Форум за любителите на Стара електроника
НЧ усилватели, грамофони, магнетофони, касетофони и др. възпроизвеждащи устройства => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: rolling_heads в 02 Март, 2014, 14:06:59
-
Здравейте.
Имам два трансформатора, които ми продадоха за свалени от усилвател с EL34
Направих няколко измервания но не мога да се ориентирам нещо в обстановката.
Подадох 10в за по лесно изчисление и резултата е на снимките.
Ще се радвам на всякаква помощ за разгадаването на загадката.
(http://prikachi.com/images/60/7117060l.jpg)
(http://prikachi.com/images/61/7117061t.jpg)
-
Масови са от БГ уредба с 4 броя крайни лампи EL34/6п3с Пуш-пул
-
Трансформатори от Усилвателна уредба „УУ75/150”
Mano наскоро пусна тема за такава :)
Там има почти всичко по въпроса.Успех :)
http://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=2633.0
-
Благодаря.
Точно това търсех
-
Желая успех :)
-
Хостинга на схемата е със счупен линк, май след местенето, моля Мано да качи на ново, и аз се интересувам от нея
Оправено.
СХЕМА (http://www.sandacite.com/wp-content/uploads/2014/03/%D0%A3%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D1%83%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B1%D0%B0-%D0%A3%D0%A3-75-150.pdf)
-
Сега и ако някой каже как да преработя изходния траф за 8 ома, ще си направя чудесно кубе за китара
-
Аз търся такива трансформатори под дърво и камък а ти ще ги преработваш
-
Такива трафове има L.K. В бг аудио форума, пусни обява там или му пиши на лично.
-
Аз търся такива трансформатори под дърво и камък а ти ще ги преработваш
Писах ти, че имам такива блокове с трафовете. Ако имаш идване към Търново, получаваш като подарък каквото ти е нужно за възстановяването на уредбата.
-
Все още се интересувам от преработката на изходния за 8 и 4 ома.
Ще стане ли само с промяна на изходната намотка.
-
Може да стане с допълнителен авто трансформатор свързан на изхода.Ако трансформатора е свързан за 30 волта изход това е 12 ома.Ако имаш еднакви говорители 3 броя с мощност над 25 вата свързваш ги последователно и си готов.Само трябва да спазиш поляритета-има знак на изводите-трябва да са последователни.Преди много години бях вързал едно Моно 25 от най-старите високите с 4-5 не помня колко бяха елептични говорителя по 8 ома от Симфонии.
-
Моя траф няма 30 волта.
Имах предвид пренавиване.
-
Интересувам се да закупя и аз един захранващ като от втората снимка...
Оферти на ЛС.
(http://prikachi.com/images/61/7117061t.jpg)
-
краиното стъпало вече работи. За изходна изпозвах намоткат за обратна връзка, оказа се, че има достъчно сечение и е оразмерена за 16 ома.Входа изпълних с диференсиален усилвател.
Стъпалото работи чудесно на 8 ома. изкарва си 100W, и има абсолютно раномерна АЧХ.
Сега почнах работа по предусилвателя за китара.
Търся си схема на активен тонкоректор с ниски високи и параметрични средни, на средите искам да мога освен амплитудата дамога да променям и честотата.
Всякаква помощ би ми била от полза.
-
Успях да сътворя и предусилвателя.
[attach=3]
Сега почват де ме мъчат разни въпросчета.
Има ли опасност за трансформатора и какво ще стане ако махна анодните и катодните резистори на крайните лампи?
Eто и как изглежда на новото шаси.
[attach=1]
[attach=2]
Моля имайте предвид, че това е китарен усилвател. Търси се интересен звук, изкривявания и дуракоустойчивост.
Приемам всякъкви мнения и насоки
-
Чуден, китарен амп е станал.
Ако търсиш Дисторшън, В преампа някъде може да си поиграеш със схеми. или направо фарбрични схеми от истински такива китарни усилватели с близки или същите Анодни напрежения
Премахването на Аноден и катодни резистори в Крайното стъпало, мисля че би било опасно от гледна точка на Лампите Режима Им. Следи им тока като правиш такива експерименти, Най лесно С потенциометър, ама за таз мощност Жичен високомощен, Слагаш на всякъде където искаш да коригираш резистори, закачваш уреди и мериш ток докато коригираш.
Няма да е лошо това цялото да е изпълнено със закачен сигнал и да го следиш на скоп как се променя...
В китарните Ампове до колкото знам, Лампите са консуматив и тука няма Някава сериозна устойчивост, а по-скоро се гони звук и има яко износване, Някой Фабрични ампове даже са с претоварени крайни по принцип..
По отношение на ШАсито- страхотно е, но няма ли крайните лампи много да нагряват трансформатора който е в непосредствена близост до тях?
-
Благодаря за промяната на заглавието. Аз нямам права за такива промени.
Значи оставям резисторите така.
Мисля всякакви претоварвания и изкривявания да стават в предусилвателя. Затова оставям крайното така като си е.
За нагряването, освен да сложа една ламарина между лампите и трансформатора?
Шасито май е малко за тези трансформатори, но трябваше да се правят компромиси с размерите.
Какво мислите за PRESENSE. Сам стигнах до това решение за тази корекция след много експерименти, не съм го взел на готово.
-
При третия и четвъртия триод си включил честотно зависими обратни връзки, очевидно без да познаваш теорията. Има една много полезна книжка на издателство " Техника" от 1962 г. - "Обратни връзки в усилвателите" на В.Вълчанов и И. Кръстанов, намери си я и като я прочетеш много неща ще ти се изяснят... Ако не успееш да я намериш, пиши на ЛС, ще я сканирам и ще ти я пратя.
-
Ако е възможно , да я изпратите и на мен тази книжка :
pichaga933@abv.bg
-
Проекта напредва.
Сега искам да сваля АЧХ.
Разполагам с мултицет, с които мога да записвам на компа измерванията през една секунда.
Търся някакъв софт или mp3 за подаване на сигнал който плавно си изменя честотата от 20Hz до 20kHz.
-
Има няколко софта за целта :
И за записване и за генериране, не мога да се сетя за най добрия , но ето 2 които стават:
Има ше един немски дето работи в нянаква схема с мултимер, не мога да се сетя как се казваше, след малко ще го изкопам от архивите..
за сега тези:
True RTA
https://www.trueaudio.com/rta_abt1.htm
Тука в софта има безплатен генератор, който може да модулираш както желаеш, синусоида, квадрат триъгълник итн... и всчиките им характеристики изменения за време
Visual Analyser, има и генератор в него, +може да отчита и THD на вързаното устройство, тоест мултимера ти става излишен в случая:
http://www.sillanumsoft.org/download.htm
Имам и още няколко софта за целта ,бях ги давал на Origo, питай го, че му ги пусках на скайп и не знам дали тука мога да ги намеря.
Ето и Един да видиш Реално, какво излиза от колоните:
http://www.linearteam.dk/?pageid=winisd
-
Ето ти я и 20-20к MP3-ката.
http://www.stafaband.info/download/mp3/lagu_hearing_test_20_hz_to_20000_hz_in_1_minute/
Първите 2 са. Цъкаш на детаиллс, после на даунлоуд бутона.
-
Здравейте.
Крайното стъпало вече е готово.
[attach=1]
[attach=2]
Направих някои промени по схемата и възникна един въпрос.
[attach=3]
Понеже ще включвам ехо се наложи да сложа още два триода за съгласуване.
Изходния сигнал от ехото е максимум ~0,666V. С промяна на катодния резистор на 6'тия триод ще докарам чувствителност за пълна мощност.
Въпроса е ще мога ли да намаля нивото от 5'ия триод само с промяна на режима без да добавям повече елементи, че няма място.
Нивото на катода на 5'ия триод е ~1.7V
Измерването е направено със сигнал с честота 1kHz.
Напреженията по схемата са измерени без сигнал.
-
Сега и една хубава кутия да му барнеш :bravo:
-
За кутията само ще загатна, че имам червена кожа.
Измислих как да съгласувам сигнала. Разделих катодния резистор.
[attach=1]
Сега имам проблем с високите, много плитко се регулират.
-
Защо не пробваш да увеличиш кондензатора от потенциометъра за високите примерно до 1nF? Тия 330pF като че ли са малко....
-
Инпеданса при големи входни и изходни съпротивления, каквито са при лампите е различен от транзисторите.
Кондензатора променя честотата, а на мен ми куца дълбочината.
-
Коя честота променя този кондензатор? Според мен схемното решение на високите като корекция не ти дава възможност за дълбочина. Защо не опиташ с класиките- коректорите на MARSHALL и FENDER? Ако си доволен от средните и басите, смени само високите като решение. Самите китари имат достатъчно възможности за корекция на тона, после идват и "камионите" , с които може да се направи абсолютно всичко, че даже и повече. Още в началото на проекта забелязах стремеж към изявени корекции и се замислих защо. В крайна сметка ти си решаваш тези неща, но за мен е по-важно да докараш машината да работи "безшумно и безбрумно" в най-голяма степен при използване на ефекти и с голям драйв. Защото там се получават гадостите обикновено.
-
ditronix Ти някога свирил ли си на китара?
Китарата е много бедена на хармоници и чиста звучи изключително сухо. Затова се налага звукът да се украсява по всякакви възможни начини, затова сложих и PRESENS.
При MARSHALL и FENDER корекциите са много плитки и пасивни, при чиста китара без драйв даже не се усеща че въртиш потенциометрите.
Коя честота променя този кондензатор?
Променя честотата която се коригира.
Между другото високите дойдоха. Забравил съм да сложа 200к във веригата за PRESENS.
Явно с лампи голяма дълбочина на корекциите не може да се постигне и проекта ще си остане един голям компромис.
-
rolling_heads , мислиш ли че всеки конструктор на китарен усилвател е бил гениален китарист? Задаваш кофти въпрос, който може да предизвика кофти отговор. Няма как китарата да е с беден на хармоници звук, след като всяка струна малко или много предизвиква разтрептяване поне на съседните струни. Да не говорим за тежките плътни електрически китари, при които предаването на трептенето на струните през корпуса си е просто задължително. Чуй един акустичен ънплъгд концерт- примерно FIVE MAN ACOUSTICAL BAND на TESLA и пак ми кажи, че чистите китари звучали сухо... Тук нещата опират до собствен вкус. Щом си постигнал търсеното звучене-чудесно. Радвам се и между другото имам намерение да тествам тази твоя концепция за тонкоректора. Може би още тази година, ако ми остане време. Никога не е късно човек да научи нещо ново.
-
Да не говорим за тежките плътни електрически китари, при които предаването на трептенето на струните през корпуса си е просто задължително.
Това абсолютно не е вярно.
след като всяка струна малко или много предизвиква разтрептяване поне на съседните струни.
Това е похват на свирене. Ако искаш ще трептят, ако искаш ще ги заглушиш.
Чуй един акустичен ънплъгд концерт- примерно FIVE MAN ACOUSTICAL BAND на TESLA
Слушал съм много музика. И съм свирил доста на сцена.
-
Добре. Съгласен съм :empathy2: А, и аз съм слушал много музика. Но не съм свирил на сцена. Даже изобщо не съм свирил. Което според мен не значи нищо :hi: Но никога не е късно да се чуе нещо ново.
-
"Явно с лампи голяма дълбочина на корекциите не може да се постигне и проекта ще си остане един голям компромис."
За тон-коректори използваш обикновено R/C или L/C филтри, независимо дали ги включваш в прекия път на сигнала или ги ползваш в обратна връзка. И в двата случая дълбочината на корекциите не зависи от типа на усилвателните елементи, които използваш - били те лампи, биполярни транзистори, JFET и т.н., така че не са ти виновни лампите....
Тон-коректора който си направил е лошо оразмерен /меко казано/ и освен това е поставен да работи след стъпало / две стъпала в твоя случай/ с високо изходно съпротивление, а тон-коректорите работят много по добре при ниско съпротивление на входа /до 2-3к най много/. Един катоден повторител преди коректора доста променя нещата...
Моя съвет е да гледаш на този проект не като на "един голям компромис", а като на работен проект от който си натрупал опит и знания и да запретнеш ръкави за следващия... с още четене, мислене и експериментиране, разбира се :) Съдейки по развитието на проекта се движиш в правилната посока... Още трябва да поработиш, за да стигнеш до звученето, което харесваш - нали това е целта! Ако решиш да продължиш със заниманията можеш да разчиташ на помощ от моя страна, но не с конкретни решения / с конкретни решения ще стигнеш до звученето което аз търся, а не ти/, а със съвети, насоки, литература...
-
а тон-коректорите работят много по добре при ниско съпротивление на входа /до 2-3к най много/. Един катоден повторител преди коректора доста променя нещата...
Току що направих проба с катоден повторител с катодно съпротивления 2к.
Наистина моста на Baxandall заработи по плавно и меко, но не усетих да има по голяма дълбочина на корекциите към усилване, само към затихване. Освен това намаля дълбочината на PRESENS, а тази корекция си я искам.
Направих някой корекции по моста и съм почти доволен.
[attach=1]
В предните схеми съм разменил местата на кондензаторите на средните по недоглеждане.
-
Приемам последни съвети.
Утре правя платката на преампа.
-
Що не дръпнеш идеи от Фабрични такива схеми ?
-
Ми дръпнал съм каквото ми е харесало.
-
Аз пак рискувам да се обадя. Доколкото помня беше недоволен от високите. Опитай да махнеш катодните кондензатори на триодите в предусилвателната част или поне намали тези капацитети. Би трябвало високите да изпъкнат. А свалял ли си честотна характеристика на предусилвателната част? Да кажем на няколко фиксирани честоти, като изключиш тонкоректора? Да не би да имаш завал на високите още в началото по някакви причини? Всичко става в края на краищата.Ако недай си Боже има такова нещо, няма как повдигането на високите да е съизмеримо с повдигането на ниските. Какви говорители ползваш?
-
Ще цитирам себе си
Между другото високите дойдоха. Забравил съм да сложа 200к във веригата за PRESENS.
Бях допуснал грешка при монтажа.
Вече съм доволен от постигнатото. Остана още малко съгласуване за ехото. Но малко ме притеснява , че там съпротивлението става много малко, но за сега не усещам промяна в звука от намаляването му.
Ето схемата с корекциите до момента.
[attach=1]
Баса стана толкова много че като се слуша музика прави гюфта-гюфта, а високите с PRESENS направо ти влизат в мозъка. Иначе с електрическата китара вече ми харесва и чиста и с дисторшън
В момента съм с е един ВКН1231 + ВЛД40 за в бъдеще смятам да правя кабинет с два ВКН1231 не затворен от зад
-
За мен всичко вече е ясно! ВКН 1231 и ВЛД 40 НЕ СА говорители, подходящи за китарен усилвател! И за това са били вероятно мъките и терзанията ти! Затова са обилните ниски, проблемите не са били в схемотехниката. Щом си свирил на сцена, няма да ти бъде проблем мисля да намериш за един тест примерно кабинет от някой китарен усилвател VERMONA. Опитай с него. И един линк- http://megavoice.bg/?pid=158 Два Roland 3T53E направо ще ти залепнат! И цената е съвсем прилична- малко над 100 лева. Убеден съм, че ще чуеш един съвсем различен звук от усилвателя си!
-
След като
За мен всичко вече е ясно!
би ли обяснил на хората тук, каква е ролята на заградения с червено резистор и как ще се промени АЧХ ако вместо него се сложи съпротивление 0 ома?.
[attach=1]
-
Измества работната точка на триода,в катода имаш RC група която повдига този катод спрямо обшия край.Интересно е че няма решетъчен резистор за утечка на решетъчен ток.От анода подават плюс през резисторна група 2Х220к и подават някакъв + на решетката ? ? ? разликата в потенциалите катод решетка става по малка и вкарват лампата в режим.Двата кондензатора и протенциометра отдолу правят с тази група някакъв филтър.Странно решение,някаква фирменна тайна :) Ако намалиш едното ще извадиш лампата от работната и точка :) какво точно ще стане един бог знае.Със сигурност ще вдигнеш анодния ток на триода.
-
От анода подават плюс през резисторна група 2Х220к
Тази група е свързана с анод, но през кондензатор :)
Интересно е че няма решетъчен резистор за утечка на решетъчен ток
Има, но минава през тон коректора и стига до решетката на следващия триод.
Странно решение,някаква фирменна тайна :) Ако намалиш едното ще извадиш лампата от работната и точка :)
Странно е наистина, но не е тайна, променя честота на високите от 2kHz до 3kHz или така наречения PRESENS, на български присъствие. Тази корекция се използва при изпълнение на соло, кара инструмента да изпъкне пред останалите в оркестъра.
какво точно ще стане един бог знае
Какво точно стана съм писал няколко пъти по горе - затихват високите.
Това се опитах да кажа на ditronix
-
Представям ви шасито в напълно завършен вид.
[attach=1]
И платките:
[attach=2][attach=3][attach=4][attach=5]
Смятам, че с електрониката съм напълно готов. Единствено, ако някой ден измисля как да дигна анодното на крайните лампи за повече мощност.
Прикачвам и един архив с платките и схемата чертани съответно със Sprint Layout и sPlan
Благодаря за помощта и моралната подкрепа на всички участници по темата.
Вече почвам да мисля за кутия и кабинет.
-
"При MARSHALL и FENDER корекциите са много плитки и пасивни, при чиста китара без драйв даже не се усеща че въртиш потенциометрите."
Синко,!! в тотална заблуда си :empathy2:! И двата преампа на Маршал и фендер са с достатъчно дълбоки корекции!! Това е един изпитан преамп тип "Алембик",навярно знаеш!! Тези говорители които ползваш в момента чап за зеле не стават!! Неслучайно се правят тези "китарни" говорители с една чувствителност дето нискочестотните БГ ВКН говорители не могат и да си помечтаят!!Това го казвам с усещането че на всички е понятна каква е разликата между типовете говорители.Та за финал финалисимо аз съм в бранша на производителите на китарни комбо и глави от много години и уверявам те,топлата вода е открита преди нас!! Бих могъл да ти помогна в случай че желаеш! И да допълня -много важна съставка е инструмента с който свириш!!Аз имам 6!Всеки си има собствен характер!!Ето част от моя продукция.... :hi:
-
Покажи схеми, ама с presens.
Ако намериш као моя :flag_of_truce: :--- :--- :---
-
Покажи схеми, ама с presens.
Ако намериш као моя :flag_of_truce: :--- :--- :---
Брях! Као Твоя!Не мога се меря с Твоя!Май си сбъркал форума,да ме прощаваш!Що ли всички виртуози свирят с едни чисти китари, с едни плитки корекции!??? И не са те открили като иноватор,ами си се мъчат е едни Фендери,Маршали,Меса.......??! Без да имам нищо лично rolling_heads,мога да те посъветвам да си потъркаляш главата из повечко литература и сам да стигнеш до решенията,без да искаш продукция "копи-пейст"!Вярвай има много тънки моменти в звуко моделирането!-Например вид кондензатор,резистори,окабеляване ако щеш,така че едва ли ще получиш готово решение!Ще ми е интересно да ми обясниш по какъв начин измери изходната мощност 100вата на твоя амп!?? :hi:
-
Бях се :P зарекъл да не пиша повече в тая тема, ама пусто сърце не трае :P Като видях раздвижване и се зачетох. Та сега разбрах, че ефектът "присъствие" се получавал със затихване на високите! Е као тоа презенс не бях чувал! Ама за всичко си има първи път в края на караищата..............
-
Eeeeeeeeeeeeee, не се хващайте за буквата! Може да е печатна грешка!!! Като е станало Ка_о, не е чак такава трагедия!!!
-
Ditronix пак не четеш внимателно.
-
Ditronix пак не четеш внимателно. Разгледай добре схемата и прочети внимателно какво съм писъл преди да се изказваш. Не става въпрос за затихване, а за грешка при оживяването на схемата.
Vangelis чакам да публикуваш твоите лични решения за активен тонкоректор.
Да знаеш само, че Джими Хендрикс е връзвал последователно предусилвателите на два, три усилвателя за да постигне желания от него звук.
Прикачвам снимка на апаратурата на един съвременен виртуоз. Вижда се колко ефекти има преди да усили сигнала. Сигурно и той е толкова доволен от корекциите, че е сложил и още
[attach=1]
Тази тема наистина не е за този форум, но форума където чуват щепсъла, кондензатори, съпротивления и занранващия кабел също не е този.
Продукцията ми не е копи пейст, а изцяло лично творение.
Копи пейст прибвах преди 15 години с пасивните тонкоректори на Маршал и Фендер и още тогава разбрах, че не са ми достатъчни.
Изходната мощност меря със синусоидален сигнал на входа и осцилоскоп и реален товар на изхода. Отчитането на амплитудата става в момента които върховете на синусоидата започнат да се изкривяват.
Извинявам се за печатните грешки, още не съм свикнал да пиша с телефона
-
:flag_of_truce:
-
Спретнах един преден панел.
Някой да знае някъде да правят анодна елоксация или да ми предложите алтернативен метод за изработка.
-
Нека да изтупам темата от праха! Харесах всичко което е направил колегата " rolling_heads".
Не съм съгласен само, че ламповите нямат дълбоки корекции. Интересно е и това, че анодното е
толкова "ниско"-400-420V.Аз имам подобен захранващ траф и след изправяне и филтриране получавам
около 700 VDC.Изглежда трафовете на колегата са от друга серия, предвидени за 2XEL34 с изходна мощност
от 40-50 вата.При това анодно напрежение смятам, че резисторите в анодните вериги на крайните лампи не са
необходими. Само трябва да се настрои тока на покой на 25mA на лампа или върху катодните резистори 0.47
да има 23-25mVDC.Ще се радвам да го чуя някой ден.Доста години съм свирил професионално на бас китара и ще ми е интересно.
Поствам снимка на усилвателя, от който мисля че са трансформаторите на колегата.
И още нещо- не видях в проекта да има някъде предпазители или не съм догледал.
-
Интересно е и това, че анодното е
толкова "ниско"-400-420V.Аз имам подобен захранващ траф и след изправяне и филтриране получавам
около 700 VDC
така е, но напрежението се вдига с множител, Възможно в бъдеще и това да стане, в зависимост от кабинета, затова има анодни съпротивления.
[attach=1]
И още нещо- не видях в проекта да има някъде предпазители или не съм догледал.
, да няма
Ще се радвам да го чуя някой ден.Доста години съм свирил професионално на бас китара и ще ми е интересно.
Когато спретна кабинета , ще те поканя. аз ще се включа в REGENT150K и ще свирим РОКЕНРОЛ.
Имам сериозен напредък в проекта.
Останаха дребни подробности , като предния панел.
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
-
Чудесна червена кожа :good:
-
Приемам предложението да си посвирим заедно, даже се радвам много!
Това не е множител, погледни внимателно, че се изправят едни 540 волта от греца.
Това, че има средна точка е заради ниското пробивно на електролитите.
Предпазителите са задължителни! Поне за анодното, ако са за 4-те крайни лампи-1 Ампер.
Скоро отворих един "MARSHALL",имаше два предпазителя на анодното, за всеки чифт- поотделно.По 500мА.
Това се казва профи апаратура, и да има проблем с някоя лампа, бушонът изгаря и изкарваш свиренето с
две лампи.
-
Вярно , че е множител, нога да добавя някой ден.
Това с предпазителите ми хареса, но не те разбрах 2 или 4 да сложа.
Ама няма място.
-
Това не е множител! Множител е когато имаш ниско AC, да речем 100VAC и след да речем удвояване,
получаваш 280VDC на двата кондера без консумация. Като на "REGENT"-тите.
Оригиналният "MARSHALL",който видях скоро беше с 3 предпазителя:
1.На входа на 230VAC-мрежов,защитава трафа от запалване при повреда на изправителните диоди
и при някакво късо във вторичната страна.
2.Два броя предпазители по 0.5А на всеки чифт крайни за анодното.
Ако има проблеми с някоя лампа и зачерви анода, изгаря единият предпазител 0.5А за двете крайни,
а другите две си продължават работа и изкарват свиренето.
Забележка, чудиш се как ще се разделят двата чифта крайни?
Отговор утре, като помислите малко и дадете предложения.
-
Опс, забарвил съм "не" след "че"
-
"2.Два броя предпазители по 0.5А на всеки чифт крайни за анодното.
Ако има проблеми с някоя лампа и зачерви анода, изгаря единият предпазител 0.5А за двете крайни,
а другите две си продължават работа и изкарват свиренето.
Забележка, чудиш се как ще се разделят двата чифта крайни?"
Отговор на загатката:
Катодите на всеки чифт крайни лампи са замасени посредством предпазител 500 мА.
-
Свирнята еднотактно ли ще продължи?
Може ли да драснеш нещо, че не съм сигурен че те разбирам.
Ако искаш може и на по бира да ми разкажеш.
-
Свирнята ще продължи двутактно, само че с две крайни лампи.
-
Сега вече ми светна, при първа възможност ще сложа предпазители.
-
след 100 видии
[attach=1]
Почвам да си мисля, дали да не преразгледам режима на крайното, стъпало с оглед удължаване живота на лампите.
Вие какво мислите.
-
Дано да си я намзал тая решетка от задната страна с хелметекс.
-
Може и без решетка, ще видим като е готов съндъка как ще е