Форум за любителите на Стара електроника
Персонални компютри, игрови приставки и друга стара електроника за забавление => Ремонт, схеми, документация, литература => Темата е започната от: jorsto в 16 Февруари, 2014, 14:39:09
-
Здравейте,
Сдобих се с едно 8Д. Включих го към тунера на телевизора и ми извади такава картинка когато фона е бял, буквите са черни (снимка 1). Когато фона на екрана е черен с бели букви нещата се оправят, но когато има дълъг ред с бели букви се появява пак това изкривяване в картинката (снимка 2).
Държа да отбележа, че проблемът не е в телевизора, защото правеца го пробвах и на един друг телевизор с кинескоп и ефекта на екрана беше същия.
Изходът RGB на правеца работи нормално. Картинката е стабилна и няма проблеми.
Явно проблемът е нещо в RF модулатора, но какво е точно ... ?
-
Пробва ли да намериш още някой канал, може да си го хванал на паразитна честота.
-
Пробва ли да намериш още някой канал, може да си го хванал на паразитна честота.
И аз си го помислих това. Търсих друга честота, но не намерих по-добра картина. Само по-слаби хармоници намерих с по-лоша картина.
-
Изглежда като нарушена синхронизация. Вероятно едния от транзисторите е извън режим ми се струва и от там "реже" амплитудата на синхроимпулса. По спомен бяха 2 транзистора, но схемата я нямам на този модулатор. Трябва да се проверят режимите и ако трябва да се донастроят, възможно с времето някой резистор или кондензатор да е с променена стойност.
Защо не си го пуснеш през видеоизхода? Там където сигнала влиза в модулатора се извежда директно на чинч и във видеовхода на телевизора. Или идеята е да го възстановяваш?
-
Изглежда като нарушена синхронизация. Вероятно едния от транзисторите е извън режим ми се струва и от там "реже" амплитудата на синхроимпулса. По спомен бяха 2 транзистора, но схемата я нямам на този модулатор. Трябва да се проверят режимите и ако трябва да се донастроят, възможно с времето някой резистор или кондензатор да е с променена стойност.
Защо не си го пуснеш през видеоизхода? Там където сигнала влиза в модулатора се извежда директно на чинч и във видеовхода на телевизора. Или идеята е да го възстановяваш?
Както съм писал видеоизхода си работи. ВЧ изхода е бъгав ;)
Ще ми се да го оправя.
-
Отваряй ВЧ модулатора и му направи хубави снимки отгоре и от долу, евентуално да се направи реверс инженеринг на схемата. Там е проблема.
-
До металната кутия на RF модулатора има едно потенциометърче за настройка, врътни го с отвертка докато не се изправи картината.
-
Потвърждавам за потенциометъра (лявата стрелка на картинката),
а с променливия кондензатор от долната страна на платката може да гониш
по-качествено изображение. Разбира се тук "качествено" е много относително :).
RGB към SCART е без конкуренция, но ти си знаеш ...
[attach=1]
Иначе в оригиналния Орик е използван модулатора UM1233:
Инфо ТУК (http://www.petervis.com/Electronics_Kits/Sinclair_ZX80_Kit/UM1233_UHF_Modulator.html) и схема ТУК (http://www.petervis.com/electronics%20guides/UHF_Modulator/UHF_Modulator.html).
-
Потвърждавам за потенциометъра (лявата стрелка на картинката),
а с променливия кондензатор от долната страна на платката може да гониш
по-качествено изображение. Разбира се тук "качествено" е много относително :).
RGB към SCART е без конкуренция, но ти си знаеш ...
(Връзка към прикаченият файл)
Иначе в оригиналния Орик е използван модулатора UM1233:
Инфо ТУК (http://www.petervis.com/Electronics_Kits/Sinclair_ZX80_Kit/UM1233_UHF_Modulator.html) и схема ТУК (http://www.petervis.com/electronics%20guides/UHF_Modulator/UHF_Modulator.html).
Като стана дума, има ли някъде схема за RGB към SCART? Доколкото разбрах трябва да е някакъв активен кабел. А кондензатора отдолу като че ли не върши никаква работа освен да мени шума в говорителя... Странното е, че при единият набор от пластмаси които имам, липсва дупката за него - може би е стара ревизия?
-
Виж тук е дадена схемичка за ORIC
http://www.defence-force.org/computing/oric/hardware/video/index.htm
Дано ти свърши работа
-
Това работи, но е излишно сложно. Достатъчен е и само кабел, но телевизора изисква и подаване на поне 5V за да се "превключи" на RGB режим. За да не стане дискусия тук - дали трябва или не 5V - казвам, че стандартно трябва, но съм срещал и телевизори, които могат и без него. Утре ще сложа и картинка на свързването на куплунгите.
-
Ето обещаната картинка:
[attach=1]
Вижда се че иска и 12V, защо е обяснено тук: http://en.wikipedia.org/wiki/SCART (http://en.wikipedia.org/wiki/SCART)
Pin 8 - Status & Aspect Ratio up
0–2 V → off
+5–8 V → on/16:9
+9.5–12 V → on/4:3
На мен обаче ми идва в повече и подавам само 5V на 8-мо и 16-то краче през 2 резистора 100 ома.
Напрежението 5V вземам от платката:
[attach=2]
С това решение гледам на 32-инчов китаец LCD и на 42-инча LG LCD без проблеми.
-
Тези +5V само директно от платката ли могат да се вземат? Излиза малко неудобно, защото единия край на кабела остава вечно вързан за компютъра... Според линка на jorsto някои късни модели имали +5V пин. Може би ако буксата на платката се смени с 6-пинов DIN ще е по-добре?
-
Информацията за 6-ти пин е вярна. Имам такъв Орик Атмос, добавена е фабрично шеста дупка.
А за ентусиастите ето и "направи си сам" варианта:
[attach=1]
[attach=2]
-
Френският ми е далечен - не мога да помогна с превод, но от картинките става ясно.
Както едно време се радвахме на списанията PIF само по картинките... :rofl:
-
Френският ми е далечен - не мога да помогна с превод, но от картинките става ясно.
Както едно време се радвахме на списанията PIF само по картинките... :rofl:
Хаха, да! :D Моят училищен френски е достатъчен в този случай - явно по-новите Атмоси имат дупка в центъра за шести пин, а кабела е 8-пинов мъжки DIN, като долните два пина са махнати. А отвътре е по същия начин - със жица хваната директно от платката към шестия пин. Твоят Атмос със каква букса е отзад? Продупчена 5-пинова или 8-пинова? По DIN стандарта 6-пиновите са малко по-различни и не съвпадат. Също във статията става дума за някакъв кабел "EUREKA" който има схема с 4 диода, 4 кондензатора и 2 резистора сложена в SCART буксата - някаква представа каква е файдата от това?
-
Всичко, което казваш по отношение на буксите е точно така. По-долу снимки на продупчената 5-ца.
Личи си, че е пробивано на ръка, но пластинката на средния пин е много добре изрязана,
така че със сигурност са го правили като серийно производство.
Този Атмос е в ремонтно състояние, та затова изглежда по този начин :).
Иначе за схемата с диодите, кондензаторите и резистори (т.е. това е от 2-та страница) -
та идеята е да се ползва синхрото като импулсен сигнал, който се пуска през умножител на напрежение
(4 диода + 4 кондензатора) и се добавя към 5-те волта, та така да се докара сумарно нещо над 9.5 волта
на 8-ми пин на скарта - с други думи да се избегне необходимостта от друг източник на 12 волта.
[attach=1]
[attach=2]
-
Ахаа, ясно. Интересно че от фабриката са решили да го дупчат в средата... Значи при по-модерните телевизори няма особена разлика дали е 5 или 12V? В такъв случай най-спретнато би било вместо да се пробива петицата, да се запои една нова 8 или 6 пинова букса и после само с кабел към телевизора.
-
На Орик-а буксата е малко по-различна от тази на 8Д-то и като че ли си е замислена за лесно пробиване и слагане на пластинка. С тази в 8Д ще е по-трудно. Иначе 6 пинова букса е много подходяща, такава е използвана например в Commodore - 5-те крачета си пасват идеално на платката, само 6-тото трябва да се по-огъне по подходящ начин. Аз имам такава букса и съм го мислил този вариант, но пък нямам "мъжка" 6-ца със съответното разположение на пинчетата и не ми се занимава да търся. Иначе това май ще е "най-красивото" решение - с нова букса.
За 5V - 12V определено има значение, но зависи от конкретния телевизор. При новите ТВ няма проблем, защото дали да е 4:3 или 16:9 може да се избира и от менюто на телевизора, без значение какво се подава на пин 8 от скарта :).
-
Като гледам си мераклия :). Да ти пусна и още муха - това ми е 8Д-то със 7-инчов дисплей и платки от счупено китайско портативно DVD - проекта има още до пълното му завършване, тогава ще пусна отделна тема. За сега само картинка :)
[attach=1]
-
На Орик-а буксата е малко по-различна от тази на 8Д-то и като че ли си е замислена за лесно пробиване и слагане на пластинка. С тази в 8Д ще е по-трудно. Иначе 6 пинова букса е много подходяща, такава е използвана например в Commodore - 5-те крачета си пасват идеално на платката, само 6-тото трябва да се по-огъне по подходящ начин. Аз имам такава букса и съм го мислил този вариант, но пък нямам "мъжка" 6-ца със съответното разположение на пинчетата и не ми се занимава да търся. Иначе това май ще е "най-красивото" решение - с нова букса.
Точно това беше идеята - 5те пина се слагат по местата им, а шестата се огъва. Преди няколко месеца правих кабел за Commodore-ско флопи към PC и са ми останали няколко такива 6-ци. Има ги за по левче от Петров (http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0%91%D1%83%D0%BA%D1%81%D0%B0+6M+DNC006)
Като гледам си мераклия :). Да ти пусна и още муха - това ми е 8Д-то със 7-инчов дисплей и платки от счупено китайско портативно DVD - проекта има още до пълното му завършване, тогава ще пусна отделна тема. За сега само картинка :)
(Връзка към прикаченият файл)
Супер :D Това с клавиатурата е голяма работа - не знам защо, но като че ли клавиатурите за 8Д са винаги в дефицит... Виждам че на снимката променливия кондензатор е монтиран да сочи нагоре, а на моята платка е сложен от долната страна... Възможно ли е да се премести отгоре? Имам един комплект запазени пластмаси, но при тях я няма втората дупка и дъното не влиза.
-
Точно от изгоряло комодорско флопи са и моите - та значи имам 2 женски - едната даже я бях запоил без да обърна внимание, че не пасва обикновена 5-ца за кабел ???
Сега сигурно ще купя от Петров мъжките, но пък ще ми трябват още поне 2 женски - да обновя цялата ми колекция: 1х8Д, 1хОрик, 2хАтмос (за сега) :).
От Петров може да купя и 7-ци за кабел...
Иначе променливия кондензатор аз съм го преместил отгоре - така е по удобно за мен, защото платките рядко влизат в кутиите :) - няма никакъв проблем да е отгоре - върши същата работа както и от долу.
-
Хубава USB клавиатурка ;) , Има още едно решенийце подобно на твоето , едно FPGA и една TFT матрица и директно към RGB - то и става приказно . Скоро снимки .....
-
Привет на TheHungry!
Искам снимки :), както и още бройки USB клавиатури :yes:, FPGA за TFT, RAM тестер...
А покрай това можеш ли да препоръчаш някакво лесно решение за захранващите напрежения на TFT - +5,+7.5, +15, -5 и -10 на пример?
-
Ще Ще ;) ... да довърша другите по спешни неща че хамериканците чакат и ще показвам , Този дисплей много дърт , обикновено в самите дисплеи има преобразувател за тези напрежения .Може да се спретне някаква кондензаторна клатачка ама има ли смисъл ?
-
@TheHungry: стискам палци за Хамериканските работи!
Иначе за захранването го "клатя" здраво с NE556 - по едно 555 за всяка полярност и помпа с диоди и кондензатори и накрая ценери - та става - няма проблем, но си мислех за нещо "по-интегрирано"...
както и да е ...
Иначе дисплея е доста стар модел, но смисъла е, че имам 5 броя :) то в кофата винаги има място, ама някак си не ми дава сърце да им бия шута.
Поразмазахме темата, sorry :)...
-
За да не се доразмаже темата (а и да не отварям нова тема) - имам няколко проблема с моето 8Д.
1. Някои клавиши са свръхчувствителни и дори с леко натискане буквата се изписва 3-4 пъти. Други пък изискват доста грубо натискане за да работят. Достатъчно ли е да се направи едно почистване на механизмите или е проблем с някоя от схемите?
2. Трансформаторът на захранването бая бръмчи, има ли откъде да се намери някой модерен заместител или някъде където се предлагат нови-стари?
3. Образът от тунера е черно-бял. Фабрично ли е така, или проблема е в телевизора?
-
1. Клавиатурата на 8Д е виновна - моята е в същото положение - повтаря клавиши, други пък трябва да ги риташ. Тук почистването на бутоните и механизмите трябва да реши проблема.
2. Мисля, че най-доброто е да се направи както при Орик - външен универсален адаптер и на кутията да се монтира куплунг за него, Дори може да се направи малка платка да носи куплунга, т.е. да стане нещо като лаптоп :). Аз така ползвам 8Д и Ориците - захранването ми е DC 12V, но 7905 стабилизатора пече яко - по-добре ще бъде ако адаптера е с нещо като 7.5V. Подобрен вариант е да се замести 7905 с DC-DC конвертор. Възможни са обаче проблеми с началния reset -това ми показаха първоначалните опити. За сега тези опити чакат, щото китаеца ме излъга - DC-DC конверторите, които купих са много хубави, но не издържат обявения ток, а доста по-малко. Купих нови, по-мощни и пътуват в момента.
3. UHF модулатора и PAL енкодера в 8Д пеят цветно - възможна причина е телевизора да е на нещо друго различно от PAL, но това е малко вероятно. В случая точно за това е предназначен оня донастройващ кондензатор - препоръчително е да се върти с неметална отверка и много бавно... докато ТВ покаже цвят.
Пиши за резултатите :)
-
1. Имам подобен проблем и със комодора, но там всичките клавиши трябва да ги риташ... Като тръгна да ги чистя ще пиша.
2. Вградения захранващ блок в дизайна на 8Д-то много ми допада и не бих искал да го нарушавам. Каква мощност точи компютъра? Ако e до 20-30W, едно ЛЕД-захранване би свършило добра работа.
3. Въртях всичко, ама кондензатора като че ли нищо не прави... Като сменя буксата и направя кабел за RGB ще се разбере дали е от тунера. :good:
-
Точи около 5V, 1.2A - с голяма резерва. Явно идеята ти е да запазиш максимално 8Д, което е ОК. В този случай мисля, че може да се намери хубав траф дето не бръмчи, иначе може и този да се топне в лак отново (тук във форума други колеги могат да помогнат със съвет, май съм виждал и такава тема), но не съм сигурен в крайния резултат.
-
Нов въпрос - задължително ли е да се ползват два епрома? Според този сайт (http://www.48katmos.freeuk.com/roms.htm) ромът е бил разделен на две само при Орик-1, докато по-нататък за Атмосите трябва само един. Как стои въпроса с 8Д-то? Моята платка е с два по 16К (Toshiba TMM27128D-25) и би трябвало да работи и само с един.
-
Не е задължително, може и само един. Тогава обаче трябва да се махне 7400 и да се сложи джъмпер.
Мисля, че е ясно от картинката:
[attach=1]
Вече има варианти за ползване на освободения цокъл за друг РОМ (например оригиналния на Орик Атмос) и се ползва ту единия ту другия като се превключва с ключ (например)...
-
Хмм, това звучи доста полезно! Може ли да се използва втория слот за зареждане на софтуер?
-
Може!
Пример: Още 16Кбайта РОМ - "Компютър за вас" - бр.7-8/1990
Прилагам статията за улеснение. И малко ти завиждам, че имаш какво да "откриваш" в 8Д :)
-
Може!
Пример: Още 16Кбайта РОМ - "Компютър за вас" - бр.7-8/1990 Прилагам статията за улеснение.
Леле, на една от платките някой е правил точно тази модификация! А аз се чудих защо са сложени две схеми и защо са рязани пътечките отдолу ::)
И малко ти завиждам, че имаш какво да "откриваш" в 8Д
8Д-то се оказа доста готина машина, не разбирам защо не е набрала голяма популярност както спектрумите...
-
8Д-то се оказа доста готина машина, не разбирам защо не е набрала голяма популярност както спектрумите...
Сравни наличното програмно осигуряване и ще си отговориш сам :D
-
Така е - нямаше програми! Причина, може би основна, за това пък беше липсата на флопи - а това е една друга безкрайна тема за разкази по преживяно :).
Интересното при 8Д за мен е, че както 82 си беше откраднат, но информация за оригинала Орик се появи много по-късно... при 82 се знаеше от самото начало, че е Apple ][. И другото, като са го откраднали, защо не откраднаха и оригиналното флопи или поне някоя от разновидностите му.
-
а, някой има ли идей за флопи на 8д или кабел някакъв ,за връзка на компютъра със външния свят , освен касетофон със записани предварително на касета тап-файлове
-
Идеи има много и всичко, което си изредил в опита ти за въпрос, го има достъпно!
Най-лесното е да ползваш GSM с TapOric (https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=13256.msg94287).
Необходим е само "кабел някакъв" - 3.5mm 4-pole audio jack към DIN 5-ца.
[attach=1]
ПС. Съвсем приятелска препоръка: за да получиш повече и по-точни отговори постарай се малко в оформянето на въпросите си.
Разбира се, не сме литературен форум, но все пак трябва да се разбира лесно, какво питаш!
-
за звука е ясно имам студио звукозаписно и съм пускал тап файлове на касетофон комодор в комплект с комодор вик20,предварително изтеглени тап файлове от официалния сайт на комодор и игрите тръгват като изпиша лоад и комодора изписва през плей то тапе и така нататък рун . . . всичко е ок.При моят правец 8д изпиша ли лоад - казва синтакт.грешка, трябва да видя схемата как и кое краче е входа ,имаше и едно реле на платката запоено явно допълнително със един диод и аз го махнах понеже на снимките които виждам във форума реле никаде няма!може да отключва нешо или не знам?
втори въпрос като се върже rgb към шкарт - ще излезе ли цветно изображение понеже от високочестотния антенен изход е чернобяло ,доста е пипано по платката, има разни донаждани резистори и т н. искам да знам от къде да тръгна за да изкарам цвят и може ли за е разпрограмиран прома ? цветното изображение май трябва да излиза от големия чип и после да го модулира? давайте идеи който се е занимевал
благодаря предварително!
-
Касетофонът на Commodore (предполагам става дума за C2N Datasette) има пинове за управление на мотора освен за аудио и е предназначен само за комодорски компютри. Както спомена ISS, за 8Д най-просто е да се направи преходник от стерео жак към 5-ца и програмите да се пускат от смартфон. Програми се зареждат от касета със CLOAD, не със LOAD като на комодорския BASIC. Между другото "официален сайт" на комодор фактически няма, тъй като компанията не съществува от 1994г. Да не става въпрос за емулатор от сорта на Tapuino?
RGB-то може да се ползва със специален кабел, единствения проблем е че изисква 9V за да работи. Може да се купи готов от ТУК (https://www.ebay.co.uk/itm/Oric-1-Atmos-High-Quality-RGB-Active-Powered-Scart-Lead-Video-Cable-TV-Lead-/251137727260), но тези са предназначени за оригинален Орик който се захранва от 9V адаптер вместо да има вградено захранване като на 8Д. Виждал съм версии на този кабел със 9V батерия вместо с адаптер.
-
Във форума вече е писано за Правец-8Д и връзка чрез RGB изхода към SCART вход на телевизора - ползвай търсачката лесно е!
Все пак ето 3 връзки към темите, важно е да се прочетат внимателно: ТУК (https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=14354.msg104242#msg104242), ТУК (https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=11149.msg79773#msg79773) и ТУК (https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=8985.msg63588#msg63588).
Както @Nprod е казал, за зареждане ползвай командата CLOAD с две двойни кавички, така:
CLOAD""
-
За - CLOAD"" не знаех , благодаря. Явно бейсиците са различни както казвате Ще пробвам със-CLOAD"" ,като стигна до там .На първо време ще се занимавам със цвета за да извадя цветно изображение по някакъв начин. На петицата като укъся синхро сигнала и трите цвята на обикновен видео вход-чинч излиза чернобяло изображение ,което най вероятно е нормално и мога да го ползувам в най-лошия случай за зелен правецов монитор.За сега, Ще изкъртя вч-модулатора и би трябвало на изхода който влиза в модулатора да излезе нормален пал-цветен сигнал ,ако не се получи ще изкарам трите цвята със синхросигнала на шкарт както е опоменато по-горе в темата и някакво напреженийце да отключи авето на телевизора.И тогава ако не излезе цвят-значи съм попаднал на черно бал правец :blum1:
-
audiotap32- се казва програмката която преобразува в тап файлове другите формати и ги просвирва така да се каже на изхода за слушалки на звуковата карта! Просвирения файл може да се запише на обикновенна касета или да се пусне после във входа на комодора или правеца !Става афтентично оригинално без модерни технологии/смартфон/
Това е другия ми вариант за лоудвяне ня софтуер!
Другия ми въпрос е комодорските тап-файлове дали ще ги прочете при просвирване правеца 8д??? те са също на бейсик писани???
-
колкото до крачето дето управлява мотора е без значение ,напправено е като се даде на маса един от пиновете . като свърши с четенето моторчето спира автоматично за да не върти напразно и ако чете на два пъти от една касета - пак тръгва .Измислили са го хората на времето както трябва!
-
Другия ми въпрос е комодорските тап-файлове дали ще ги прочете при просвирване правеца 8д??? те са също на бейсик писани???
Никак няма да ги прочете, поради няколко причини:
1. Начинът по който данните се кодират във аудиосигнал е различен
2. Програмите са писани на различен бейсик и командите не съвпадат на 100% между Commodore Basic и Oric Basic - например на единия е LOAD, на другия е CLOAD и т.н.
3. Двата компютъра са с напълно различни архитектури и паметта е организирана по различен начин за всеки.
Общо взето все едно да се опитваш да пускаш ДОС програми директно на макинтош... Включването на Datasette към Правец 8Д също е подобно безсмислено начинание, тъй като Datasette устройството изкарва TTL сигнал с по-високо напрежение от стандартен касетофон. За да сработи трбява да се прави малка гавра с платката на правеца като се запои кабел на определено място на платката, който да стърчи извън корпуса и да завършва със самоделен конектор за Datasette и външен адаптер към него:
https://www.ktverkko.fi/~msmakela/8bit/c2n-oric/index.en.html
След като може просто да се направи преходник от 5ца към стереожак и да се пускат tap файлове направо от смартфон няма никаква от това.
-
едно време е нямало смартфони , идеята ми е малко касетофонче ,защо да не мога да го вържа към правеца вместо смартфон и да възпроизведе нужните файлове . Понеже комодорски - няма да станат ще изтегля за правец 8д .Ще докарам нивото на запис и трабва да стане!
Ако знаете линк за тап-файлове за правец 8д моля , пускайте! благодаря предварително!
-
Нееднократно колегите те съветваха да ползва търсачката във форума!!!
Флудиш с едни и същи въпроси в няколко теми, без да си направиш труда да провериш, дали някой вече не е писал за същото!!! ???
Касетка за 8Д (https://biblio.sandacite.com/items/show/139)
-
Здравейте , за да не отварям нова тема , искам да попитам има ли вариант за връзка на Правеца 8Д с телевизор ,тоест от RGB ( 5 pin Din буксата) на AV входа на телевизора , понеже нямам скарт букса на моя , ако има някъде схема на подобен кабел из форума се извинявам, не можах да намеря
-
Ако правилно разбирам колегата търси "смесител" (RGB + Sinc)->Video
Прилагам няколко схеми всети от тук (https://zxbyte.ru/byte_connection_to_tv_and_monitors.htm) и тук (https://zx-pk.ru/threads/34672-rgb-raz%D1%8Aem-k-tv-av-lyubogo-sovremennogo-televizora.html)
Плъзгача на тримера от третата схема трябва да се разкачи от маса и към него да се включи левия край на R19.
-
Ако правилно разбирам колегата търси "смесител" (RGB + Sinc)->Video
Прилагам няколко схеми всети от тук (https://zxbyte.ru/byte_connection_to_tv_and_monitors.htm) и тук (https://zx-pk.ru/threads/34672-rgb-raz%D1%8Aem-k-tv-av-lyubogo-sovremennogo-televizora.html)
Плъзгача на тримера от третата схема трябва да се разкачи от маса и към него да се включи левия край на R19.
Благодаря
-
Този смесител ще изкара-чернобял видеосигнал.Поради липса на пал-декодер.Един чип който най лесно се намира в старите SEGA игри.Там е наготово направено. В чипа влизат RGB,синхро и излиза готов пал-цветен сигнал.По принцип чипа е лицензиран от SONY,но има и други брандове ,куп аналози.Аз лично съм го правил като го внедрих в един телевизионен генератор/ШАБЛОНЕН ГЕНЕРАТОР/ който го направих с пик процесор и вадеше RGB.Чрез резисторен смесител подобен на този в предните постове изходния телевизионен сигнал е винаги чернобял.Но когато го прекарах през RGB-пал декодер,вече изкарва на изхода цветен пал-сигнал.
Намерих стара сега конзола и с ножовка отрязах част от платката където беше пал-стъпалото със всичките му части.Монтирах го след генератора и резултата вече беше цветен пал изход.
cxa1145 на сони !Намират се стари сеги-конзоли все още за без пари.Най лесния начин!
--------------------------------------------------------
На правец 8Д готов видеосигнал може да се вземе направо от преди вч-модулатора, и да се изкара на един женски чинч!
--------------------------------------------------------
Ето и една примерна схема. на RGB-to pal VIDEO изход
-
Не пипай по добре модулатора имаше клавиш или комбинация да сменя синхронизация описани в книгата кое какво прави.