка,не само да цопнеш накладките и готово. А какви двигатели съм виждал с 1 пръст нагар и клей не можеш да видиш пружините на клапаните и гайките на главата, как да деяни това нещо.. Дали му е сменяно масло според вас. На нашия така си беше бял двигателя отвътре.
 Особенно в последно време много менте части. Колата не е виновна,че им слагаш калпави части и не се обслужва навреме и правилно.
Имаха си типични болежки.
За всичките години със осмака сме нямали такива ядове, че да идват да ни прибират други. С 21412 когато се сцепи касетата на диференциала и падна полуоската са ни теглили.
От както съм взел книжка и почнах да го карам,  винаги съм го подържал на ниво,но просто позагни на кофти места и не си струваше играта...

Така  ме е яд още за един 407 до нашия блок на 50 000км го продадоха за 150 лв.. Преди 2 години. Даже не съм знаел, че в тоя гараж има кола... Взе го един тъпанар, нито го кара нито го продава така си седи в една трева и е почнал да се поразнибитва. А можеше да е в движение сега...
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Методи Кръстанов в 03 Септември, 2018, 17:05:13
Сигурно само аз от целия форум карам ежедневно москвич и то в софийското голямо село с неговите задръствания. Имам около 380000км. зад волана само на москвич така че се смятам за доста компетентен. И в момента карам москвич, правя го вече от 14 години. На ден минавам в София 50 км, плюс 50 км. по път без светофари, тоест към 100км. дневно общо. Не доумявам като кажат - москвича се троши постоянно, харчи много, нищо не става от него. Първо като чуят москвич хората се сещат за СССР и съответно идва делбата русофили русофоби. Поради това хора с такива наклонности не трябва изобщо да коментират, нито едните нито другите. Москвич е една от най добрите коли за цената си. Да не говорим че вече са по на над 40 години. Къде видяхте друга кола която да издържи в България 40 години ? Обичам си страната ама българина си е мърляч и освен това повечето по него време нищо не са разбирали. Колко москвича са подържани в сервиз от хора които знаят какво правят ? Но иначе всеки българин вика - ами правих го ама пак се чупи. Естествено че ще се чупи защото повечето не знаят какво правят а още по малкото пък поддържат колите си. Моя баща имаше 20 години москвич,  да баща ми е, ама почти нищо не му разбираше. Не казвам че аз в началото разбирах, но после се научих и москвича вече нямаше проблеми. Да не говорим че баща ми както и повечето българи караха москвичите с М10Д масло при това наливно което и за панти не става даже. Това да сменяват масло на скорости и диференциал - абсурт. Прегрявал бил - всички изхвърлят термостата ама кои да се сети че като няма термостат водата минава през малкия кръг и прегряването е сигурно /това за 2140 с долен термостат/. А пък това антифриз - пълен абсурд - само вода и после котления камък в двигателя и прегряването е в кърпа вързано. Да се сменява спирачна течност - повечето собственици по онова време даже не са знаели какво е това и сипват каквото намерят. Ама кой да се сети че някой спирачни течности не са подходящи и разлагат гумичките и после почват течовете. Цапа свещи - разбира се почва се поголовно отвиване и чистене на свещи и ест. прецакани резби в главата. Кой да се сети че най вероятно причината е в малкия  и единствен кондензатор в цялата кола. Чупи скорости - кой ти е чувал за регулиране на съединителя и смяна на маслото. Делкото се разбивало - тук съм съгласен, делкото е добре измислено но некачествено изработено и всъщност делкото е основната причина за лоша работа на двигателя а и оттам за всички псувни. Москвича е една от най идиото устойчивите коли наред с голф 2 и мерцедес 124. Не ги сравнявам, това са коли от различни епохи но и трите държат на тормоз. Харчел бил много - по времето когато е правен бензина е бил без пари, изливали са го в реките само и само да отчетат машино смена защото никой не го е купувал. Не вдигал много  - моята средна скорост като карам москвич е 120 км. в час, казвам средна. Напълно достатъчно, с по голяма скорост ставаш убиец, защото ще пребиеш не само себе си ами и други на пътя. Возията му е напълно прилична, не е лимузина естествено, това е народна кола която всеки е можел да си позволи. Не ставал за дълъг преход - имам 1300 км изминати за един ден с ловешки москвич. За гниенето - средно  без подръжка на купето на  около 70000км. избива ръжда или изгниват задните вежди и долната част на задните калници. На около 120000км. започват да гният прагове дъна и греди. На около 170000км. вече има сериозни поражения по гредите праговете и дъната. Към 200 000км. целия москвич е за кърпене или направо за хвърляне. Но това е ако не се подържа и се кара зимата. Но москвича по принцип е изчислен за около 100000км. пробег, за цената си толкоз и после ремонт. Например на 408 по книга първия основен ремонт е на 100 000км. Какво повече да искаме от тези коли ? Като се замисля мой москвич до сега в сервиз не е влизал. А сега кажете Вашите коли само за тази година колко пъти бяха в сервиз и колко пари дадохте за майстори и части ? Да не говоря че качеството на резервните части е под всякаква критика и че в Ловеч в завода всеки работник е гледал да отбива номера. Да не говорим че е имало и много цигани работници в завода. Из москвич средите даже се говори че в Ловеч умишлено са излагали ламарините да ръждясат защото боята после хващала по хубаво и не се съмнявам че е истина. Какво да искаме повече от кола правена от мърлячи, в това число слагам и руснаците защото и те са мърлячи ? Иначе като замисъл за мен е повече от добре просто е сглобена калпаво и с калпави части. Например ако немци правеха и сглабяха москвич - ето това щеше да е вечната кола. За колегата които писа че му е отказал сервоусилвателя на волана - такова животно няма, предполагам че е имал предвид сервото на спирачките. Ами да, дава дефекти, но то е по английски лиценз и като цяло замисъла му не става за нищо. Зъбчатката на скоростомера се задвижва от вторичния вал на скоростната кутия, коляновия вал няма нищо общо. И освен това за да се получи радиален луфт на коляновия вал не знам през какви мъки трябва да мине тоя двигател. Ако има ремарке се получава аксиален луфт но той води само до промяна на оборотите при изключен съединител. Тъй че пак опираме до подръжката на колата от човек които знае какво прави, а не пред блока собствениците да лежат по цял ден и да псуват защото не знаят какъв е проблема :) За счупена кобилица на клапан при нормална експлоатация не съм чувал. Само ако се вкара в оборот. Имам приятели с турбо надув на москвичов двигател и те редовно чупят кобилици но там оборотите са двойни от обикновенните. Мога и още много да пиша ама стана много дълго.........
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: pansim в 03 Септември, 2018, 19:31:36
Г-н Кръстанов, на 99% съм съгласен с Вас. С едно малко НО...
Ако говорим за 408 като модел, то си имаха проблеми със скоростната кутия. Чисто конструктивни.
Например вместо семеринг, на първичния вал от към съединителя е направена маслогонна резба. Уплътнението става за сметка на въртенето на вала, но какво се случва като спре колата...капка. Задължително. И така ден след ден, ако не се следи нивото...ясно какво става с кутията.
Второ, пак тази кутия :D - блок зъбчатката лагерува на иглени лагери върху ос, която /ос/ в задния край от към опашката на кутията е просто фиксирана с една метална пластина с малко болтче. Леко износване на иглените лагери или /и/ оста и се получава аксиално усилие, което измества /изкривява/ фиксиращата пластина и започва теч на масло с всички последици. На 412 /или 2140/вече там бе по-различен капака на опашката и покриваше въпросното недоразумение...
За бензиновата помпа, поставена точно под изпускателния колектор пък е излишно да се говори. Редовно прегряваше платното и до там. Лечението - електрическа помпа от парно на ЗАЗ. Години без проблеми...
Хайде че се отп;леснах и аз... :D
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Private в 04 Септември, 2018, 02:48:53
Познавам хора, които караха москвичи. Един от тях е инженер и казва, че да караш москвич е философия и начин на живот.
В казармата имаше длъжност "механик-водач". Като за Москвичите е мислена. :D

Още нещо за онова време:

"УАЗ-469 - конструиран по времето, когато мъжете не си бръснеха краката". :D
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: Методи Кръстанов в 04 Септември, 2018, 08:32:12
Г-н Кръстанов, на 99% съм съгласен с Вас. С едно малко НО...
Ако говорим за 408 като модел, то си имаха проблеми със скоростната кутия. Чисто конструктивни.
Например вместо семеринг, на първичния вал от към съединителя е направена маслогонна резба. Уплътнението става за сметка на въртенето на вала, но какво се случва като спре колата...капка. Задължително. И така ден след ден, ако не се следи нивото...ясно какво става с кутията.
Второ, пак тази кутия :D - блок зъбчатката лагерува на иглени лагери върху ос, която /ос/ в задния край от към опашката на кутията е просто фиксирана с една метална пластина с малко болтче. Леко износване на иглените лагери или /и/ оста и се получава аксиално усилие, което измества /изкривява/ фиксиращата пластина и започва теч на масло с всички последици. На 412 /или 2140/вече там бе по-различен капака на опашката и покриваше въпросното недоразумение...
За бензиновата помпа, поставена точно под изпускателния колектор пък е излишно да се говори. Редовно прегряваше платното и до там. Лечението - електрическа помпа от парно на ЗАЗ. Години без проблеми...
Хайде че се отп;леснах и аз... :D


О, аз далеч не казвам че москвичите са перфектни. Имат си и доста минуси. Няма осмак които да не капе, то това си му е чара :) Но пък маслото в скоростната кутия се следи елементарно - има си отвор в тунела и масло измерителна пръчка, пробката също е отгоре и се долива масло за не повече от пет минути без да трябва подемник или специални инструменти. Все пак по него време руснаците са давали всичко за разработка на оръжия, тежка индустрия и т.н. Автомобилостроенето е било каквото остане за него и въпреки това смятам че замисъла на москвича като цяло е на доста добро ниво. Куца му чисто физическата изработка и сглобяване, особено на ловешките, ама за това сме си виновни ние и никой друг. Блока на 408 в по голямата  си част е от довоенния опел кадет, така че решението помпата да е там е немско. Макар че руснаците му правят редица подобрения. И всъщност помпата загрява само ако колата види зор в задръстване каквито едно време не е имало, така че този проблем сигурно не се е проявявал по време на производството на 408. Ел. системата му е с динамо, което не зарежда на празен ход. Това гледано в днешно време е сериозен минус защото някое задръстване и акумулатора умира на фарове. Но едно време не имало такива задръствания и трафик. Гледано от днешно време осмака отива почти най назад в класацията, но за времето си е била модерна кола с хубава возия. 2140 с характеристиките си все още държи на днешно време и се равнява на някоя малолитражна нова кола да речем, макар че вече няма 2140 под 30години. Последния 2140 слиза от конвейра през 1988г. За Алекото не говоря, за мен не е сполучлив нито като замисъл, нито като изпълнение и аз не го харесвам.
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: pansim в 04 Септември, 2018, 09:43:26
Осмак който не капе беше нашия...ама след сериозна подготовка от моя страна. Всъщност, капките от двигателя са заради формата на картера. Тя няма равна повърхност както на 412 или Лада.
А тези полумесеци около основните лагери на коляновия вал, успях да ги уплътня едва с появата на силикон. :D
Ама ...спомени.
С осмака си носех инструмент, макар че много рядко ми се е налагало да правя нещо по пътя. Преди казармата с една мома, обиколихме Черноморието /около 2000км/ и само поглеждах антифриза и маслото.
Сега в колата нямам даже отвертка...ама и смисъл няма да имам. Сегашните коли ако угаснат на пътя си до там. Няма оправяне с тел и канап :D :D :D
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: rosen_36a в 06 Септември, 2018, 17:55:58
http://avtosalon.bg/?page_id=2128
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: chav_chav в 06 Септември, 2018, 21:08:46
Колеги,благодаря ви за обективността!Стигам до извода ,че тия автомобили са били от вашата младост и за това ви са скъпи спомените.Аз не съм джендър и либерал,даже до преди доста години имах партийна книжка.Не съм русофоб!Но истината за моя сблъсък с тая недомислица  е такава.Разбира се ,че на няколко партиди излизаше и по едно свястно и ако сте имали късмета да попаднете на такова ,ще го хвалите разбира се!Чупнето на кобилички и невъзможността да се направи регулировка по белезите не бе от лошо поддържане.Сменял съм маслото точно на време.Имам един вуйчо.Професията му беше като на Стефан Данаилов в " Дами канят".И той тогава много се чудеше какво е това изпълнение.Той ме снабди с комплект кобилички.Тогава снабдяването с части си беше изкуство.И тогава имаше простотийки и сега има.Явно сме орисани никога да не видим нормална държава.!
Титла: Re: АЗЛК - Москвич
Публикувано от: FAMICOM_87 в 30 Октомври, 2018, 11:54:16
http://autoussr.com/azlk/408turist   8)