Форум за любителите на Стара електроника

Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: Валери в 06 Декември, 2013, 19:07:52

Титла: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 06 Декември, 2013, 19:07:52
Здравейте! Една детска мечта ми е да притежавам тази легенда на българското мотостроене:
http://prodavalnik.com/balkanche-m-50-i35269175
Разбира се, че това "балканче" на снимката също е мечта, защото цената го отдалечава от мен  8) . Все пак може да се намерят някои на ниска цена, но без документи. Първият ми въпрос е: има ли законен начин да се регистрира като няма документи. Ии, разбира се да попитам (като втори въпрос  ::) ) някой дали има за продаване  :) ?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: ONZI в 06 Декември, 2013, 19:46:11
Здравейте! Една детска мечта ми е да притежавам тази легенда на българското мотостроене:
http://prodavalnik.com/balkanche-m-50-i35269175
Разбира се, че това "балканче" на снимката също е мечта, защото цената го отдалечава от мен  8) . Все пак може да се намерят някои на ниска цена, но без документи. Първият ми въпрос е: има ли законен начин да се регистрира като няма документи. Ии, разбира се да попитам (като втори въпрос  ::) ) някой дали има за продаване  :) ?
Как е възможно да е останал толкова запазен модел.
преди много време имах и аз но го подарих на един познат.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Pichaga933 в 06 Декември, 2013, 19:50:10
Аз се бях наканил да си купя такова балканче или от по новите и да му присадя от китайските двигатели за колело по 80 кубика...

http://prodavalnik.com/benzinov-dvigatel-za-kolelo--velosiped-i35776289
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Pichaga933 в 06 Декември, 2013, 19:59:22
тоя е по-добър от червения:

http://prodavalnik.com/balkan-50-i35667521
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 06 Декември, 2013, 20:03:29
Даа, хубав е  :good: . Преди 3-4 години си купихме скутер "КийУей", китайски някакъв, все още е като нов, но как да кажа  :unknown: отвсякъде е пластмаса  :( . Мисля, че балканчето е по-добро.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Vladislav в 06 Декември, 2013, 20:28:24
Хех, Валери, и аз си купих скутер Сузуки, 250 кубиков, но въпреки че аеродинамичният му корпус (който няма носещи функции), също е от пластмаса, машината изобщо не прави пластмасово впечатление. Което естествено се дължи на това, че е японска. Досега не съм виждал нито един китайски скутер, който да изглежда сериозно направен.

А пък балканчето е мечтата на моята майка, нищо че е пенсионерка, защото на младини няколко години е карала такъв служебен мотопед. Тези от обявите изглеждат добре, но ми се струва, че и двата са пребоядисани, а не само този, който е обявен като такъв. Във всеки случай това все още е често срещана машинка, по-добре е човек да възстанови както трябва една, отколкото да дава 1000 лв. Аз преди няколко години дадох много по-малко за един добре запазен ETZ 251, който също си карам с кеф - включително и офроуд.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: rkounev в 06 Декември, 2013, 20:33:48
Мисля ,че специално за мотопедите до 50 см3 имаше някаква врътка/особенност-можеха да се регистрират само с фактура.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 06 Декември, 2013, 21:40:44
Да, аз нямам намерение да купувам такъв реставриран, боядисан и перфектно изглеждащ. Искам ръждивичък, поолющен, да си има всичко разбира се, за да го възтановя както е излязъл от завода. Иначе скутерчето ми е 49.5 кубика, 4-тактово, със стартерно запалване, двуместно, жена ми го кара. Всъщност като го купувахме казаха, че е унгарско, но двигателя, чарковете са си китайски. 5 години вече не е правило никакъв проблем, само акумулатора му смених един път. Ето такова е:
http://www.bikez.com/motorcycles/keeway_hurricane_50_2006.php
Иначе за балканчето, предлагат ми едно за 140 лв., без документи, не съм го виждал в какво състояние е.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 07 Декември, 2013, 05:43:59
Идеята ти е хубава, въпреки, че вече е малко позакъсняла. Искам да кажа, че повечето останали комплектни Балкани, или са "тунинговани" по Пернишки, или безвъзвратно съсипани, или в пунктовете за скрап.
Рядко се намират части, ако има продавачите се правят на интересни и ги продават (вече) на баснословни цени.
- Горното го казвам от собствен опит, понеже аз лично имам 6 Балкана ( Демек, почти всички модели - Витоша 250М2, Люлин-50, 2Ю2, МПМ, МК3, и Балкан 75 ), нямам само Балкан Витоша МК1.
Ето тук:  http://balkan-motors.ovo.bg/forum  можеш да намериш сведения за балканите
тук за моторите социалистическо производство:  http://social-motors.forumotion.com/
И не на последно място, най-добрия форум за ретро и класически мотори и автомобили, разбира се: http://www.classiccar-bg.com/index.php  ;)
Другото което е, предполагам, че вече ти е ясно, че такъв мотоциклет, едва ли е най доброто решение за ежедневно возило. Най малкото, че по времето когато те са се движели по пътищата, правилата за движение и трафика са нямали нищо общо със съвременния, като оставим настрана и еко-нормите и липсата на части за поддръжка.
( Китайски резервни части не бих ти препоръчал, вече има и такива)
Ами, това е! Хубавото е, че Балкана е правен по класическата схема на DKW и лесно може да се монтира електронно запалване или superblower, с което ще си махнеш от главата вечното ровичкане по двигателя и правене на центровка, понеже там е основна слабост на всички модели - респективно ставаш собственик на ретро-возило, а не механик-водач.
Другото е, че когато решиш да спасиш един такъв мотоциклет от скрапа спасяваш частица от историята на България, па макар и да била тя от времето на социализЪма.
От мен толкова, ако решиш драсни ми на лични да ти пратя схеми, инструкции, и каквото имам за Балкан, и дерзай!
Успех ти желая, и евентуално - добре дошъл в редиците на любителите на ретро возила!  :hi:
п.п.  Забравих да кажа: В mobile-то, http://www.mobile.bg/ има доста обяви, но обикновено това  което се предлага е невероятен боклук. Трябва да следиш и ако изпадне нещо да можеш да реагираш веднага!  И за регистрацията: ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да имаш документ за собственост, било то бележка от вторични (тогава ще трябва да минеш през технотест за издаване на талон за съответствие), бележка или документ от предишния собственик, или пък талон (дори ако е свален от регистрация или пък спрян от движение) или някакъв документ за придобиване на собственост.
Другото е, желание за работа, време и пари.  :D
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 07 Декември, 2013, 08:42:39
Благодаря за изчерпателната информация  :drinks: , също и за полезните линкове. Разбира се, че съм още в процес на "мислене" и събиране на сведения, но тази информация е наистина полезна. Всъщност знам, че не може да бъде ежедневно возило, все едно старите радиа които ги възтановяваме да работят по десетина часа всеки ден, ами те ще грохнат съвсем, все пак оригиналните им части са доста остарели.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 17 Декември, 2013, 20:59:39
Не ти трябва балканче Валери.Имам над 10 мотора с марка Балкан,и най-хубавият е моделът 250.Ако питаш мен него си търси.Иначе знам в Казанлък един МК 50-3 с регистрация от новите който се продаваше,но цена не мога да кажа и не знам дали не е продаден (синьо-бял на цвят).
@regreed Прав си,факта че все още се намират 40 години след като са свалени от производство показва колко са били много още тогава.Сега масово се унищожават,правят се на стънтове и кросове,режат им се калниците и други съсипии...А пък голяма част отиват на нторични или се продават на части и пак се унищожават.Аз мога да се похваля с 8 парчета от 50-кубиковите които са всичките над 90% орегинал. :)
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 17 Декември, 2013, 21:03:25
Може и да си прав Митко  :) , но този мотопед ми е мечтата. Питах насам-натам, но все без документи се предлагат  :-[ .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 17 Декември, 2013, 21:08:13
Ами нали знаеш поговорката Балкан купуваш майстор ставаш.Приготви се за много центровки и запушени карбуратори,немощен фар,проблеми със скоростите,палене когато си иска,да не говорим ако ти се осуче предницата по време на път какво става-с чупена глава съм от такова нещо.Но има и хубави страни-караш нещо 100% българско,нещо сменило поне 3 поколения джигити,което е останало в спомените и сърцата на много хора...докато не се разцентрова :D
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 17 Декември, 2013, 21:10:54
На други места бях чел, че имало начин да се слага електронно запалване.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 17 Декември, 2013, 21:19:20
Питай regreed той даже има схема на електронно запалване.Да ти кажа честно много начини пробвах,но с чукче си е най-добре.
2 съвета при купуване на балканче от мен:
1-Отваряш десния капак на двигателя,вадиш магнета и проверяваш коляновия вал за луфтове-много важно нещо,голям проблем им е,всички мрънкат от разцентроване а точно луфтовете са в основата на проблема,прегледай и чукчето в какво състояние е
2-прегледай скоростите,хубаво ли влизат,на мястото ли си е съчмата на фиксатора на плочката,плочката заварявана ли е,в какво състояние е шарнирчето на скоростния лост и дали щивта,който седи на капака на картера си е на мястото-само при тези условия ще ти върви нормално без да ти изключват скоростите.Не е лошо и да го покараш,провери и предницата за луфтове...
Ако ти потрябват съвети за такъв тип мотори насреща съм,предполагам и regreed като напатил се ще удари едно рамо. ;)
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 17 Декември, 2013, 21:27:28
Почти нищо не разбирам  :unknown: , могат да ме излъжат както си искат. Все пак залагам на коректността на продавача, т.е. доверявам се.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 17 Декември, 2013, 21:30:53
Вземи си Балкан,бързо ще се научиш.Обещавам като ида на село да ти направя клипче нагледно как да го избираш и тестваш,а също и как се ремонтират основните му недъзи.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 17 Декември, 2013, 21:32:58
Клипчето ще бъде полезно  :) .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 17 Декември, 2013, 21:37:41
А ти всъщност на кой модел си се спрял-с ръчните или с крачните скорости?Имаш ли М категория в книжката?
Още нещо-гледай като какво е регистрирано-срещат се регистрирани и като мотоциклет,с голям номер,а тогава трябва да имаш А категория,и ако те спрът-несъответствие в категориите.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 17 Декември, 2013, 21:45:33
Аз съм любител шофьор с "В" и "М", спрял съм се на модела с крачните скорости, това не е ли "МК 50-3" .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Любо Божков в 17 Декември, 2013, 22:30:49
Първият модел "Балкан"-че, тоя с педалите, е със съчмен превключвател на скоростите, а запалването е с чешки магнет с вътрешна бобина. Така, че то нямаше проблеми с паленето и скоростите. При следващия модел, с кръглия фар, скоростите са на същия принцип. За съжаление при следващите модели, с квадратните фарове, зъбните колела на скоростите се превключват с щифт, който лесно се къса, а при износване (заобляне на краищата му), скоростите започват да изключват. Магнета е вече български, с външна бобина за свещта. Поради бързото стареене на магнитите, искрата на свещта силно отслабва, фара също. Иначе мощността е вдигната за сметка степента на сгъстяване.
На времето една от най добрите комбинации бе модела с крачните скорости, скоростен блок и магнет от първите модели, карбуратор от Симсон, сегменти от Start-че, амортисьори от MZ.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 17 Декември, 2013, 23:00:11
 :D
Колега, пак нещо не е както трябва! Първият модел на Балкан 50 - е т.нар. Люлин. 3 скорости, 2,5 к.с.
- огледално копие на DKW Hummel. С ръчни скорости. Самоносещо шаси от пресована ламарина с гъмени елементи на окачването.
Следващ 2Ю2 - вече е със стоманена рама, ауспухът е отдясно, 3.0 К.С Горни скороси.
            - МПС - Външния вид е окончателно завършен със специфичната форма на фара и страничните капаци - дело на института по промишлен дизайн от екип с ръководител доц. Петко Мишев.
            - МК3 - Последният 50 кубиков модел, страничните капаци са заоблени ( като при Симсон) повишена мощност 3,3 К.С. Въздушен филтър, сменяем с хартиено тяло. Скоростите са долу, 3 на брой, ауспухът е отляво.
След 1969 на всички модели Балкан 50 се монтират съчмени скорости . И двата модела ( щифтови и съчмени са родно пройзводство) - за справка може да видиш сп. Автокласика и мотоциклети бр. 113 или форума на мотоциклети Балкан.
 Колкото до проблема с трудното палене и "бягането" на центровката - Митко го е написал - Повечето проблеми идват от износване на частите.
  Вярно е, че напоследък е модерно да се модифицират и преправят тези мотори, но моето лично мнение е, че, би трябвало да се запазят в оригинален вид.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 18 Декември, 2013, 13:01:02
Понякога си мисля, да си купя някакво балканче което и да е развалина, но да има някакви документи. След това ще търся части за реставрацията му  :writer: ...
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 18 Декември, 2013, 18:01:44
А, дали пък ще се залети да ти се прави на интересен някой ушев точно пък в Белене, етъ ?  :unknown:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 18 Декември, 2013, 18:50:26
Искам всичко да си е законно, да е както трябва  :) .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 18 Декември, 2013, 22:28:36
:D
Колега, пак нещо не е както трябва! Първият модел на Балкан 50 - е т.нар. Люлин. 3 скорости, 2,5 к.с.
- огледално копие на DKW Hummel. С ръчни скорости. Самоносещо шаси от пресована ламарина с гъмени елементи на окачването.
Следващ 2Ю2 - вече е със стоманена рама, ауспухът е отдясно, 3.0 К.С Горни скороси.
            - МПС - Външния вид е окончателно завършен със специфичната форма на фара и страничните капаци - дело на института по промишлен дизайн от екип с ръководител доц. Петко Мишев.
            - МК3 - Последният 50 кубиков модел, страничните капаци са заоблени ( като при Симсон) повишена мощност 3,3 К.С. Въздушен филтър, сменяем с хартиено тяло. Скоростите са долу, 3 на брой, ауспухът е отляво.
След 1969 на всички модели Балкан 50 се монтират съчмени скорости . И двата модела ( щифтови и съчмени са родно пройзводство) - за справка може да видиш сп. Автокласика и мотоциклети бр. 113 или форума на мотоциклети Балкан.
 Колкото до проблема с трудното палене и "бягането" на центровката - Митко го е написал - Повечето проблеми идват от износване на частите.
  Вярно е, че напоследък е модерно да се модифицират и преправят тези мотори, но моето лично мнение е, че, би трябвало да се запазят в оригинален вид.
Значи имам забележка-чувал съм че най-първите люлинчета са с 2 скорости,после идват тези с 3...Ти чувал ли си нещо подобно,или аз бъркам нещо?(Моят Люлин е с 3 скорости)А,по-добре е моторчето да е с документи,могат да го приберат куките,случвало се е на братовчед ми да му приберат симсонче.
Валери,има вариант да си купиш регистрация отделно,само да поясня че за 50-кубиковите машинки не е нужен нотариус-пишете си договора и веднага в КАТ.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 24 Декември, 2013, 09:00:25
Всъщност прави ми впечатление, че цените на едно запазено балканче са по-високи или еднакви с цените на един Симсон С51 примерно. Чудя се вече дали да не си купя запазен Симсон вместо балканче  ::) .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 29 Декември, 2013, 09:56:18
Иначе за регистрация при закупуване какво е необходимо:
1. Договор за покупко/продажба, необходимо ли е да бъде заверен от нотариус?
2. Талона на мотопеда (малък и голям)?
3. Друго...  :writer: ?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 29 Декември, 2013, 16:33:51
Задължително платен данък за текущата година, нотариално заверен договор, ако е от друг град като минаваш да сменяш номера ( и талона ) ще трябва да направиш ГТП.
Е, и една капа парици трябва да имаш, че държавицата ни е закъсала, пък от дебеловратите пари лесно се не изкарват.  :bad:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 29 Декември, 2013, 16:53:27
 :writer: , Сигурно самолет да регистрираш е по-лесно  ???  .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 30 Декември, 2013, 04:24:03
Цитат
...Родина сине, какво да му правиш!
За съжаление-е така! И ще пребъде ако всичко продължава в тоя дух.  :bad:
Преди две седмици официално заявиха от националния ефир (познай кои), че това със смяната на номерата на колите е партенка, и просто е трябвало да се съберат малко парици... Н'еам коментар!!!
Ето една обява за моторетка, която според мен си заслужава - няма авторски доработки, и при един приличен пазарлък може и да придобие някаква прилична цена:
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=5&act=4&adv=51385271835672250&f1=details&slink=57h6ly
п.п. И пак пояснявам! Видът и е автентичен без всякакви доработки и модернизации, което я прави идеалния обект за реставриране! Останалото според мен може да се оправи.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 30 Декември, 2013, 10:32:14
Разбира се, искам да бъде всичко оригинално, ще пиша на човека дали има документи и т.н. А иначе се бях спрял на това:
http://prodavalnik.com/balkanche-50-i31079357
Вярно, че е възтановено, с документи е, и освен ауспуха май всичко си е оригинално. Какво бихте казали за него  :empathy2: ?
 
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: vangelis в 30 Декември, 2013, 14:13:01
Валери,чета го от началото този пост!Ей,човеко, връщаш ме в юношеските ми години!Имах зеленко ,старият модел ,с кръглият фар,с ръчните скорости с двете жила.После един от 'новите' синичък с квадратният фар,като този дето ти предложи regreed.Няма да ти разказвам колко ремонти на пътя бяха,що чудо и мераци...На 300км.пробег и айдеее центровката избягала..луфтове дал господ!Но друго беше важното"колко вдига моето с двама"  :D А, да не ти разказвам за "модификации" безброй,като струговане на буталото за трети сегмент,шлайфане на главата за вдигане на компресията... :D  Според мен такива "колекционерски" за 600 лв. не си струват парата.То бива сантимент ,бива ама,като си помисля че едно такова възстановяване си е почти без пари....!В интерес на истината Балкачетата са  копия на други известни производители,чиито мотопеди и до ден днешен  си остават еталон в този клас! Не влагам каквото и да чувство за омаловажаване на родната ни индустрия,споделям личен опит и мнение от изпитани  машинки!Не бих искал да повлияя на решенията,само за раздумката.... :good:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 30 Декември, 2013, 14:43:13
Колегата е съвършено прав! Какъвто и сантимент да ти е този мотоциклет, не си заслужава да загробиш 600 лева в него. Другото е, че когато вземеш отремонтиран такъв, не знаеш какво купуваш. За да е ремонтиран, и да се продава, или не е направен като хората и се продава, или е направен за продажба - т.е. Отремонтиран е с бюджетни средства колкото да покаже състояние, а след това ...  :bad:
Не искам да кажа, че точно този мотор който ти си избрал е такъв, но дългогодишната ми практика в тая сфера ми го е показала. ( И все пак изключения не липсват )
 И така:
Винаги можеш да вземеш един мотор на старо, като се постараеш да  е комплектен, и да си направиш кеф да го отремонтираш сам, със собствени сили, като се запознаеш отблизо със принципа на работа на ДВГ, скоростна кутия, и т.н. , елементи на превозните средства, като може да добавиш и нещо от себе си за да го подобриш ( Напр. : Електронно запалване, електронно реле за зареждане, оборотомер, ДЛР, и т.н. )
Всъщност, това е мое мнение и не си длъжен да се съобразяваш с него в никакъв случай, но аз лично бих (и постъпих) по този начин.
Ами, това е! Успех ти желая и весели празници!
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: tomitomi в 30 Декември, 2013, 14:55:45
Аз преди много време правих една такава гимнастика с регистрацията , трябва да отидеш в кат да ти кажат кога има комисия за регистрация/май беше на всеки месец/отиваш там с работещ мотопед и го оглеждат дали това е мотор , записват му номерата на рама и на двигателя и ти издават документ за собственост на твое име ,аз стигнах до тук ,така също и регистрират правени ремаркета за коли на тази комисия , тя оценя дали превозното средство става за каране без да се пребиеш или да пребиеш някой друг  :hi:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 30 Декември, 2013, 15:29:24
Напълно съм съгласен с Вас, просто това реставрираното балканче ме вдъхнови. Но, много по-вече ми се иска да бъде някоя ръждясала трошка, но недокосната от ремонти, за да мога да си я направя сам  :blush: . 
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: tomitomi в 30 Декември, 2013, 15:40:02
Спецялно за мотопед балкан 50 мога да ти помогна , знам ги на изуст .......  :D ремонта е много прост има някой дребни особенности , ако ти се наложи питай ме ще ти обясня всичко  :alko:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: radio-hobi в 30 Декември, 2013, 15:46:59
.....................така също и регистрират правени ремаркета за коли на тази комисия , тя оценя дали превозното средство става за каране без да се пребиеш ............:

Не съм 100 % сигурен ,но мисля че това вече не става  :nea:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: tomitomi в 30 Декември, 2013, 15:51:11
Комисията още си е има но трябва да се пита в кат , по този начин първо ти издават документ за собственост , за да можеш да си платиш данък , който пък го искат за да го пуснат в движение и ...............................  :)
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 30 Декември, 2013, 16:45:40
Това е ако е така, тогава може да се регистрират мотопеди без документи сравнително лесно.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 30 Декември, 2013, 17:38:35
Чак толкова лесно не е! Трябва да представиш някакъв документ за собственост. Най- добре талон, или документ за покупко-продажба, или фактура от вторични суровини, бележка за снемане от военен отчет (като при мен) и т.н. Трябва да имаш нещо с което да отидеш въз основа на което да могат служителите на КАТ  да ти издадат документ за регистрация на МПС.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: tomitomi в 30 Декември, 2013, 17:43:49
Нищо не се представя пред комисията/ако имаш документ не трябва да ходиш на комисия!/това се води ОЗАКОНЯВАНЕ , аз лично съм го правил!
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 30 Декември, 2013, 17:44:49
Значи ето какво мисля, че мога да направя: ако си купя мотопед без документи, ще направим със собственика договор за покупко-продажба в който да запишем номерата на рамата и на двигателя. Само не знам трябва ли да бъде задължително нотариално заверен  :unknown: . След това, ще си го ремонтирам (може и цяла година  8) ) до заводски вид. Тогава ли трябва да го карам в КАТ за да го регистрирам, т.е. документ за собственост КАТ ли трябва да ми издадат, че да мога да му платя данъка, гражданската също ли трябва преди това да се плати. И накрая отново ли в КАТ за самата регистрация, т.е. номера  :unknown: . Още не ми е ясно всичко.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: tomitomi в 30 Декември, 2013, 18:28:25
За да важи пред кат задължително трябва да е пред нотариус,варянтите са няколко , купуваш си мотор без документи оправяш си го колкото искаш и го караш на комисията за документ за собственост...... ,другия варянт е да го вземеш с документи и да го прехвърлиш Нотарялно , за в момента на прехвърлянето ще ти искат белешка за платен данък до момента/ама на дали ще има/и няма да успееш,третия варянт е да да си купиш мотор с всички документи .....


Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 30 Декември, 2013, 18:33:16
За да важи пред кат задължително трябва да е пред нотариус,варянтите са няколко , купуваш си мотор без документи оправяш си го колкото искаш и го караш на комисията за документ за собственост......
Е, не трябва ли при покупката да се направи нотариално заверен договор с номерата на рама и двигател, за да се удостои примерно, че не е краден  :unknown: , пък после пред комисия? 
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: tomitomi в 30 Декември, 2013, 18:49:45
Тя за това е комисията , за удостовери че това е мотор еди какъв си и да впише някакави номера , ако няма номера на рама и другаде се набиват нови и вече е узаконен с документ издаден от тях.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: tomitomi в 30 Декември, 2013, 18:52:38
а пред комисията ти го представяш като сбирщайн от части , не се опоменава че си го купил така , се едно си го сглобил от стари части и вече искаш да го узакониш
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: tomitomi в 30 Декември, 2013, 18:56:48
Ако имаш работа в кат можеш да попиташ да кажеш че имаш едно мотопедче зглобено от части в купешки вид по модел с фар стоп и спирачки и си чул за комисия която може да ти издаде документ за собственост а след това за регистрация , след формален преглед на мпс-то и ще ти обяснят точно как трябва да го направиш
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 30 Декември, 2013, 19:00:32
Даа, мисля, че взех да разбирам, при покупката значи аз мога да си направя договор за покупко-продажба с продавача, мога да впиша и номерата, колкото да имам някакъв документ за произход. Може след това да си купя примерно и друг двигател и части. А пред комисията на КАТ показвам вече сътвореното от мен и те решават дали да ми го признаят за редовно возило.
Въпроса е дали наистина съществува такава комисия?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: tomitomi в 30 Декември, 2013, 19:27:04
да съществува лично съм ходил , до колкото знам сега 1 ден в месеца определен от кат комисията е там за узаконяване на ремаркета,возила за лодки,ремаркета за превозване на мотори и подобни мпс-та
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: rkounev в 30 Декември, 2013, 19:35:17
Комисията се казва "Технотест" и издава протокол за съответствие или протокол за допустимост.На база тези протокол КаТ ти извършва промяната в регистрацията..
При регистрацията ти трябва само номер на шаси/рама.Двигателите са без номер.
Ако сменяш двигателя с по-мощен или различен от фабричния и ти трябва протокол от Технотест.Ако не ти трябва промяна врегистрацията-си караш мопеда и на три месеца му сменяш мотора.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: tomitomi в 30 Декември, 2013, 19:59:42
Да за това става въпрос и същата комисия узаконява освен това да прави техно тест на москвич с двигател от бмв примерно , но трябва да се попита най добре в кат , наздраве от мене :drinks:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 30 Декември, 2013, 20:04:28
 :)  :drinks:  :drinks:  :drinks:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 31 Декември, 2013, 07:18:07
http://vtoraupotreba.technotest.bg/
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 31 Декември, 2013, 09:54:29
Още в последните години на "комунизма" се говореше, че сме продали лиценза на балканчето и то на японците  ::) ), затова сме спрели да го произвеждаме. Не знам дали е вярно това, но мисля, че ако си го произвеждахме (дори и до 1989 г.), щеше да се продава добре.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 31 Декември, 2013, 11:47:54
Валерко, нали ти пуснах линкче за Балканите, мале! Още през далечната 1986 са продали лиценза, ма не на епонците, а на анадолските ни "мили" комшии. Колкото до това какво е бил Балканя, преди да стане наше родно производство,  Б.50 - е бил DKW hummel. ето го какво представлява:
(http://www.mo-ped.se/werke/dkw59s3.jpg)
Ето и Балкан 50 - Люлин:
(http://topobiavi.bg/static/files/5/d/a/5da6462cf577ec644df4c3c30bcaddda.jpg)
DKV RT-250 1954:
(http://cybermotorcycle.com/gallery/dkw/images/DKW_1954_RT250-2_1.jpg)
Балкан Витоша250 М-1
(http://img98.imageshack.us/img98/6639/sa400590.jpg)
Остава да си откриеш сам приликите и разликите.
А, Балкан М75 си е чисто наше изобретение. За сметка на това е и доволно къса серия и вече се харчи като да си вземеш прилична моторетка за каране, ама Епонска!  :nea:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 31 Декември, 2013, 12:43:05
Валерко, нали ти пуснах линкче за Балканите, мале! Още през далечната 1986 са продали лиценза, ма не на епонците, а на анадолските ни "мили" комшии.
:blush:  Ами и правата за производството ли сме си продали, т.е. вече нямаме докато свят светува право да го проивеждаме ли  :-[ ? А "М 75" по-добър ли е от "МК 50-3"  ::) ?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 31 Декември, 2013, 13:00:10
Балкан 50МК-3 - 50 ccm 1,97kW/3HP, 3speed, m.sp. 70Km/h полезен товар 150Kg. среден разход 3,7l/100Km A96
Балкан М75 - 74.9 ccm 2,79kW/4,5HP, 4speed m.sp. 110Km/h полезен товар 150Kg среден разход 3,5 - 4,2l/100Km A96
Видно е, че 75-цата е по-мощен, по икономичен (4 скорости има все пак), но заради по-голямата си кубатура на ДВГ, ще иска и по-висока категория за водач ( разбирай "А" категория )
Не мога да кажа кой е по-добър. При мен и двата вървят добре, ( като, разбира се полагам грижи за поддръжка в добро здраве), всъщност, какъвто и мотор да си вземеш, ако се грижиш добре за него и го поддържаш в добро техническо състояние, ще се отблагодари със безпроблемна работа, и удоволствие от пътуването с него.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 02 Януари, 2014, 20:34:33
Хм, този "Люлин" в какво състояние е, а каква цена му искат  :-[ :
http://prodavalnik.com/balkanche-50-kb-lyulinka-i35886935
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 02 Януари, 2014, 22:49:00
На първо четене има доста липси! Няма го страничния капак на ДВГ-то, нещо не виждам и кабелите за високото към свещите, има и още...
Мотора е от първата генерация Люлини, това го прави особено привлекателен за реставрация. За съжаление, е изключително силно и дълбоко кородирал, и ще ти трябва сериозна инвестиция по възстановяването на хрома по детайлите докато го докараш до добър вид. Никъде не видях регистрационни табели. Ако моторът е спрян от движение и са върнати в КАТ - добре! Един преглед и си в играта, ако е снет от отчет - лошо! Трябва да ходиш на технотест - оттам още набиване на суми. Цената за това състояние не е добра, би трябвало да я смъкне - максимумът който може да се иска за този мотор е 200 лева при условие, че е документиран. За тия пари обаче които иска - да си го държи за паметник! Това е моето мнение! Питай и други!
п.п. Важно! Ако се стигне до покупка - Провери дали магдиното дава искра. Тези мотори са от най-стария модел с магнетно запалване на самия двигател - нямат отделна запалителна бобина. Когато завъртиш коляновия вал, от магдиното (намира се отдясно на двигателя) от кабела (ако има такъв) би трябвало да подаде искра за свещта - няма ли - лошо! Проблемът е че такива устройства се намират трудно и са скъпи (аз също нямам резерва). Скоростите са три - ръчни горе на кормилото, провери как включват.
Другото е до късмет, пазарлък, и желание за работа.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 05 Януари, 2014, 12:13:08
Това с технотестовете по-горе дето сте писали нещо ми звучи неправдоподобно.Че то по тая логика или всички са глупаци че не могат да си извадят документи,или не знам..Чувал съм че ако минаваш през технотест с балканче примерно и кажеш че си си го правил сега няма да можеш да го регистрираш като Балкан 50 защото ако е фабрично трябва да му имаш документите,или нещо такова.
Ако това с технотест беше така излиза че каквото и да купиш без документи може да се регистрира,което тук в нашата страна май не е така.Че те гадовете ми бавят вече 2 години един Москвич защото бил бракуван-не можело да се регистрира вече.Хем си има и документи и договор..
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 05 Януари, 2014, 13:41:17
Дано да е така с технотеста както казват колегите  :unknown: . А аз да попитам следното: примерно харесало ми е едно балканче, без документи, без регистрация и т.н., когато го купя от продавача, достатъчно ли е да направим договор за покупко-продажба в който да опишем номерата на двигател, рама и нашите данни: ЕГН-та, номера на лични карти и т.н. без нотариална заверка  ::) ?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Лъчо Минков в 05 Януари, 2014, 15:32:49
                        Най-добре е да питате някой нотариус, защото фактурата за покупка, а след това регистрационния талон са документите, удостоверяващ собствеността.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: rkounev в 06 Януари, 2014, 11:55:09
Валери,то и за донор не става,камо ли за реставрация.Колко е дълбока корозията?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 06 Януари, 2014, 14:33:20
Не, не става въпрос за онова "Люлин" което го бях посочил по-горе, за друго "МК50-3" става въпрос.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 08 Януари, 2014, 17:52:12
А иначе дали някой има книжка с упътване за балканче  :writer: , сканирана също става  :) .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: goldib в 08 Януари, 2014, 19:30:46
!!! Имам подробната книжка  за балканче по нея съм разглобявал и събирал едно време  много моторчета. В събота и неделя ако остане време ще я потърся и изпратя  с молба да се сканира и качи  за да имат  достъп  ретромайсторите до нея        :flag_of_truce:???
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 08 Януари, 2014, 19:57:23
 :good: Иначе, вижте какво намерих:
http://otkachalnika.snimka.bg/motorcycles/kniga-balkan-mk-50-3.425646.all
Мисля, че това търсих.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: goldib в 08 Януари, 2014, 22:10:07
         Моята книжка е нещо ката сервизно описание и не само за двигателя а и за ходовата част ел инсталация и всичко (или почти)
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 08 Януари, 2014, 22:12:49
Мисля, че Вашата ще ми е по-полезна  :) . Тази от горния линк е по-скоро като общо описание и инструкция.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: rkounev в 08 Януари, 2014, 23:43:14
Това ,което си намерил е инструкция за експлоатация,а на теб ти трябва сервизно
ръководство,където са всички регулировъчни данни,допуски на хлабини и сглобки.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 19 Януари, 2014, 09:20:10
Да питам още нещо: например този мотопед
http://prodavalnik.com/photos/ad/35269175/1/
има лого от двете страни на резервоара, на всичките ли "МК50-3" се е слагало това лого. Рядко съм го виждал на резервоара, може би защото след като са били пребоядисвани, на никой не му се е занимавало да възтановява логото  ::) . И според Вас този червения мотопед с оригиналната боя ли си е  :unknown: , има и отзад на калника надпис "Балкан" ?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 19 Януари, 2014, 14:21:23
На последните бройки (края на 73-74-75 година) преди да ги спрът от производство са слагани тези лога.Преди това не ги е имало.Надписите Балкан на задния калник също.Всъщност има няколко модификации на МК 50-3,като най-първата е без лого и надпис,с пластмасова емблема на кутията за инструменти,следва такава само с лепенки на кутиите,но без лого и надпис и накрая е като това балканче.За мен е 100% пребоядисвано,нюанса на боята е прекалено тъмен за да е орегиналната.А лепенките и логата ги има по форумите,ако искаш ще ти ги намеря и ще ги постна тук,лесно се правят,лично аз съм си правил.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 19 Януари, 2014, 14:58:01
Собственикът му казва, че изобщо никакъв ремонт не му е правен и не е пребоядисвано  :unknown: , стояло е в стая.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 19 Януари, 2014, 18:29:59
Митак, тоя мотор е оригинал. Познавам собственика и мотора. Затова цената е такава, ама той не държи да го продаде,  и така си го кара вече трета година.
BTW, ако имаш две лепенки в повече за МК-3 бих ти ги купил, че за моя червения нямам.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 20 Януари, 2014, 21:26:47
Като си направя ще ти взема и на теб-при мене нищо не струват защото имам човек който се занимава със ситопечат и покрай листовете с логото на БСП-Бобов дол например спокойно биха могли да излизат и каквито и да е други видове лепенки и шарки,стига да са обработени със специална програма.Листовете са големи и има мегдан за правене,но при следващата поръчка ще е.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 22 Януари, 2014, 15:19:11
На доста хора писах, но все нещо не е наред с документите на тези балканчета  :( . Ще взема да си "замразя" мерака за такава машина, доста боклуци се предлагат из сайтовете  ??? . Не знам вече  :boredom: ...
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 02 Март, 2014, 11:10:02
"Размразявам" си мерака  :D , даже и ще обявя: Търся да закупя "Балкан Мк50-3" с редовни документи и регистрация, желателно да е в автентичен вид  :yes: . Връзка с мен на ЛС или на имейла.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Pichaga933 в 02 Март, 2014, 12:06:25
Сложи обява в търговския , ще ти я направя важна, за да не потъва, че май търсенето ще е дълго.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 02 Март, 2014, 13:41:38
Благодаря пичага, но нека си остане тука в общите приказки. Все пак форума си е за стара електроника, тази тема си е встрани. Нека "потъва" не е проблем, надявам се скоро да си намеря заветния мотопед и ще го покажа тук  :) .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 02 Март, 2014, 13:53:46
Публикувай и в Продавалник,и в Мобиле и Карс.бг имат секции за обяви с етикет Търся.
Почвам да разпитвам,ако излезне нещо ти ще си първият оведомен.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 02 Март, 2014, 13:56:38
Аз постоянно следя тези три сайта, базар.бг също. Освен в продавалник, в другите нямам регистрация, но обяви, че търся, не съм пускал.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Pichaga933 в 02 Март, 2014, 14:17:11
По моторджийските форуми пусни тема, тоз занаят се наследява...  Така ще си намериш на оферта а не от някой прекупвач.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 02 Март, 2014, 16:10:46
Дори и да пусна обява в продавалник примерно, няма гаранция, че ще е от собственик а от търговец. Няма лошо и търговец да е човека, но стоката да е добра. Е, ще видим, може да излезе нещо.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 10 Март, 2014, 20:58:41
Е, купих си  :) :

(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765430.jpg?r=2)

(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765431.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765432.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765433.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765434.jpg?r=0)

Има си ръждичка, някои проблемчета, но с напълно редовни документи и регистрация.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 10 Март, 2014, 21:02:17
(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765435.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765436.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765437.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765438.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765439.jpg?r=0)

Има някои части които ще трябва да търся.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: ian в 10 Март, 2014, 21:19:42
Браво и Честито! :) Изглежда много добре за годините си и съвсем автентично! Успех в реставрацията!  :good:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 10 Март, 2014, 21:32:58
Благодаря  :) . Да, по него всичко е автентично, боята е оригинална, гумите също са българските, (може и първите да са). Седалката сигурно е била претапицирана, не съм още го огледал. Казаха ми, че е на 5200 км, не знам дали е вярно  :unknown: . Имам големия и малкия талон на собственика заедно с договор за покупко-продажба, дано да нямам проблеми по регистрацията му в КАТ. Това е дотук.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: rkounev в 10 Март, 2014, 21:57:03
Е ти всичко имаш-голам,малък талон,договор и най-вече МОТОпед! Честито :good:
Ако нещо ти трябва ,да помагаме.Ще го пребоядисваш ли?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 10 Март, 2014, 22:00:43
Все още не знам, на места има доста ожулвания, на други места е добре, чудя се  :unknown: , като почна ще преценя. Доста работа ще има по него.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Лъчо Минков в 10 Март, 2014, 22:05:59

Е, купих си  :) :

            Честито!
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: radio-hobi в 10 Март, 2014, 22:06:12
Честито ,а в движение ли е?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 10 Март, 2014, 22:14:50
Продавача ми каза, че не палено от лятото. Има малко бензин в резервоара, но сигурно кранчето за бензина е клеясало защото не пуска бензин по маркучето. Има искра на свещта, може и да запали. Предницата е поразбита, има луфтове, кой знае какво още ще излезе  :master: .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Pichaga933 в 10 Март, 2014, 22:29:18
Изглежда в чудесно състояние, честито   :good:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 10 Март, 2014, 22:32:10
Благодаря  :) , отблизо обаче не е много добре. Уплътнението откъм малкия венец е изпускало защото хвърляло масло  :( .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: silver_bolt в 10 Март, 2014, 23:02:00
Честито за придобивката, красавец е.  :drinks:

Според мен ще е по-добре ако само го приведеш в изрядно техническо състояние, без да пипаш външния вид. Остави му оригиналната боя с драскотините тук там, все още изглежда добре запазена. Запази на него и българските гуми. Такъв автентичен и пазен екземпляр, мисля, е също толкова ценен, колкото и наточен, лъскав музеен експонат. Има си чар на стара машина. 
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: regreed в 11 Март, 2014, 06:39:49
Поздрави за покупката! Със здраве, и безаварийно да си го караш! (http://s17.rimg.info/4608eb898d073c96b51646b97110365c.gif) (http://smayliki.ru/smilie-997015335.html)
Продавача ми каза, че не палено от лятото. Има малко бензин в резервоара, но сигурно кранчето за бензина е клеясало защото не пуска бензин по маркучето. Има искра на свещта, може и да запали. Предницата е поразбита, има луфтове, кой знае какво още ще излезе  :master: .
Не искам да те разочаровам, но...
Това са по малките грижи. На пръв поглед - най горните ребра на цилиндъра са потрошени и целия двигател е залят в масло. Това ще рече, че главата е сваляна ама хамалски - с варията, пък и нищо чудно да са сложили старата гарнитура на главата - сециЯлисти много!
Съветът ми е да свалиш главата на ДВГ и да провериш луфтовете на сегментите, овалност на цилиндъра, и на кой ремонт е.
Това с километража ...  :-X
Ами ... успех при реставрацията! Ако се наложи ще помагаме кой с каквото може.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 11 Март, 2014, 07:50:56
Да, това което ме притесни е, че една част от горното ребро на цилиндъра е счупено  :( . Явно като са сваляли горивната камера, са мушнали отверка или нещо подобно за да я разделят от цилиндъра и така се е счупило реброто. Масло е излизало между цилиндъра и горивната камера, там мисля е без гарнитура  :unknown: . А иначе ме уверяват, че километрите му са реални. Мотопеда е бил навремето държавен, затова не е каран много, но и сигурно не са и се грижели за него добре. Ще видя в какво състояние е буталото и цилиндъра със сегментите, счупеното ребро ме дразни и най-вероятно ще търся бутало и цилиндър. Лошото е, че нямам никакви части, никога не се бях занимавал с такива неща, всичко ще трябва да купувам и да питам  :writer: .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 11 Март, 2014, 22:43:45
Свалих главата, диаметъра на цилиндъра е 40 мм, явно не е правен шлайф. Обаче от едната страна на цилиндъра има две успоредни драскотини на около 5 мм една от друга. Сигурно са от краищата на сегментите, не знам дали това е допустимо  :unknown: . Спазарих един друг цилиндър със здрави ребра и с диаметър 40 мм, въпросът ми е дали трябва да се сменят сегментите на буталото, да не надерат и "новия" цилиндър  :( или да търся ново бутало със сегменти  :unknown: ?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 11 Март, 2014, 22:55:36
Честито мотрче,със здраве да си го направиш,каквото можем да помагаме ще помагаме и като части,и като съвети.Като си ходя до село ако още нямаш читав ще ти донеса един читав цилиндър.На предницата има едни болтове под предната маска-ако ги затегнеш може да пообереш луфтовете.Кранчето те съветвам за продухването да ползваш помпа за гуми с накрайник за плажни топки без да махаш маркучето.Не е зле и да му сложиш едно горивно филтърче защото жигльора се запушва много лесно.Ако имаш някакви въпроси,пиши и на ЛС,ние с Ригрийда сме опитни в тази сфера.
ПП.Намери си чешки магнет от по-старите,твоето би трябвало да е от по-новите с български магнити,който 5 пари не струва.Кондензатора на запалването задължително го смени,прегледай си също така инсталацията и бобината.Ще видя дали нямам някъде комплект нови маншони за предните колове че като гледам твоите са леш...
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 11 Март, 2014, 22:58:08
Свалих главата, диаметъра на цилиндъра е 40 мм, явно не е правен шлайф. Обаче от едната страна на цилиндъра има две успоредни драскотини на около 5 мм една от друга. Сигурно са от краищата на сегментите, не знам дали това е допустимо  :unknown: . Спазарих един друг цилиндър със здрави ребра и с диаметър 40 мм, въпросът ми е дали трябва да се сменят сегментите на буталото, да не надерат и "новия" цилиндър  :( или да търся ново бутало със сегменти  :unknown: ?
Защо пък ново бутало?Вземи си само нови сегменти,буталото няма никаква роля.А 5 мм. за мен са много за краища на сегменти.Възможно е,погледни дали не са по протежението на хода на буталото в цилиндъра,може и от нещо друго да са.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: rkounev в 11 Март, 2014, 23:02:38
Драскотини по вътрешната повърхност са недопустими.Там е почти огледална повърхност.Деругите в повечето случаи означават , че е палено без масло в горивото.Провери в завода в Разград колко струва ново бутало със сегменти,правят и ремонтни размери през о.25 мм
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 11 Март, 2014, 23:15:46
Самият цилиндър все още не съм го свалял, разтоянието между двете дтаркотини е около 4-5 мм. Болтовете под маската ги стегнах, но пак има малко луфт, по-точно като задържа предното колело и завъртя кормилото малко се усуква. Не знам дали така трябва да бъде  :unknown: ?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 12 Март, 2014, 09:35:48
Определено не трябва да има луфтове.Заради такъв луфт имам дупка в черепа от един стълб,не е приятно.Втулките на предницата са ти за смяна,можеш да приспособиш предница от Симсон С 51 колегите да се произнесат  дали е автентично.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 12 Март, 2014, 11:04:47
Не, със сигурност няма да присаждам други предници, остава си истинската, оригиналната. Когато пристигна, на единия телескоп, гайката която притиска втулката в тръбата, се беше развила и втулкатра беше излязла надолу. Доста плътно беше по долната част на телескопа, мисля, че не са износени. Ще разглобя телескопите, и ще огледам от какво има нужда!
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Ангел Симеонов в 12 Март, 2014, 11:48:34
Семерината на звьоздъчката трябва да смениш защото изтичащото масло е от скоросната кутия и ще остане на сухо.Не съм достатъчно сигурен но между гарнитурата трябва да има алуминиева гарнитура.Ще питам един комшия дали е така но гарнитура със сигурност има.На буталото в каналите на сегментите има чоп който пречи на превъртането на сегментите.Не е както при четиритактовите машини.При теб има прозорци на цилиндъра и заставането на цепката на сегментите срещу прозорците е недопустимо.На нов цилиндър задължително нови сегменти защото те се износват на елипса както и цилиндъра и старите елептични сегменти няма да уплътняват на новия.Когато сложиш само сегмента в цилиндъра трябва да остава десета-две между двете чела на сегментите.Челата са освободени към вътрешния диаметър заради чоповете на буталото.Провери съпротивлението в лулата-развива се отзад към кабела.Често прекъсва.Може и без него-парче желязо на размер.От мен за сега това.Като ми дойде нещо на акъла ще пиша пак.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 12 Март, 2014, 22:22:28
Имаше в продавалника един казанлъчанин,който продаваше много запазена предница за балканче и други части,като предницата съм я виждал лично и съм сигурен,че не би ти създала проблеми.Телефона му ще ти дам на лично утре като го намеря.Стегни и оста на каплата,ако там има нещо хлабаво може и от там да се получава луфта.Внимавай като го мърдаш така да не скъсаш или деформираш предната маска.Ако ще разглабяш предницата мога да ти дам няколко полезни съвета.И запомни-като ги разглобиш,гресирай телескопите отвътре обилно,ама всичко,пружините трябва да са мазни.Маншоните ще пробвам да ти ги намеря,те също не са за красота и ще береш ядове,пък да не говорим,че са част от орегиналния вид към който се стремиш.
Според мен не го пребоядисвай,боята ти е прекрасна,а малко са,повярвай ми,балканчетата в момента с орегинална боя,била тя и в такова състояние.Частично пребоядисване и пооправяне да,нода съсипеш тази 40-годишна красота-не знам...А казаха ли ти за какво са го ползвали докато е било на държавна служба?Моят Балкан 75 е бил на служба в з-д Арсенал в Казанлък,знам и за Балкан 250 използвани от пожарната и милицията.А тези мънички мокикчета къде ли са ги ползвали?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 12 Март, 2014, 22:25:22
ПП. http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=708 (http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=708) http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=758 (http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=758) http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=133&page=8 (http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=133&page=8) Поръчвай докато има.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 12 Март, 2014, 22:38:57
Не знам като държавен за какво са го ползвали. Боята наистина е сравнително добре, сигурно ще я оставя така. А за луфта на предницата, може и да се бъркам, т.е. сигурно си е така. Не хлопа и не се клатят телескопите, просто като задържа колелото и завъртя кормилото се усеща едно усукване, може просто да се заблуждавам, че е луфт  :unknown: . Ами за маншони, не знам, да си ги поръчвам ли от сайта или ще потърсиш твоите. Иначе мисля вътре телескопите да ги гресирам обилно, но ще ги разглобя когато намеря маншони.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 12 Март, 2014, 22:52:41
Утре ще ти кажа дали имам останали маншони.А предницата като гледам май е мацана с някакви спрейове а орегинално е хром.Гледам и каплите май не са перфектни...Имаш ли идеи как да се отнесеш към хрома?Има фирми които предлагат хромиране и никелиране но е доста сскъпо.Мисля че на първо време обработка с меглио и една хубава полир паста комбинирана с подходящ абразив ще направят чудеса при теб.И запомни-никакви шкурки,колкото и финни да са,само гъбичка и полиране.Поне така е според мен.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 12 Март, 2014, 22:59:58
Никакви спрейове не са употебявани, просто има повърхностна ръжда. Пробвах с телчета за съдове, резултата е много добър, хрома светва, не се драска, накрая с вълнен парцал и наистина е добре. Само ауспуха е в по-лошо състояние, но ще го търкам, в краен случай хромиране. А да не би да имаш и маншона на карбуратора, който отива във филтърната кутия?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: rainbow704 в 13 Март, 2014, 13:13:51
А тези мънички мокикчета къде ли са ги ползвали?
Много отдавна някъде около 80-те години помня, че баща ми имаше такъв служебен. Той работеше като агроном в т.нар. Аграрно Промишлен Комплекс (АПК) и с това чудо на техниката обикаляше по цял ден полето да наглежда насажденията. Естествено тогава Балканчето беше чисто ново.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 30 Март, 2014, 18:40:04
Имам още работа  :) :
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: lz2xl в 30 Март, 2014, 18:47:13
Браво :good:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 17 Април, 2014, 21:25:45
Някой да има 5-6 бр. спици със нипелчетата  :blush: ?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 25 Април, 2014, 19:00:40
Купих си една цяла капла с челюсти и ползвам спици от нея  :) . Също така съм почти готов, а и днес вече го регистрирах в КАТ, бял номер със синя ивица  ;) :
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 29 Април, 2014, 20:11:51
Като ново! :good:
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 29 Април, 2014, 20:50:56
Голям зор беше и много пари глътна (и още ще гълта). Опитвам се да му намеря оригинално огледало, помпа и някои резервни части (като дискове за съединителя).
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 15 Юни, 2014, 19:16:11
Е, не можах да намеря оригинално огледало, купих си друго, хромирано и доста здраво. Закрепих го както оригиналното. Някой да има два мигача от "Балкан 75"  :blush: ?
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 03 Юли, 2014, 17:47:44
Със съдействието на митьо крика, мигачите са намерени, 4 бр. оригинални с планките и крушките  :) . Сега май ще трябва да търся 6 волтово реле за тях  ::) .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Ангел Симеонов в 04 Юли, 2014, 11:45:20
Доколкото си спомняв 50 кубиковите оригинално нямаха мигачи.75 кубиковите имаха.Ако греша се извинявам.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 04 Юли, 2014, 12:06:08
Точно така е, но има прототип на "Балкан 50" с мигачи (същите като на "Б-75") невлязъл в производство. Все пак мисля, че е добре да му сложа.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 05 Юли, 2014, 12:21:16
Трябва ти реле за Симсон,но не забравяй,че трябва да добавиш и акумулатор!Само на плочката няма как да стане,поне според мен.Най-добре намери схемата на 75 и гледай там как е направено.(на 75 мигачите без акумулатор мисля,че не работят)
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 05 Юли, 2014, 12:22:51
Без акумулатор ще ги правя, даже мисля и без реле, ще видим  :) когато имам време.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: didov в 06 Юли, 2014, 10:39:38
Виждал съм прегорени намотки в магнета, когато са добавяли и мигачи. То и без това, като включиш фара и светне габарита и стопа, свети слабо. Там и ме слабото място на балканчетата. Послушай съветите за акумулатор и реле. Няма как да направиш равномерно мигане без реле. То и като има реле, пак не се получава равномерно мигане. :). Мигането се променя с оборотите.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 06 Юли, 2014, 13:40:21
Мигането ще бъде ръчно  :) . Търся обаче 4 продълговати крушки (сиофорни май се казват) 6 волта 5 вата  ::) .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: radio-hobi в 06 Юли, 2014, 13:48:53
Мигането ще бъде ръчно  :) . Търся обаче 4 продълговати крушки (сиофорни май се казват) 6 волта 5 вата  ::) .

Може би имаш предвид  " Софитни "

http://svejo.net/1679495-sofitna-krushka-24v-5w
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 06 Юли, 2014, 17:05:36
 :blush: Да, софитни са, 6 волта, 5 вата. Свързах ги към бобината за крушката на задната спирачка.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Любо Божков в 06 Юли, 2014, 19:56:55
Софитните крушки в стопа са слабост на "Балкан"-чето. Поради дългата си жичка много често прекъсват от тръскането. На моето на времето бях монтирал обикновени крушки.
На "Симсон"-а си съм изхвърлил акумулатора и съм си направил транзисторно реле, стабилизирано до колкото си спомням на 6в. с реле като изходен елемент. То си "шрака" постоянно при запален двигател, а накъсания сигнал отива на ключа за мигачите. Крушките съм заненил с 12 - волтови.
На "Балкан"-чето можеш да направиш проба с 12 волтови или светодиодни.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Ангел Симеонов в 07 Юли, 2014, 09:29:07
На 75 кубиковите имаше един диод 10 ампера който беше за зареждането на акумолатора.За да намалиш консумацията можеш да преминиш на светодиодни крушки за да остане мощност за мигачите но ти трябва изправяне.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 07 Юли, 2014, 09:36:53
В момента съм сложил само предните мигачи защото на задните трябва да им лепя стъклата. Захранване взех от бобината за стопа, т.е. извод 59 от ел. схемата, 5 ватовата крушка свети добре:
 
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 07 Юли, 2014, 21:12:47
Ето как стана :
http://vbox7.com/play:ef22faf47c

Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Pichaga933 в 07 Юли, 2014, 21:17:39
Има едни цветни спрейове за стопове в магазините за авто аксесоари, за да им докараш оригиналния цвят от избелялата пластмаса

Пп: поздравление за  работата по мотора, толкова наточено балканче не съм виждал.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 07 Юли, 2014, 22:08:45
Поотъня ми бюджета, а и 4 софитни крушки трябва да търся на 6 волта, 3 вата.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Pichaga933 в 07 Юли, 2014, 22:18:28
Слагай светодиодни- може да си ги направиш от  жълти или бели 5в светодиоди и малък резистор + основа от изгоряла крушка , тъкмо и ще ожалиш акумулатора, което важи и за крушката на фара.



пп гумените маншони на вилката може да ги докараш нови на вид със силиконов спрей за гума...
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 07 Юли, 2014, 22:22:02
Без акумулатор е  :) , само магнетогенератор. Знам за светодиодите, но предпочитам добрите стари крушки с нажежаема жичка.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: сашо в 07 Юли, 2014, 23:04:04
Само за проткола ще отбележа, че двете люлинки назад в темата (лъскавата и ръждивата) са от втората генерация. Първата генерация не е с телескопично предно окачване, а с вилка от п-профил, точно същата като на дкв-то. Имах такова, но ми го откраднаха....
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: mityo krika в 08 Юли, 2014, 11:34:43
Първите са с ластичен амортисьор отпред,втората генерация са със скрит във вилката амортисьор.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 11 Октомври, 2014, 09:05:49
Неочаквано си намерих от един магазин за "Авто-Мото"-части, чисто нови мигачи, от социализма, с етикетчетата в тях  :) . Пише на етикета, че са проиведени в Чепеларе, а на стъклата пише "ТПК-Никопол". Нямат само крушки  :)

Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 05 Март, 2015, 20:47:06
 :)
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: coyote в 18 Април, 2020, 23:38:00
 :unknown: как съм изтървал темата до сега...Балканчето е страхотно, най-вероятно е в още по-блестящ вид в момента. Търсих такъв модел с документи и аз, но цените по обявите ме отказват дори да звънна  :flag_of_truce: Иначе големият мерак за "ретро" машина с времето ми стесни кръгозора точно до избора на българско производство мотоциклет Балкан 250 С2. Карам си го с голямо удоволствие, усещането е едно такова странно и различно от това докато карам "съвременния" си ежедневен мотоциклет. Преди малко повече от година двама колеги си купиха специално две балканчета 50cc да си върнат младините, като пътуват до морето с тях. Регистрираха ги, стегнаха ги меракландисах се да се включа и аз...ама ме отсвириха защото искаха само хора с малките мотопеди Балкан да участват в похода  :) Не им се обидих уважавам идеята им, но после нещо стана и не осъществиха начинанието.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: coyote в 18 Април, 2020, 23:48:33
 :)
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 19 Април, 2020, 08:42:59
Здравей колега  :drinks: . Да, балканчето си е все така добре, кожата върху седалката е сменена с черна, работи си добре. Тази година само го припалвам, все още не съм го карал, не съм платил гражданската. Иначе, имах главоболие със свещите, но откакто сложих иридиева, нямам проблем. Да, скъпичко вървят с документи, мисля за около 350-500 лв. ще може да се намери. Големият Балкан е много добра машина, и аз се бях амбицирал, но засега съм в застой  :) .
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: триод в 19 Април, 2020, 09:50:04
Тия машини вървят най-дбре със свещи ВМЗ със въответното топлинно число.
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: coyote в 19 Април, 2020, 23:45:44
Моят е с ВМЗ 7, дядото от който го купих го взел чисто нов и до последно само той си го е карал все с такива свещи. Даде ми една торба стари, които е сменял без да изхвърля. С боята се е поизложил малко, но поне е запечатал метала да не корозира. В подходящ момент ще я възстановя в оригиналния си цвят. Иначе продължавам да следя цените на малките 50cc, но с изрядни документи не намирам в посоченият ценови диапазон...засега :)
Титла: Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
Публикувано от: Валери в 20 Април, 2020, 09:47:53
Свещите "ВМЗ-7", не са подходящи за "Балкан-50", топлинното число не отговаря. Иначе ето тук едно балканче с регистрация за 350 лв.:
https://bazar.bg/obiava-25346451/balkan-50
тук за 550:
https://bazar.bg/obiava-26283790/prodavam-balkan-50-s-registratsiia
за 650:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=51583229485550619&slink=f41f8o
Разбира се, след това се влагат още доста пари, за да се докара до фабричен вид.