Форум за любителите на Стара електроника
Телевизионни приемници => Ремонт, схеми, документация, литература => Темата е започната от: Pichaga933 в 05 Септември, 2014, 19:56:17
-
Телевизор JVC с Кинескоп
Въпросния домашен любимец, преди 2 години му смених всички електролитни кондензатори, че имаше разни странични ефекти( само ц908 на платката на цокъла кинескопа не съм сменил 4.7uf/250v, и ц628 3,3uf/160v при ТХО, защото нямах):
-като свиване на образа по вертикала,
-пробили разделителни аудио и видео входа
-Подули филтърни на 115в от захранването към Тхо
... Абе, бяха си за подмяна и ги замених всичките със 105 Градусови Фуджикони
И така си работи чудесно без други дефекти освен свиренето на високото към 2 години....
На скоро изгуби картина, просто не светва ни кинескопа ни отоплението му:
Отворих го , Пускам, няма високо напрежение 25кв на шапката, даже не се чува да работи ТХО, оставих го за една нощ, поогънах платката на следващия ден и високото и отоплението дойдоха .
Телевизора си тръгна и работи, никакви проблеми!
За всеки случай презапоих краката на ТХО
Премерих всички захранващи напрежения на импулсното захранване и Всичко е в норми по схема.
Напрежения на ТХО не съм мерил още а и, нямам уреди за да меря над 1кв
Проблема, който е в момента е, че Телевизора свири, чува се по време на работа 14 или 15 кхз свирене от тхо..., което е доста дразнещо и като беше нов го нямаше
Това е схемата:
http://elektrotanya.com/jvc_av-21kj1sef.pdf/download.html
Какво да търся по нея като яд?
-
Това шаси 11AK30 ли е,dox-а не се отваря.Къде свири,ТХО ли или малкия дросел до него.L603 ?
-
Ако свири дросела да сменям c628...а?
Ще го свля да го мерна.
ПП. такава стойност кондер не мога да намеря, с каква друга е подходящо да се смени ако се наложи.
Шубе ме е при включено високо да си забивам ушите толкоз близко до ТХО да не стана и аз на кондензатор..
Шасито е 11ак30а10
-
C628 по-скоро е за хоризонталния размер. До драйверния траф импулса същия ли е като в схемата?
-
Още си чакам осцилоскопа да ми пристигне от Чайна , та за сега нищо не мога да кажа, по тоз въпрос... :blush:
Направи ми впечатление, че от импулсния траф 115в ми е В+ а не 150в както е по схема, но пък в блок схемата нагоре по страниците е отбелвзано 115в ( това пти разкачен и закачен диод, та няма товар извън нормата), та май от различните модификации различно, че тая схемка е за няколко модела... Но това няма общо с темата сега де. Всички останали напрежения са ок.
-
Хоризонталния размер се влияе от B+, така че ще си личи ако е доста завишено. 14-те волта за драйверния транзистор са важни.
П.П: Грешката е моя за драйверния траф, сега видях че е без такъв.
-
Ако е резонансния кондензатор ще си промени силно хоризонталния размер и дарлингтона BU808 ще пие вода на секундата :) Няма да си вреш главата там,опасничко е.Сега ще ми се смееш,ама ще ти дам един прост съвет.Ако имаш пластмасови сламки съедини няколко една след друга,на единия край сложи гумичка от молив другата в ухото.Гумичката я допираш до съмнителни църкащи..............и т.н. :) Действай,B+ предполагам си го гледал,да питам за всеки случай.
-
@ eset2
тия 14 в ги нямам, всъщност са около 10в, и R664 липсва, В завода са правили свободни съчинения и са докарали на драйверния транзистор не 3.2в както е по схема ами 3.7в-3.8в в зависимост с кой уред меря, предполагам не е болка за умиране...
Сламки нямам, но имам един спомен от детството . Въртя се около работната маса на баща ми, ама съм пишлеме на 9-10 години...
Е доближих си прекалено главата до Едно ТХО и изпарвих косата като в анимационните филмчета... :D
-
Провери чарковете в драйверното стъпало, но и съвета на lz2xl е добър.
-
@ lz2xl
за сега мога само с мултимера да меря, няма скоп да гледам, щото пратката ми се бави някъде по света и у нас.
В+ 115в, нагоре в блок схемата толкоз го дават. Долу в елентната схема го дават 150в. При мене е 115.
Мисля импулсното работи ОК, щото има едни 12 в след диод, които си ги кове по стойност, а щом е траф значи всиките останали вторични са Ок. Другите се стабилизират та там е все тая но и те са ок по блок схемата...
Не мога да видя ни импулсно с каква честота работи ни нищо в момента ...
-
Честотата на импулсното не влиза в сметката,то не е синххоризирано с честотата на редовете.Това шаси го слагат в различни модели на телевизори и точно колко волта трябва за твоя е въпрос с повишена трудност :) в повечето случай е 115 волта.Ако всичко е наред,,няма обратен ход и размера е в норма вероятно там е добре.11AK30 на Vestel го слагат във различни кутий с различни по диагонал тръби,150 волта е със сигурност за по голяма.Обикновенно свири дросела в корекцията.това е бобина с магнитни тапи от двете страни.
-
И за това свирене какво може да се направи? Да я топя в разтопен Парафин ?
Утре пазарувам сламки и меря,
пп, с каква цел е гумичката на приспособлението???
До тук:
Р662 ок
Д615 Ок
Р661 ок
Ц635: 360нано, а трябва да е 330... малко ме съмнява ма нямам друг за замяна....
ц613 е на 2 години фуджикон и дава 11микро а е 10 приемам го за ок.
На Q601
На базата : трябва да е -1.1 а е -0,98.
На колектора: трябва да е 3.2в а е 3,7в
-
Свиренето се оправя според зависи какво свири,ТХО или бобина за корекция.Гумичката е за да проведе звука,стетоскоп бе човеко :) тоя номер го видях от един автомонтьор.Ако няма сламка по добре е с пласмасово маркуче.Аз така съм го виждал в оригинал :) Въпроса е да е кухо и изолиращо.
-
C618 e 10nano а трябва да е 7,5нано, но май нищо фатално тук, такъв са имали такъв са сложили.
c619 е 115нано a трябва да е 100нано, май и тоя е ок уж...
Да не злупотребявам преди да съм пъхнал сламката , но ми се струваше че има 2 високочестотни шума, единия се ядва ама другия вече дразани, хайде да не говоря празни приказки утре ще кажа точно след сламките.
-
Облей с нещо двата дросела в стъпалото за ХО, секундно лепило,восък........
-
Сложих го в кутията работи 30 мин и пак загуби картина и Високо. КАто е в кутията платката отзад виси и явно поради тежестта на ТХО, пука някъде писта....
Презапоил съм всичко по ТХО... и 2 те стъпала на ХО...
ЕХ мъка, някакви идеи, освен да го полея снепочистваем флюс и да нагрея отзад всчик испойки докато се презапоят ама не занм дали ценеровите диоди ще издържат че са стъклени тръбички ЦМД ? Мислех и да го подпра с нещ отдолу ам тов ане е ремонт а цигания...
-
Възможно е да прекъсва някой елемент при огъване на платката.
-
полях цялата платка с флюс и нагрях с пистолета, презапоиха се всчики малки спойки а големите лъснаха...
И пак дърво....
Пускам го, захранващите напрежения в норма, . ТХО не работи, няма високо и няма отопление на кинескопа...
Май ще ттябва пак да го извадя шасито и да го мъча разкачен дали ще тръгне високо и ако имам късмет да не тръгне да измеря по ТХО какво се случва поне като напрежения...
-
Мизерника като поработи малко с Кутия и се затопли и Губи Високо напрежение, отворен си работи с часове....
Платката е добре подпряна и отзад чак сега загледах.
Кондензаторче ли е такъв проблем или да почвам да меря по ТХО.
Мисля че BU808 транзистора като гори, гори и и това е, няма тука има тука няма..., освен това го презапоих...
-
Аз имах проблем с шаси 12.6 със същата комповка BU808 и такова ТХО.вътрешно пропукване на платката под солдермаската ми струваше шепа BU808 :D като се има в предвид цена от 8 лева за парче от качествените може да си представиш :) Взимай осцилоскопа и гледай какво влиза на базата.Силна лупа и силна лампа,огледай много внимателно за пукнатини.При мен драйвера пред BU808 беше на SMD.Тия гадини никак не обичат огънати платки.Сега се боря с един Samsung шаси KS1A.Миниатюрни кръгови пукнатини по 2 ватовия резистор 47к сложен за товар на B+ и църкане уби прошивката на 24C08.Вертикалното тръгна на някъде си и като резултат умряла LA7840 :) ако не беше на приятел вече да беше в кофата.
Пожелавам успех :drinks:
-
C619 на спойката от страната към R639 хвърли искра към маса(радиатора на BU808) и високото спря да свири ...
Презапоих и масата на радиатора и спойките на кондензатора и почна пак да свири. Мятам го в кутията... пък да видим
-
спря да гасне :D :flag_of_truce: :flag_of_truce: :flag_of_truce: :flag_of_truce:
Сега пък излезе друг проблем от време на време, когато му дойде свие вертикалния размер отгоре и отдолу с 2 пръста... :-[
-
Това с TDA8174AW ли е,някъде кофти спойка.
-
Етоя схемата
ИЦ600 на 88 стр е вертикалната
Коя е реално на платката Трябва да погледна, че май резисторите хич не отговаряха по стойности...
[attach=1]
-
ДА TDA8174AW е на верикалното.
-
В много модели на различни фирми слагат това шаси.Някой стойности в развивките може да се различават според размера на тръбата.Захранването на вертикалното трябва да е 26 волта.Тука го има обяснено :) http://master-tv.com/article/11ak30/
-
Направих голяма цигания:
Свалих бобината: Л601 обелих и термошлауха и я полях че да влезе във всички цепнатини восък от свещ, после облепих с гумено тиксо.
Л603 понеже е във форма на резистор, самия елемент го залях с лак за нокти
После презапоих ТДА то на вертикалното и всички елементи около него.
Като резултат, Телевизора не стана по тих, или почти незабележимо.
За с/ка на това свиването на екрана стана доста по често на около 30 секунди, свие и разпъне,с по2 пръста отгоре и отдолу...
-
Измерих захранващо 26.9-27в с редки колебания- тоест в норма, от риския сайт го дават да е 26 захранването на ТДА то за ВО, но екрана продължи да свива по вертикала.
Почнах да натискам и размърдвам електролитите около ВО един по един докато Не стигнах до C603, в момента в който го натиснах , екрана разпъна и не мръдна повече.
2,2 микро фуджикон на 50 в ама е баш до радиатора ще го сменя за всеки случай.
Готов е... Благодаря за помощта :drinks:
-
Поздравления :drinks: