Форум за любителите на Стара електроника
Измервателна и тестова апаратура => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: mkrumov в 11 Декември, 2013, 10:55:44
-
Подариха ми тази станция:
http://topmycar.com/1/IMAG0326.jpg
Имаше съмнения за изгорял реотан, купи се нова дръжка, но проблема е някъде другаде.
Компресора работи, не нагрява реотана.
Отворих го, всички чипове са с изтъркани надписи.
Видях че нагряването се управлява през BTA136 и предполагам оптрон някакъв, изтрит е.
Но не мога да разбера чипа за ШИМ-а кой е.
Та търся схема на станцията или някаква сламка за която да се хвана.
-
Понякога трият надписите и си мислят че са хванали господ за ..............голяма тайна,открили топлата вода :D Направи по подробна снимка на вътрешноста и платката.Няма да е нещо кой знае какво вътре :) Тази снимка на лицевия панел не върши работа.
-
Здравей, в полския форум за електроника са обсъждали в няколко теми тази станция, NET 852. Контрол на нагревателя, триак BT137, управление Optotriacs (IC7) MOC 3041. Триак (TH2) BT136, с контрол (IC5) TLP 3043. Другата интегрална схема е LM324. И схема има, но трябва регистрация.
-
Те не ги трият, за да не се вижда каква им е схемата, това е лесна задача. Те ги трият, за да отказват хората от ремонт и да ги накарат да си купят нова. Пазарна икономика.
-
Проблема се оказа в дръжката - новата е с 3 извода, намерих още 2 висящи извода, за които предполагах че са някакъв термодатчик. За проба ги вързах през 100 ома резистор и тръгна.
Загрява, регулира се, показанието на температурата предполагам че не е вярно.
Работи около 5 мин. след това спира реотана, почти изстива, пак тръгва и така го изчаках да направи 3-4 цикъла, държи се еднакво.
Тръгва, работи 5 мин, спира, изстива, пак тръгва.
За сега предполагам че или заради липсата на датчик се държи така или видях че на реотана има някаква защита от прегряване, дали не задейства тя.
Снимах управлението, но си забравих телефона.
Утре ще сложа снимки.
didov, дай линк към въпросния форум, искам да видя схемата.
-
Оказа се, че има два варианта на управление за тази станция, с два вида платки. Китайците са пуснали на пазара станцията изработена и по тази схема. Тази схема е таймер LM 555, извадка от полския форум. Поляците са правили някакви корекции.
http://dox.bg/files/dw?a=867f6768a7 (http://dox.bg/files/dw?a=867f6768a7)
-
Мерси didov.
Да, схемата е тази.
Ето снимка на платката:
http://topmycar.com/1/p.jpg (http://topmycar.com/1/p.jpg)
Само трябва да разбера какъв тип е термодвойката.
-
Колеги ще помоля за схемата на тия станции че и моита умря,а пък линка не работи.