Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: Валери в 06 Декември, 2013, 19:07:52
-
Здравейте! Една детска мечта ми е да притежавам тази легенда на българското мотостроене:
http://prodavalnik.com/balkanche-m-50-i35269175
Разбира се, че това "балканче" на снимката също е мечта, защото цената го отдалечава от мен 8) . Все пак може да се намерят някои на ниска цена, но без документи. Първият ми въпрос е: има ли законен начин да се регистрира като няма документи. Ии, разбира се да попитам (като втори въпрос ::) ) някой дали има за продаване :) ?
-
Здравейте! Една детска мечта ми е да притежавам тази легенда на българското мотостроене:
http://prodavalnik.com/balkanche-m-50-i35269175
Разбира се, че това "балканче" на снимката също е мечта, защото цената го отдалечава от мен 8) . Все пак може да се намерят някои на ниска цена, но без документи. Първият ми въпрос е: има ли законен начин да се регистрира като няма документи. Ии, разбира се да попитам (като втори въпрос ::) ) някой дали има за продаване :) ?
Как е възможно да е останал толкова запазен модел.
преди много време имах и аз но го подарих на един познат.
-
Аз се бях наканил да си купя такова балканче или от по новите и да му присадя от китайските двигатели за колело по 80 кубика...
http://prodavalnik.com/benzinov-dvigatel-za-kolelo--velosiped-i35776289
-
тоя е по-добър от червения:
http://prodavalnik.com/balkan-50-i35667521
-
Даа, хубав е :good: . Преди 3-4 години си купихме скутер "КийУей", китайски някакъв, все още е като нов, но как да кажа :unknown: отвсякъде е пластмаса :( . Мисля, че балканчето е по-добро.
-
Хех, Валери, и аз си купих скутер Сузуки, 250 кубиков, но въпреки че аеродинамичният му корпус (който няма носещи функции), също е от пластмаса, машината изобщо не прави пластмасово впечатление. Което естествено се дължи на това, че е японска. Досега не съм виждал нито един китайски скутер, който да изглежда сериозно направен.
А пък балканчето е мечтата на моята майка, нищо че е пенсионерка, защото на младини няколко години е карала такъв служебен мотопед. Тези от обявите изглеждат добре, но ми се струва, че и двата са пребоядисани, а не само този, който е обявен като такъв. Във всеки случай това все още е често срещана машинка, по-добре е човек да възстанови както трябва една, отколкото да дава 1000 лв. Аз преди няколко години дадох много по-малко за един добре запазен ETZ 251, който също си карам с кеф - включително и офроуд.
-
Мисля ,че специално за мотопедите до 50 см3 имаше някаква врътка/особенност-можеха да се регистрират само с фактура.
-
Да, аз нямам намерение да купувам такъв реставриран, боядисан и перфектно изглеждащ. Искам ръждивичък, поолющен, да си има всичко разбира се, за да го възтановя както е излязъл от завода. Иначе скутерчето ми е 49.5 кубика, 4-тактово, със стартерно запалване, двуместно, жена ми го кара. Всъщност като го купувахме казаха, че е унгарско, но двигателя, чарковете са си китайски. 5 години вече не е правило никакъв проблем, само акумулатора му смених един път. Ето такова е:
http://www.bikez.com/motorcycles/keeway_hurricane_50_2006.php
Иначе за балканчето, предлагат ми едно за 140 лв., без документи, не съм го виждал в какво състояние е.
-
Идеята ти е хубава, въпреки, че вече е малко позакъсняла. Искам да кажа, че повечето останали комплектни Балкани, или са "тунинговани" по Пернишки, или безвъзвратно съсипани, или в пунктовете за скрап.
Рядко се намират части, ако има продавачите се правят на интересни и ги продават (вече) на баснословни цени.
- Горното го казвам от собствен опит, понеже аз лично имам 6 Балкана ( Демек, почти всички модели - Витоша 250М2, Люлин-50, 2Ю2, МПМ, МК3, и Балкан 75 ), нямам само Балкан Витоша МК1.
Ето тук: http://balkan-motors.ovo.bg/forum можеш да намериш сведения за балканите
тук за моторите социалистическо производство: http://social-motors.forumotion.com/
И не на последно място, най-добрия форум за ретро и класически мотори и автомобили, разбира се: http://www.classiccar-bg.com/index.php ;)
Другото което е, предполагам, че вече ти е ясно, че такъв мотоциклет, едва ли е най доброто решение за ежедневно возило. Най малкото, че по времето когато те са се движели по пътищата, правилата за движение и трафика са нямали нищо общо със съвременния, като оставим настрана и еко-нормите и липсата на части за поддръжка.
( Китайски резервни части не бих ти препоръчал, вече има и такива)
Ами, това е! Хубавото е, че Балкана е правен по класическата схема на DKW и лесно може да се монтира електронно запалване или superblower, с което ще си махнеш от главата вечното ровичкане по двигателя и правене на центровка, понеже там е основна слабост на всички модели - респективно ставаш собственик на ретро-возило, а не механик-водач.
Другото е, че когато решиш да спасиш един такъв мотоциклет от скрапа спасяваш частица от историята на България, па макар и да била тя от времето на социализЪма.
От мен толкова, ако решиш драсни ми на лични да ти пратя схеми, инструкции, и каквото имам за Балкан, и дерзай!
Успех ти желая, и евентуално - добре дошъл в редиците на любителите на ретро возила! :hi:
п.п. Забравих да кажа: В mobile-то, http://www.mobile.bg/ има доста обяви, но обикновено това което се предлага е невероятен боклук. Трябва да следиш и ако изпадне нещо да можеш да реагираш веднага! И за регистрацията: ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да имаш документ за собственост, било то бележка от вторични (тогава ще трябва да минеш през технотест за издаване на талон за съответствие), бележка или документ от предишния собственик, или пък талон (дори ако е свален от регистрация или пък спрян от движение) или някакъв документ за придобиване на собственост.
Другото е, желание за работа, време и пари. :D
-
Благодаря за изчерпателната информация :drinks: , също и за полезните линкове. Разбира се, че съм още в процес на "мислене" и събиране на сведения, но тази информация е наистина полезна. Всъщност знам, че не може да бъде ежедневно возило, все едно старите радиа които ги възтановяваме да работят по десетина часа всеки ден, ами те ще грохнат съвсем, все пак оригиналните им части са доста остарели.
-
Не ти трябва балканче Валери.Имам над 10 мотора с марка Балкан,и най-хубавият е моделът 250.Ако питаш мен него си търси.Иначе знам в Казанлък един МК 50-3 с регистрация от новите който се продаваше,но цена не мога да кажа и не знам дали не е продаден (синьо-бял на цвят).
@regreed Прав си,факта че все още се намират 40 години след като са свалени от производство показва колко са били много още тогава.Сега масово се унищожават,правят се на стънтове и кросове,режат им се калниците и други съсипии...А пък голяма част отиват на нторични или се продават на части и пак се унищожават.Аз мога да се похваля с 8 парчета от 50-кубиковите които са всичките над 90% орегинал. :)
-
Може и да си прав Митко :) , но този мотопед ми е мечтата. Питах насам-натам, но все без документи се предлагат :-[ .
-
Ами нали знаеш поговорката Балкан купуваш майстор ставаш.Приготви се за много центровки и запушени карбуратори,немощен фар,проблеми със скоростите,палене когато си иска,да не говорим ако ти се осуче предницата по време на път какво става-с чупена глава съм от такова нещо.Но има и хубави страни-караш нещо 100% българско,нещо сменило поне 3 поколения джигити,което е останало в спомените и сърцата на много хора...докато не се разцентрова :D
-
На други места бях чел, че имало начин да се слага електронно запалване.
-
Питай regreed той даже има схема на електронно запалване.Да ти кажа честно много начини пробвах,но с чукче си е най-добре.
2 съвета при купуване на балканче от мен:
1-Отваряш десния капак на двигателя,вадиш магнета и проверяваш коляновия вал за луфтове-много важно нещо,голям проблем им е,всички мрънкат от разцентроване а точно луфтовете са в основата на проблема,прегледай и чукчето в какво състояние е
2-прегледай скоростите,хубаво ли влизат,на мястото ли си е съчмата на фиксатора на плочката,плочката заварявана ли е,в какво състояние е шарнирчето на скоростния лост и дали щивта,който седи на капака на картера си е на мястото-само при тези условия ще ти върви нормално без да ти изключват скоростите.Не е лошо и да го покараш,провери и предницата за луфтове...
Ако ти потрябват съвети за такъв тип мотори насреща съм,предполагам и regreed като напатил се ще удари едно рамо. ;)
-
Почти нищо не разбирам :unknown: , могат да ме излъжат както си искат. Все пак залагам на коректността на продавача, т.е. доверявам се.
-
Вземи си Балкан,бързо ще се научиш.Обещавам като ида на село да ти направя клипче нагледно как да го избираш и тестваш,а също и как се ремонтират основните му недъзи.
-
Клипчето ще бъде полезно :) .
-
А ти всъщност на кой модел си се спрял-с ръчните или с крачните скорости?Имаш ли М категория в книжката?
Още нещо-гледай като какво е регистрирано-срещат се регистрирани и като мотоциклет,с голям номер,а тогава трябва да имаш А категория,и ако те спрът-несъответствие в категориите.
-
Аз съм любител шофьор с "В" и "М", спрял съм се на модела с крачните скорости, това не е ли "МК 50-3" .
-
Първият модел "Балкан"-че, тоя с педалите, е със съчмен превключвател на скоростите, а запалването е с чешки магнет с вътрешна бобина. Така, че то нямаше проблеми с паленето и скоростите. При следващия модел, с кръглия фар, скоростите са на същия принцип. За съжаление при следващите модели, с квадратните фарове, зъбните колела на скоростите се превключват с щифт, който лесно се къса, а при износване (заобляне на краищата му), скоростите започват да изключват. Магнета е вече български, с външна бобина за свещта. Поради бързото стареене на магнитите, искрата на свещта силно отслабва, фара също. Иначе мощността е вдигната за сметка степента на сгъстяване.
На времето една от най добрите комбинации бе модела с крачните скорости, скоростен блок и магнет от първите модели, карбуратор от Симсон, сегменти от Start-че, амортисьори от MZ.
-
:D
Колега, пак нещо не е както трябва! Първият модел на Балкан 50 - е т.нар. Люлин. 3 скорости, 2,5 к.с.
- огледално копие на DKW Hummel. С ръчни скорости. Самоносещо шаси от пресована ламарина с гъмени елементи на окачването.
Следващ 2Ю2 - вече е със стоманена рама, ауспухът е отдясно, 3.0 К.С Горни скороси.
- МПС - Външния вид е окончателно завършен със специфичната форма на фара и страничните капаци - дело на института по промишлен дизайн от екип с ръководител доц. Петко Мишев.
- МК3 - Последният 50 кубиков модел, страничните капаци са заоблени ( като при Симсон) повишена мощност 3,3 К.С. Въздушен филтър, сменяем с хартиено тяло. Скоростите са долу, 3 на брой, ауспухът е отляво.
След 1969 на всички модели Балкан 50 се монтират съчмени скорости . И двата модела ( щифтови и съчмени са родно пройзводство) - за справка може да видиш сп. Автокласика и мотоциклети бр. 113 или форума на мотоциклети Балкан.
Колкото до проблема с трудното палене и "бягането" на центровката - Митко го е написал - Повечето проблеми идват от износване на частите.
Вярно е, че напоследък е модерно да се модифицират и преправят тези мотори, но моето лично мнение е, че, би трябвало да се запазят в оригинален вид.
-
Понякога си мисля, да си купя някакво балканче което и да е развалина, но да има някакви документи. След това ще търся части за реставрацията му :writer: ...
-
А, дали пък ще се залети да ти се прави на интересен някой ушев точно пък в Белене, етъ ? :unknown:
-
Искам всичко да си е законно, да е както трябва :) .
-
:D
Колега, пак нещо не е както трябва! Първият модел на Балкан 50 - е т.нар. Люлин. 3 скорости, 2,5 к.с.
- огледално копие на DKW Hummel. С ръчни скорости. Самоносещо шаси от пресована ламарина с гъмени елементи на окачването.
Следващ 2Ю2 - вече е със стоманена рама, ауспухът е отдясно, 3.0 К.С Горни скороси.
- МПС - Външния вид е окончателно завършен със специфичната форма на фара и страничните капаци - дело на института по промишлен дизайн от екип с ръководител доц. Петко Мишев.
- МК3 - Последният 50 кубиков модел, страничните капаци са заоблени ( като при Симсон) повишена мощност 3,3 К.С. Въздушен филтър, сменяем с хартиено тяло. Скоростите са долу, 3 на брой, ауспухът е отляво.
След 1969 на всички модели Балкан 50 се монтират съчмени скорости . И двата модела ( щифтови и съчмени са родно пройзводство) - за справка може да видиш сп. Автокласика и мотоциклети бр. 113 или форума на мотоциклети Балкан.
Колкото до проблема с трудното палене и "бягането" на центровката - Митко го е написал - Повечето проблеми идват от износване на частите.
Вярно е, че напоследък е модерно да се модифицират и преправят тези мотори, но моето лично мнение е, че, би трябвало да се запазят в оригинален вид.
Значи имам забележка-чувал съм че най-първите люлинчета са с 2 скорости,после идват тези с 3...Ти чувал ли си нещо подобно,или аз бъркам нещо?(Моят Люлин е с 3 скорости)А,по-добре е моторчето да е с документи,могат да го приберат куките,случвало се е на братовчед ми да му приберат симсонче.
Валери,има вариант да си купиш регистрация отделно,само да поясня че за 50-кубиковите машинки не е нужен нотариус-пишете си договора и веднага в КАТ.
-
Всъщност прави ми впечатление, че цените на едно запазено балканче са по-високи или еднакви с цените на един Симсон С51 примерно. Чудя се вече дали да не си купя запазен Симсон вместо балканче ::) .
-
Иначе за регистрация при закупуване какво е необходимо:
1. Договор за покупко/продажба, необходимо ли е да бъде заверен от нотариус?
2. Талона на мотопеда (малък и голям)?
3. Друго... :writer: ?
-
Задължително платен данък за текущата година, нотариално заверен договор, ако е от друг град като минаваш да сменяш номера ( и талона ) ще трябва да направиш ГТП.
Е, и една капа парици трябва да имаш, че държавицата ни е закъсала, пък от дебеловратите пари лесно се не изкарват. :bad:
-
:writer: , Сигурно самолет да регистрираш е по-лесно ??? .
-
...Родина сине, какво да му правиш!
За съжаление-е така! И ще пребъде ако всичко продължава в тоя дух. :bad:
Преди две седмици официално заявиха от националния ефир (познай кои), че това със смяната на номерата на колите е партенка, и просто е трябвало да се съберат малко парици... Н'еам коментар!!!
Ето една обява за моторетка, която според мен си заслужава - няма авторски доработки, и при един приличен пазарлък може и да придобие някаква прилична цена:
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=5&act=4&adv=51385271835672250&f1=details&slink=57h6ly
п.п. И пак пояснявам! Видът и е автентичен без всякакви доработки и модернизации, което я прави идеалния обект за реставриране! Останалото според мен може да се оправи.
-
Разбира се, искам да бъде всичко оригинално, ще пиша на човека дали има документи и т.н. А иначе се бях спрял на това:
http://prodavalnik.com/balkanche-50-i31079357
Вярно, че е възтановено, с документи е, и освен ауспуха май всичко си е оригинално. Какво бихте казали за него :empathy2: ?
-
Валери,чета го от началото този пост!Ей,човеко, връщаш ме в юношеските ми години!Имах зеленко ,старият модел ,с кръглият фар,с ръчните скорости с двете жила.После един от 'новите' синичък с квадратният фар,като този дето ти предложи regreed.Няма да ти разказвам колко ремонти на пътя бяха,що чудо и мераци...На 300км.пробег и айдеее центровката избягала..луфтове дал господ!Но друго беше важното"колко вдига моето с двама" :D А, да не ти разказвам за "модификации" безброй,като струговане на буталото за трети сегмент,шлайфане на главата за вдигане на компресията... :D Според мен такива "колекционерски" за 600 лв. не си струват парата.То бива сантимент ,бива ама,като си помисля че едно такова възстановяване си е почти без пари....!В интерес на истината Балкачетата са копия на други известни производители,чиито мотопеди и до ден днешен си остават еталон в този клас! Не влагам каквото и да чувство за омаловажаване на родната ни индустрия,споделям личен опит и мнение от изпитани машинки!Не бих искал да повлияя на решенията,само за раздумката.... :good:
-
Колегата е съвършено прав! Какъвто и сантимент да ти е този мотоциклет, не си заслужава да загробиш 600 лева в него. Другото е, че когато вземеш отремонтиран такъв, не знаеш какво купуваш. За да е ремонтиран, и да се продава, или не е направен като хората и се продава, или е направен за продажба - т.е. Отремонтиран е с бюджетни средства колкото да покаже състояние, а след това ... :bad:
Не искам да кажа, че точно този мотор който ти си избрал е такъв, но дългогодишната ми практика в тая сфера ми го е показала. ( И все пак изключения не липсват )
И така:
Винаги можеш да вземеш един мотор на старо, като се постараеш да е комплектен, и да си направиш кеф да го отремонтираш сам, със собствени сили, като се запознаеш отблизо със принципа на работа на ДВГ, скоростна кутия, и т.н. , елементи на превозните средства, като може да добавиш и нещо от себе си за да го подобриш ( Напр. : Електронно запалване, електронно реле за зареждане, оборотомер, ДЛР, и т.н. )
Всъщност, това е мое мнение и не си длъжен да се съобразяваш с него в никакъв случай, но аз лично бих (и постъпих) по този начин.
Ами, това е! Успех ти желая и весели празници!
-
Аз преди много време правих една такава гимнастика с регистрацията , трябва да отидеш в кат да ти кажат кога има комисия за регистрация/май беше на всеки месец/отиваш там с работещ мотопед и го оглеждат дали това е мотор , записват му номерата на рама и на двигателя и ти издават документ за собственост на твое име ,аз стигнах до тук ,така също и регистрират правени ремаркета за коли на тази комисия , тя оценя дали превозното средство става за каране без да се пребиеш или да пребиеш някой друг :hi:
-
Напълно съм съгласен с Вас, просто това реставрираното балканче ме вдъхнови. Но, много по-вече ми се иска да бъде някоя ръждясала трошка, но недокосната от ремонти, за да мога да си я направя сам :blush: .
-
Спецялно за мотопед балкан 50 мога да ти помогна , знам ги на изуст ....... :D ремонта е много прост има някой дребни особенности , ако ти се наложи питай ме ще ти обясня всичко :alko:
-
.....................така също и регистрират правени ремаркета за коли на тази комисия , тя оценя дали превозното средство става за каране без да се пребиеш ............:
Не съм 100 % сигурен ,но мисля че това вече не става :nea:
-
Комисията още си е има но трябва да се пита в кат , по този начин първо ти издават документ за собственост , за да можеш да си платиш данък , който пък го искат за да го пуснат в движение и ............................... :)
-
Това е ако е така, тогава може да се регистрират мотопеди без документи сравнително лесно.
-
Чак толкова лесно не е! Трябва да представиш някакъв документ за собственост. Най- добре талон, или документ за покупко-продажба, или фактура от вторични суровини, бележка за снемане от военен отчет (като при мен) и т.н. Трябва да имаш нещо с което да отидеш въз основа на което да могат служителите на КАТ да ти издадат документ за регистрация на МПС.
-
Нищо не се представя пред комисията/ако имаш документ не трябва да ходиш на комисия!/това се води ОЗАКОНЯВАНЕ , аз лично съм го правил!
-
Значи ето какво мисля, че мога да направя: ако си купя мотопед без документи, ще направим със собственика договор за покупко-продажба в който да запишем номерата на рамата и на двигателя. Само не знам трябва ли да бъде задължително нотариално заверен :unknown: . След това, ще си го ремонтирам (може и цяла година 8) ) до заводски вид. Тогава ли трябва да го карам в КАТ за да го регистрирам, т.е. документ за собственост КАТ ли трябва да ми издадат, че да мога да му платя данъка, гражданската също ли трябва преди това да се плати. И накрая отново ли в КАТ за самата регистрация, т.е. номера :unknown: . Още не ми е ясно всичко.
-
За да важи пред кат задължително трябва да е пред нотариус,варянтите са няколко , купуваш си мотор без документи оправяш си го колкото искаш и го караш на комисията за документ за собственост...... ,другия варянт е да го вземеш с документи и да го прехвърлиш Нотарялно , за в момента на прехвърлянето ще ти искат белешка за платен данък до момента/ама на дали ще има/и няма да успееш,третия варянт е да да си купиш мотор с всички документи .....
-
За да важи пред кат задължително трябва да е пред нотариус,варянтите са няколко , купуваш си мотор без документи оправяш си го колкото искаш и го караш на комисията за документ за собственост......
Е, не трябва ли при покупката да се направи нотариално заверен договор с номерата на рама и двигател, за да се удостои примерно, че не е краден :unknown: , пък после пред комисия?
-
Тя за това е комисията , за удостовери че това е мотор еди какъв си и да впише някакави номера , ако няма номера на рама и другаде се набиват нови и вече е узаконен с документ издаден от тях.
-
а пред комисията ти го представяш като сбирщайн от части , не се опоменава че си го купил така , се едно си го сглобил от стари части и вече искаш да го узакониш
-
Ако имаш работа в кат можеш да попиташ да кажеш че имаш едно мотопедче зглобено от части в купешки вид по модел с фар стоп и спирачки и си чул за комисия която може да ти издаде документ за собственост а след това за регистрация , след формален преглед на мпс-то и ще ти обяснят точно как трябва да го направиш
-
Даа, мисля, че взех да разбирам, при покупката значи аз мога да си направя договор за покупко-продажба с продавача, мога да впиша и номерата, колкото да имам някакъв документ за произход. Може след това да си купя примерно и друг двигател и части. А пред комисията на КАТ показвам вече сътвореното от мен и те решават дали да ми го признаят за редовно возило.
Въпроса е дали наистина съществува такава комисия?
-
да съществува лично съм ходил , до колкото знам сега 1 ден в месеца определен от кат комисията е там за узаконяване на ремаркета,возила за лодки,ремаркета за превозване на мотори и подобни мпс-та
-
Комисията се казва "Технотест" и издава протокол за съответствие или протокол за допустимост.На база тези протокол КаТ ти извършва промяната в регистрацията..
При регистрацията ти трябва само номер на шаси/рама.Двигателите са без номер.
Ако сменяш двигателя с по-мощен или различен от фабричния и ти трябва протокол от Технотест.Ако не ти трябва промяна врегистрацията-си караш мопеда и на три месеца му сменяш мотора.
-
Да за това става въпрос и същата комисия узаконява освен това да прави техно тест на москвич с двигател от бмв примерно , но трябва да се попита най добре в кат , наздраве от мене :drinks:
-
:) :drinks: :drinks: :drinks:
-
http://vtoraupotreba.technotest.bg/
-
Още в последните години на "комунизма" се говореше, че сме продали лиценза на балканчето и то на японците ::) ), затова сме спрели да го произвеждаме. Не знам дали е вярно това, но мисля, че ако си го произвеждахме (дори и до 1989 г.), щеше да се продава добре.
-
Валерко, нали ти пуснах линкче за Балканите, мале! Още през далечната 1986 са продали лиценза, ма не на епонците, а на анадолските ни "мили" комшии. Колкото до това какво е бил Балканя, преди да стане наше родно производство, Б.50 - е бил DKW hummel. ето го какво представлява:
(http://www.mo-ped.se/werke/dkw59s3.jpg)
Ето и Балкан 50 - Люлин:
(http://topobiavi.bg/static/files/5/d/a/5da6462cf577ec644df4c3c30bcaddda.jpg)
DKV RT-250 1954:
(http://cybermotorcycle.com/gallery/dkw/images/DKW_1954_RT250-2_1.jpg)
Балкан Витоша250 М-1
(http://img98.imageshack.us/img98/6639/sa400590.jpg)
Остава да си откриеш сам приликите и разликите.
А, Балкан М75 си е чисто наше изобретение. За сметка на това е и доволно къса серия и вече се харчи като да си вземеш прилична моторетка за каране, ама Епонска! :nea:
-
Валерко, нали ти пуснах линкче за Балканите, мале! Още през далечната 1986 са продали лиценза, ма не на епонците, а на анадолските ни "мили" комшии.
:blush: Ами и правата за производството ли сме си продали, т.е. вече нямаме докато свят светува право да го проивеждаме ли :-[ ? А "М 75" по-добър ли е от "МК 50-3" ::) ?
-
Балкан 50МК-3 - 50 ccm 1,97kW/3HP, 3speed, m.sp. 70Km/h полезен товар 150Kg. среден разход 3,7l/100Km A96
Балкан М75 - 74.9 ccm 2,79kW/4,5HP, 4speed m.sp. 110Km/h полезен товар 150Kg среден разход 3,5 - 4,2l/100Km A96
Видно е, че 75-цата е по-мощен, по икономичен (4 скорости има все пак), но заради по-голямата си кубатура на ДВГ, ще иска и по-висока категория за водач ( разбирай "А" категория )
Не мога да кажа кой е по-добър. При мен и двата вървят добре, ( като, разбира се полагам грижи за поддръжка в добро здраве), всъщност, какъвто и мотор да си вземеш, ако се грижиш добре за него и го поддържаш в добро техническо състояние, ще се отблагодари със безпроблемна работа, и удоволствие от пътуването с него.
-
Хм, този "Люлин" в какво състояние е, а каква цена му искат :-[ :
http://prodavalnik.com/balkanche-50-kb-lyulinka-i35886935
-
На първо четене има доста липси! Няма го страничния капак на ДВГ-то, нещо не виждам и кабелите за високото към свещите, има и още...
Мотора е от първата генерация Люлини, това го прави особено привлекателен за реставрация. За съжаление, е изключително силно и дълбоко кородирал, и ще ти трябва сериозна инвестиция по възстановяването на хрома по детайлите докато го докараш до добър вид. Никъде не видях регистрационни табели. Ако моторът е спрян от движение и са върнати в КАТ - добре! Един преглед и си в играта, ако е снет от отчет - лошо! Трябва да ходиш на технотест - оттам още набиване на суми. Цената за това състояние не е добра, би трябвало да я смъкне - максимумът който може да се иска за този мотор е 200 лева при условие, че е документиран. За тия пари обаче които иска - да си го държи за паметник! Това е моето мнение! Питай и други!
п.п. Важно! Ако се стигне до покупка - Провери дали магдиното дава искра. Тези мотори са от най-стария модел с магнетно запалване на самия двигател - нямат отделна запалителна бобина. Когато завъртиш коляновия вал, от магдиното (намира се отдясно на двигателя) от кабела (ако има такъв) би трябвало да подаде искра за свещта - няма ли - лошо! Проблемът е че такива устройства се намират трудно и са скъпи (аз също нямам резерва). Скоростите са три - ръчни горе на кормилото, провери как включват.
Другото е до късмет, пазарлък, и желание за работа.
-
Това с технотестовете по-горе дето сте писали нещо ми звучи неправдоподобно.Че то по тая логика или всички са глупаци че не могат да си извадят документи,или не знам..Чувал съм че ако минаваш през технотест с балканче примерно и кажеш че си си го правил сега няма да можеш да го регистрираш като Балкан 50 защото ако е фабрично трябва да му имаш документите,или нещо такова.
Ако това с технотест беше така излиза че каквото и да купиш без документи може да се регистрира,което тук в нашата страна май не е така.Че те гадовете ми бавят вече 2 години един Москвич защото бил бракуван-не можело да се регистрира вече.Хем си има и документи и договор..
-
Дано да е така с технотеста както казват колегите :unknown: . А аз да попитам следното: примерно харесало ми е едно балканче, без документи, без регистрация и т.н., когато го купя от продавача, достатъчно ли е да направим договор за покупко-продажба в който да опишем номерата на двигател, рама и нашите данни: ЕГН-та, номера на лични карти и т.н. без нотариална заверка ::) ?
-
Най-добре е да питате някой нотариус, защото фактурата за покупка, а след това регистрационния талон са документите, удостоверяващ собствеността.
-
Валери,то и за донор не става,камо ли за реставрация.Колко е дълбока корозията?
-
Не, не става въпрос за онова "Люлин" което го бях посочил по-горе, за друго "МК50-3" става въпрос.
-
А иначе дали някой има книжка с упътване за балканче :writer: , сканирана също става :) .
-
!!! Имам подробната книжка за балканче по нея съм разглобявал и събирал едно време много моторчета. В събота и неделя ако остане време ще я потърся и изпратя с молба да се сканира и качи за да имат достъп ретромайсторите до нея :flag_of_truce:???
-
:good: Иначе, вижте какво намерих:
http://otkachalnika.snimka.bg/motorcycles/kniga-balkan-mk-50-3.425646.all
Мисля, че това търсих.
-
Моята книжка е нещо ката сервизно описание и не само за двигателя а и за ходовата част ел инсталация и всичко (или почти)
-
Мисля, че Вашата ще ми е по-полезна :) . Тази от горния линк е по-скоро като общо описание и инструкция.
-
Това ,което си намерил е инструкция за експлоатация,а на теб ти трябва сервизно
ръководство,където са всички регулировъчни данни,допуски на хлабини и сглобки.
-
Да питам още нещо: например този мотопед
http://prodavalnik.com/photos/ad/35269175/1/
има лого от двете страни на резервоара, на всичките ли "МК50-3" се е слагало това лого. Рядко съм го виждал на резервоара, може би защото след като са били пребоядисвани, на никой не му се е занимавало да възтановява логото ::) . И според Вас този червения мотопед с оригиналната боя ли си е :unknown: , има и отзад на калника надпис "Балкан" ?
-
На последните бройки (края на 73-74-75 година) преди да ги спрът от производство са слагани тези лога.Преди това не ги е имало.Надписите Балкан на задния калник също.Всъщност има няколко модификации на МК 50-3,като най-първата е без лого и надпис,с пластмасова емблема на кутията за инструменти,следва такава само с лепенки на кутиите,но без лого и надпис и накрая е като това балканче.За мен е 100% пребоядисвано,нюанса на боята е прекалено тъмен за да е орегиналната.А лепенките и логата ги има по форумите,ако искаш ще ти ги намеря и ще ги постна тук,лесно се правят,лично аз съм си правил.
-
Собственикът му казва, че изобщо никакъв ремонт не му е правен и не е пребоядисвано :unknown: , стояло е в стая.
-
Митак, тоя мотор е оригинал. Познавам собственика и мотора. Затова цената е такава, ама той не държи да го продаде, и така си го кара вече трета година.
BTW, ако имаш две лепенки в повече за МК-3 бих ти ги купил, че за моя червения нямам.
-
Като си направя ще ти взема и на теб-при мене нищо не струват защото имам човек който се занимава със ситопечат и покрай листовете с логото на БСП-Бобов дол например спокойно биха могли да излизат и каквито и да е други видове лепенки и шарки,стига да са обработени със специална програма.Листовете са големи и има мегдан за правене,но при следващата поръчка ще е.
-
На доста хора писах, но все нещо не е наред с документите на тези балканчета :( . Ще взема да си "замразя" мерака за такава машина, доста боклуци се предлагат из сайтовете ??? . Не знам вече :boredom: ...
-
"Размразявам" си мерака :D , даже и ще обявя: Търся да закупя "Балкан Мк50-3" с редовни документи и регистрация, желателно да е в автентичен вид :yes: . Връзка с мен на ЛС или на имейла.
-
Сложи обява в търговския , ще ти я направя важна, за да не потъва, че май търсенето ще е дълго.
-
Благодаря пичага, но нека си остане тука в общите приказки. Все пак форума си е за стара електроника, тази тема си е встрани. Нека "потъва" не е проблем, надявам се скоро да си намеря заветния мотопед и ще го покажа тук :) .
-
Публикувай и в Продавалник,и в Мобиле и Карс.бг имат секции за обяви с етикет Търся.
Почвам да разпитвам,ако излезне нещо ти ще си първият оведомен.
-
Аз постоянно следя тези три сайта, базар.бг също. Освен в продавалник, в другите нямам регистрация, но обяви, че търся, не съм пускал.
-
По моторджийските форуми пусни тема, тоз занаят се наследява... Така ще си намериш на оферта а не от някой прекупвач.
-
Дори и да пусна обява в продавалник примерно, няма гаранция, че ще е от собственик а от търговец. Няма лошо и търговец да е човека, но стоката да е добра. Е, ще видим, може да излезе нещо.
-
Е, купих си :) :
(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765430.jpg?r=2)
(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765431.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765432.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765433.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765434.jpg?r=0)
Има си ръждичка, някои проблемчета, но с напълно редовни документи и регистрация.
-
(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765435.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765436.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765437.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765438.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/3261/032765439.jpg?r=0)
Има някои части които ще трябва да търся.
-
Браво и Честито! :) Изглежда много добре за годините си и съвсем автентично! Успех в реставрацията! :good:
-
Благодаря :) . Да, по него всичко е автентично, боята е оригинална, гумите също са българските, (може и първите да са). Седалката сигурно е била претапицирана, не съм още го огледал. Казаха ми, че е на 5200 км, не знам дали е вярно :unknown: . Имам големия и малкия талон на собственика заедно с договор за покупко-продажба, дано да нямам проблеми по регистрацията му в КАТ. Това е дотук.
-
Е ти всичко имаш-голам,малък талон,договор и най-вече МОТОпед! Честито :good:
Ако нещо ти трябва ,да помагаме.Ще го пребоядисваш ли?
-
Все още не знам, на места има доста ожулвания, на други места е добре, чудя се :unknown: , като почна ще преценя. Доста работа ще има по него.
-
Е, купих си :) :
Честито!
-
Честито ,а в движение ли е?
-
Продавача ми каза, че не палено от лятото. Има малко бензин в резервоара, но сигурно кранчето за бензина е клеясало защото не пуска бензин по маркучето. Има искра на свещта, може и да запали. Предницата е поразбита, има луфтове, кой знае какво още ще излезе :master: .
-
Изглежда в чудесно състояние, честито :good:
-
Благодаря :) , отблизо обаче не е много добре. Уплътнението откъм малкия венец е изпускало защото хвърляло масло :( .
-
Честито за придобивката, красавец е. :drinks:
Според мен ще е по-добре ако само го приведеш в изрядно техническо състояние, без да пипаш външния вид. Остави му оригиналната боя с драскотините тук там, все още изглежда добре запазена. Запази на него и българските гуми. Такъв автентичен и пазен екземпляр, мисля, е също толкова ценен, колкото и наточен, лъскав музеен експонат. Има си чар на стара машина.
-
Поздрави за покупката! Със здраве, и безаварийно да си го караш! (http://s17.rimg.info/4608eb898d073c96b51646b97110365c.gif) (http://smayliki.ru/smilie-997015335.html)
Продавача ми каза, че не палено от лятото. Има малко бензин в резервоара, но сигурно кранчето за бензина е клеясало защото не пуска бензин по маркучето. Има искра на свещта, може и да запали. Предницата е поразбита, има луфтове, кой знае какво още ще излезе :master: .
Не искам да те разочаровам, но...
Това са по малките грижи. На пръв поглед - най горните ребра на цилиндъра са потрошени и целия двигател е залят в масло. Това ще рече, че главата е сваляна ама хамалски - с варията, пък и нищо чудно да са сложили старата гарнитура на главата - сециЯлисти много!
Съветът ми е да свалиш главата на ДВГ и да провериш луфтовете на сегментите, овалност на цилиндъра, и на кой ремонт е.
Това с километража ... :-X
Ами ... успех при реставрацията! Ако се наложи ще помагаме кой с каквото може.
-
Да, това което ме притесни е, че една част от горното ребро на цилиндъра е счупено :( . Явно като са сваляли горивната камера, са мушнали отверка или нещо подобно за да я разделят от цилиндъра и така се е счупило реброто. Масло е излизало между цилиндъра и горивната камера, там мисля е без гарнитура :unknown: . А иначе ме уверяват, че километрите му са реални. Мотопеда е бил навремето държавен, затова не е каран много, но и сигурно не са и се грижели за него добре. Ще видя в какво състояние е буталото и цилиндъра със сегментите, счупеното ребро ме дразни и най-вероятно ще търся бутало и цилиндър. Лошото е, че нямам никакви части, никога не се бях занимавал с такива неща, всичко ще трябва да купувам и да питам :writer: .
-
Свалих главата, диаметъра на цилиндъра е 40 мм, явно не е правен шлайф. Обаче от едната страна на цилиндъра има две успоредни драскотини на около 5 мм една от друга. Сигурно са от краищата на сегментите, не знам дали това е допустимо :unknown: . Спазарих един друг цилиндър със здрави ребра и с диаметър 40 мм, въпросът ми е дали трябва да се сменят сегментите на буталото, да не надерат и "новия" цилиндър :( или да търся ново бутало със сегменти :unknown: ?
-
Честито мотрче,със здраве да си го направиш,каквото можем да помагаме ще помагаме и като части,и като съвети.Като си ходя до село ако още нямаш читав ще ти донеса един читав цилиндър.На предницата има едни болтове под предната маска-ако ги затегнеш може да пообереш луфтовете.Кранчето те съветвам за продухването да ползваш помпа за гуми с накрайник за плажни топки без да махаш маркучето.Не е зле и да му сложиш едно горивно филтърче защото жигльора се запушва много лесно.Ако имаш някакви въпроси,пиши и на ЛС,ние с Ригрийда сме опитни в тази сфера.
ПП.Намери си чешки магнет от по-старите,твоето би трябвало да е от по-новите с български магнити,който 5 пари не струва.Кондензатора на запалването задължително го смени,прегледай си също така инсталацията и бобината.Ще видя дали нямам някъде комплект нови маншони за предните колове че като гледам твоите са леш...
-
Свалих главата, диаметъра на цилиндъра е 40 мм, явно не е правен шлайф. Обаче от едната страна на цилиндъра има две успоредни драскотини на около 5 мм една от друга. Сигурно са от краищата на сегментите, не знам дали това е допустимо :unknown: . Спазарих един друг цилиндър със здрави ребра и с диаметър 40 мм, въпросът ми е дали трябва да се сменят сегментите на буталото, да не надерат и "новия" цилиндър :( или да търся ново бутало със сегменти :unknown: ?
Защо пък ново бутало?Вземи си само нови сегменти,буталото няма никаква роля.А 5 мм. за мен са много за краища на сегменти.Възможно е,погледни дали не са по протежението на хода на буталото в цилиндъра,може и от нещо друго да са.
-
Драскотини по вътрешната повърхност са недопустими.Там е почти огледална повърхност.Деругите в повечето случаи означават , че е палено без масло в горивото.Провери в завода в Разград колко струва ново бутало със сегменти,правят и ремонтни размери през о.25 мм
-
Самият цилиндър все още не съм го свалял, разтоянието между двете дтаркотини е около 4-5 мм. Болтовете под маската ги стегнах, но пак има малко луфт, по-точно като задържа предното колело и завъртя кормилото малко се усуква. Не знам дали така трябва да бъде :unknown: ?
-
Определено не трябва да има луфтове.Заради такъв луфт имам дупка в черепа от един стълб,не е приятно.Втулките на предницата са ти за смяна,можеш да приспособиш предница от Симсон С 51 колегите да се произнесат дали е автентично.
-
Не, със сигурност няма да присаждам други предници, остава си истинската, оригиналната. Когато пристигна, на единия телескоп, гайката която притиска втулката в тръбата, се беше развила и втулкатра беше излязла надолу. Доста плътно беше по долната част на телескопа, мисля, че не са износени. Ще разглобя телескопите, и ще огледам от какво има нужда!
-
Семерината на звьоздъчката трябва да смениш защото изтичащото масло е от скоросната кутия и ще остане на сухо.Не съм достатъчно сигурен но между гарнитурата трябва да има алуминиева гарнитура.Ще питам един комшия дали е така но гарнитура със сигурност има.На буталото в каналите на сегментите има чоп който пречи на превъртането на сегментите.Не е както при четиритактовите машини.При теб има прозорци на цилиндъра и заставането на цепката на сегментите срещу прозорците е недопустимо.На нов цилиндър задължително нови сегменти защото те се износват на елипса както и цилиндъра и старите елептични сегменти няма да уплътняват на новия.Когато сложиш само сегмента в цилиндъра трябва да остава десета-две между двете чела на сегментите.Челата са освободени към вътрешния диаметър заради чоповете на буталото.Провери съпротивлението в лулата-развива се отзад към кабела.Често прекъсва.Може и без него-парче желязо на размер.От мен за сега това.Като ми дойде нещо на акъла ще пиша пак.
-
Имаше в продавалника един казанлъчанин,който продаваше много запазена предница за балканче и други части,като предницата съм я виждал лично и съм сигурен,че не би ти създала проблеми.Телефона му ще ти дам на лично утре като го намеря.Стегни и оста на каплата,ако там има нещо хлабаво може и от там да се получава луфта.Внимавай като го мърдаш така да не скъсаш или деформираш предната маска.Ако ще разглабяш предницата мога да ти дам няколко полезни съвета.И запомни-като ги разглобиш,гресирай телескопите отвътре обилно,ама всичко,пружините трябва да са мазни.Маншоните ще пробвам да ти ги намеря,те също не са за красота и ще береш ядове,пък да не говорим,че са част от орегиналния вид към който се стремиш.
Според мен не го пребоядисвай,боята ти е прекрасна,а малко са,повярвай ми,балканчетата в момента с орегинална боя,била тя и в такова състояние.Частично пребоядисване и пооправяне да,нода съсипеш тази 40-годишна красота-не знам...А казаха ли ти за какво са го ползвали докато е било на държавна служба?Моят Балкан 75 е бил на служба в з-д Арсенал в Казанлък,знам и за Балкан 250 използвани от пожарната и милицията.А тези мънички мокикчета къде ли са ги ползвали?
-
ПП. http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=708 (http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=708) http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=758 (http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=758) http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=133&page=8 (http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=133&page=8) Поръчвай докато има.
-
Не знам като държавен за какво са го ползвали. Боята наистина е сравнително добре, сигурно ще я оставя така. А за луфта на предницата, може и да се бъркам, т.е. сигурно си е така. Не хлопа и не се клатят телескопите, просто като задържа колелото и завъртя кормилото се усеща едно усукване, може просто да се заблуждавам, че е луфт :unknown: . Ами за маншони, не знам, да си ги поръчвам ли от сайта или ще потърсиш твоите. Иначе мисля вътре телескопите да ги гресирам обилно, но ще ги разглобя когато намеря маншони.
-
Утре ще ти кажа дали имам останали маншони.А предницата като гледам май е мацана с някакви спрейове а орегинално е хром.Гледам и каплите май не са перфектни...Имаш ли идеи как да се отнесеш към хрома?Има фирми които предлагат хромиране и никелиране но е доста сскъпо.Мисля че на първо време обработка с меглио и една хубава полир паста комбинирана с подходящ абразив ще направят чудеса при теб.И запомни-никакви шкурки,колкото и финни да са,само гъбичка и полиране.Поне така е според мен.
-
Никакви спрейове не са употебявани, просто има повърхностна ръжда. Пробвах с телчета за съдове, резултата е много добър, хрома светва, не се драска, накрая с вълнен парцал и наистина е добре. Само ауспуха е в по-лошо състояние, но ще го търкам, в краен случай хромиране. А да не би да имаш и маншона на карбуратора, който отива във филтърната кутия?
-
А тези мънички мокикчета къде ли са ги ползвали?
Много отдавна някъде около 80-те години помня, че баща ми имаше такъв служебен. Той работеше като агроном в т.нар. Аграрно Промишлен Комплекс (АПК) и с това чудо на техниката обикаляше по цял ден полето да наглежда насажденията. Естествено тогава Балканчето беше чисто ново.
-
Имам още работа :) :
-
Браво :good:
-
Някой да има 5-6 бр. спици със нипелчетата :blush: ?
-
Купих си една цяла капла с челюсти и ползвам спици от нея :) . Също така съм почти готов, а и днес вече го регистрирах в КАТ, бял номер със синя ивица ;) :
-
Като ново! :good:
-
Голям зор беше и много пари глътна (и още ще гълта). Опитвам се да му намеря оригинално огледало, помпа и някои резервни части (като дискове за съединителя).
-
Е, не можах да намеря оригинално огледало, купих си друго, хромирано и доста здраво. Закрепих го както оригиналното. Някой да има два мигача от "Балкан 75" :blush: ?
-
Със съдействието на митьо крика, мигачите са намерени, 4 бр. оригинални с планките и крушките :) . Сега май ще трябва да търся 6 волтово реле за тях ::) .
-
Доколкото си спомняв 50 кубиковите оригинално нямаха мигачи.75 кубиковите имаха.Ако греша се извинявам.
-
Точно така е, но има прототип на "Балкан 50" с мигачи (същите като на "Б-75") невлязъл в производство. Все пак мисля, че е добре да му сложа.
-
Трябва ти реле за Симсон,но не забравяй,че трябва да добавиш и акумулатор!Само на плочката няма как да стане,поне според мен.Най-добре намери схемата на 75 и гледай там как е направено.(на 75 мигачите без акумулатор мисля,че не работят)
-
Без акумулатор ще ги правя, даже мисля и без реле, ще видим :) когато имам време.
-
Виждал съм прегорени намотки в магнета, когато са добавяли и мигачи. То и без това, като включиш фара и светне габарита и стопа, свети слабо. Там и ме слабото място на балканчетата. Послушай съветите за акумулатор и реле. Няма как да направиш равномерно мигане без реле. То и като има реле, пак не се получава равномерно мигане. :). Мигането се променя с оборотите.
-
Мигането ще бъде ръчно :) . Търся обаче 4 продълговати крушки (сиофорни май се казват) 6 волта 5 вата ::) .
-
Мигането ще бъде ръчно :) . Търся обаче 4 продълговати крушки (сиофорни май се казват) 6 волта 5 вата ::) .
Може би имаш предвид " Софитни "
http://svejo.net/1679495-sofitna-krushka-24v-5w
-
:blush: Да, софитни са, 6 волта, 5 вата. Свързах ги към бобината за крушката на задната спирачка.
-
Софитните крушки в стопа са слабост на "Балкан"-чето. Поради дългата си жичка много често прекъсват от тръскането. На моето на времето бях монтирал обикновени крушки.
На "Симсон"-а си съм изхвърлил акумулатора и съм си направил транзисторно реле, стабилизирано до колкото си спомням на 6в. с реле като изходен елемент. То си "шрака" постоянно при запален двигател, а накъсания сигнал отива на ключа за мигачите. Крушките съм заненил с 12 - волтови.
На "Балкан"-чето можеш да направиш проба с 12 волтови или светодиодни.
-
На 75 кубиковите имаше един диод 10 ампера който беше за зареждането на акумолатора.За да намалиш консумацията можеш да преминиш на светодиодни крушки за да остане мощност за мигачите но ти трябва изправяне.
-
В момента съм сложил само предните мигачи защото на задните трябва да им лепя стъклата. Захранване взех от бобината за стопа, т.е. извод 59 от ел. схемата, 5 ватовата крушка свети добре:
-
Ето как стана :
http://vbox7.com/play:ef22faf47c
-
Има едни цветни спрейове за стопове в магазините за авто аксесоари, за да им докараш оригиналния цвят от избелялата пластмаса
Пп: поздравление за работата по мотора, толкова наточено балканче не съм виждал.
-
Поотъня ми бюджета, а и 4 софитни крушки трябва да търся на 6 волта, 3 вата.
-
Слагай светодиодни- може да си ги направиш от жълти или бели 5в светодиоди и малък резистор + основа от изгоряла крушка , тъкмо и ще ожалиш акумулатора, което важи и за крушката на фара.
пп гумените маншони на вилката може да ги докараш нови на вид със силиконов спрей за гума...
-
Без акумулатор е :) , само магнетогенератор. Знам за светодиодите, но предпочитам добрите стари крушки с нажежаема жичка.
-
Само за проткола ще отбележа, че двете люлинки назад в темата (лъскавата и ръждивата) са от втората генерация. Първата генерация не е с телескопично предно окачване, а с вилка от п-профил, точно същата като на дкв-то. Имах такова, но ми го откраднаха....
-
Първите са с ластичен амортисьор отпред,втората генерация са със скрит във вилката амортисьор.
-
Неочаквано си намерих от един магазин за "Авто-Мото"-части, чисто нови мигачи, от социализма, с етикетчетата в тях :) . Пише на етикета, че са проиведени в Чепеларе, а на стъклата пише "ТПК-Никопол". Нямат само крушки :)
-
:)
-
:unknown: как съм изтървал темата до сега...Балканчето е страхотно, най-вероятно е в още по-блестящ вид в момента. Търсих такъв модел с документи и аз, но цените по обявите ме отказват дори да звънна :flag_of_truce: Иначе големият мерак за "ретро" машина с времето ми стесни кръгозора точно до избора на българско производство мотоциклет Балкан 250 С2. Карам си го с голямо удоволствие, усещането е едно такова странно и различно от това докато карам "съвременния" си ежедневен мотоциклет. Преди малко повече от година двама колеги си купиха специално две балканчета 50cc да си върнат младините, като пътуват до морето с тях. Регистрираха ги, стегнаха ги меракландисах се да се включа и аз...ама ме отсвириха защото искаха само хора с малките мотопеди Балкан да участват в похода :) Не им се обидих уважавам идеята им, но после нещо стана и не осъществиха начинанието.
-
:)
-
Здравей колега :drinks: . Да, балканчето си е все така добре, кожата върху седалката е сменена с черна, работи си добре. Тази година само го припалвам, все още не съм го карал, не съм платил гражданската. Иначе, имах главоболие със свещите, но откакто сложих иридиева, нямам проблем. Да, скъпичко вървят с документи, мисля за около 350-500 лв. ще може да се намери. Големият Балкан е много добра машина, и аз се бях амбицирал, но засега съм в застой :) .
-
Тия машини вървят най-дбре със свещи ВМЗ със въответното топлинно число.
-
Моят е с ВМЗ 7, дядото от който го купих го взел чисто нов и до последно само той си го е карал все с такива свещи. Даде ми една торба стари, които е сменял без да изхвърля. С боята се е поизложил малко, но поне е запечатал метала да не корозира. В подходящ момент ще я възстановя в оригиналния си цвят. Иначе продължавам да следя цените на малките 50cc, но с изрядни документи не намирам в посоченият ценови диапазон...засега :)
-
Свещите "ВМЗ-7", не са подходящи за "Балкан-50", топлинното число не отговаря. Иначе ето тук едно балканче с регистрация за 350 лв.:
https://bazar.bg/obiava-25346451/balkan-50
тук за 550:
https://bazar.bg/obiava-26283790/prodavam-balkan-50-s-registratsiia
за 650:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=51583229485550619&slink=f41f8o
Разбира се, след това се влагат още доста пари, за да се докара до фабричен вид.