Форум за любителите на Стара електроника
Нови технологии => Други => Темата е започната от: radio-hobi в 20 Декември, 2012, 17:39:23
-
Някой пробвал ли се е да направи подобна машинка ?
Аз миналата зима направих един , а тази мисля да го усъвършенствам .Ще го правя на генератор :D
ето едно клипче за да добиете представа
http://www.vbox7.com/play:abe9c2aeeb
-
Бях го гледал, много е интересно... :lol:
-
http://deniz5612.snimka.bg/details/snimki.653370.29291467 :rofl:
-
http://deniz5612.snimka.bg/details/snimki.653370.29291467 :rofl:
И аз съм я виждал някъде тази снимка :D
Като гледам е прецизна изработка. Моето е направено от абсолютни Боклуци :blush:
-
Да не е преведено с онлайн преводач :D.
-
Да не е преведено с онлайн преводач :D.
Кое ?
-
Твоето двигателче. :)
-
Ако някой разполага със струг може да направи къде къде по прецизно
-
За снимката на deniz говоря.
-
Ако някой разполага със струг може да направи къде къде по прецизно
Ей ме на , но ако някой иска да му направя нещо да дава скици , правя го безвъзмездно ! Аз парен двигател няма да си правя , щото от двигатели ???
-
От много години имам мечта да направя стърлингов двигател ??? . Иначе поздрави за парния двигател. Двигателите с ВЪНШНО горене винаги са ме впечатлявали.
-
Пробвай с реактивен двигател,тук има един за домашна изработка :)
http://dox.bg/files/dw?a=eece5d2144
-
Картинката от корицата на този реактивен двигател поразително прилича на ФАУ-1, дали руснаците не са взаимствали нещо от немците (както и американците) :D .
-
Не си мислете , че е толкова сложно. Аз съм правил всичко на око нямам скици нямам размери кое как дойде ::)
Ако някои желае да си прави с удоволствие ще му помогна с каквото мога !
-
Картинката от корицата на този реактивен двигател поразително прилича на ФАУ-1, дали руснаците не са взаимствали нещо от немците (както и американците) :D .
Валери те и Ото Шмайсер и Вернер фон Браун са били на туризъм в СССР и Америка съответно :D
Никой не е ........разбирай го /приватизирал/ технологий от нацистка Германия :---
П.п. по погрешка го сложих в твоя пост и после го оправях.........Извинявам се за което :blush:
-
За парните двигатели и котли има доста интересни неща тука:
http://mirknig.com/knigi/1181239693-parovye-dvigateli-dlya-morskix-modelej.html
http://mirknig.com/knigi/technika/1181129557-samodelnye-jelektricheskie-i-parovye.html
http://mirknig.com/knigi/1181212185-samodelnye-yelektricheskie-i-parovye-dvigateli.html
Чети, избирай и майстори!
-
Картинката от корицата на този реактивен двигател поразително прилича на ФАУ-1, дали руснаците не са взаимствали нещо от немците (както и американците) :D .
Доста фантазия трябва за да оприличиш скоростен кордов модел с пулсиращ въздушно реактивен двигател на ФАУ 1. Твърде далечна е приликата, освен, че двигателя е поставен върху модела.
-
Вижте един "вълшебник" от Бургас какви чудеса твори в областта на парните двигатели:
http://toncheva.snimka.bg/hobby/modeli-na-parni-mashini-paganel.459635.all.1
-
Е, всеки си има хоби :) . Предполагам това са действащи модели.
-
Намерих и още нещо интересно от същия "вълшебник". Като му гледам произведенията си спомням един български филм в който един от героите имаше такъв лаф: "едно е да искаш, второ да можеш и трето и четвърто да го направиш". Ето за това става дума:
http://toncheva.snimka.bg/hobby/modeli-na-parni-mashini-paganel.459635.22253374
http://toncheva.snimka.bg/hobby/modeli-na-parni-mashini.459635.22253396
/>А ето и описанието на това чудо, от автора : "... Котелчето е от стар поплавък от мотоциклет , а маховика е от касетофонче PHILIPS . Цилиндърчето е от антена , тръбичките са игли № 10 от спринцовка . Работи със спирт . Пробвах с газ , но не стана защото е ниска температурата..."
Който го може го може.
-
Понякога си мисля дали няма да е по-изгодно вместо домашно локално парно, да се направи нещо като елгенератор задвижван от такъв двигател с външно горене (парен или стърлингов) около 10 кВата примерно електрическа мощност. Мисля, че ще е достатъчно за два-три радиатора или климатици. Сега е тези локални парна сякаш сме в 19-ти век, а и доста проблеми създава самата парна инсталация, тръби, радиатори, обезвъздушаване и т.н.
-
КПД на парните двигатели е нисък .За това и не се използват парни влакове ;)
-
Така е, около 12-18 %, но за сметка на това парата има еластичност, затова парните локомотови нямат съединител. Парата се подава директно на буталото, в САЩ са се произвеждали и паротурбинни локомотиви, развивали са висока скорост.
-
Службата на "съединителя" се поема от крана с който се пуска и спира парата към цилиндрите.Парния двигател е с най-голям въртящ момент при ниски обороти. :D
-
Камиони работещи с парен двигарел е имало,интересно защо тази идея не е получила развитие.Цитирам оригиналната статия
"В 50-е в СССР был разработан паровой грузовик НАМИ-012, который развивал скорость 45 км в час,
брал в кузов 6 тонн груза и имел запас хода до 80 км на одной заправке, а позже и полноприводный
паровой тягач НАМИ-018, который использовался для вывоза брёвен на лесозаготовках.
Эти грузовики могли запросто работать на дровах, угле или торфе"
-
Абе парата си е сила, който не вярва да гледа тук и да се кефи:
/>
-
Понякога си мисля, че може да стане с парния двигател както с лампите, т.е. както лампите възкръснаха в някои отношения, така може да бъде и с двигателя с външно горене. В института ни преподаваха (по Икономическа география), че световните запаси от твърди горива (въглища) са практически неизчерпаеми, за разлика от течните и газообразните горива. Вярно е, че КПД-то е ниско, но може да се направят всякакви подобрения, а и двигателя на Стърлинг не е за пренебрегване
-
За малко да стане "Перпетум мобиле".
-
Камиони работещи с парен двигарел е имало,интересно защо тази идея не е получила развитие.
http://trucks.autoreview.ru/archive/2007/06/steam/Ето защо.
-
КПД на парните двигатели е нисък .За това и не се използват парни влакове ;)
Вярно че е нисък,но дори и АЕЦ използва парни турбини за задвижването на генераторите....Та до ден днешен,не знам да има генератор с по-голяма ефективност от парната турбина(демек силата на парата).Макар и да е изобретена преди доста години. :hi:
-
Камиони работещи с парен двигарел е имало,интересно защо тази идея не е получила развитие.Цитирам оригиналната статия
"В 50-е в СССР был разработан паровой грузовик НАМИ-012, который развивал скорость 45 км в час,
брал в кузов 6 тонн груза и имел запас хода до 80 км на одной заправке, а позже и полноприводный
паровой тягач НАМИ-018, который использовался для вывоза брёвен на лесозаготовках.
Эти грузовики могли запросто работать на дровах, угле или торфе"
Някъде в нета четох,че Канадците дори са ползвали такъв камион,за горски нужди.
Но през тези години масово е навлязъл нефта.Та предполагам това е спряло развитието на този тип двигатели.