Форум за любителите на Стара електроника
НЧ усилватели, грамофони, магнетофони, касетофони и др. възпроизвеждащи устройства => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: silver_bolt в 06 Август, 2015, 16:43:20
-
Двете схеми са управлението на моторите на магнетофона. Въпросните мотори са раздрънкани от употреба. Въпросът е как ще се промени поведението на схемите, ако се сложат нови, модерни мотори?
Относно втората схема: контролът на оборотите се осъществява чрез магнитен датчик и малък, назъбен диск, монтиран върху оста на мотора...зедно с ремъчната шайба. С променливия резистор извън платката (реално са два, за двете скорости на машината) се осъществява фина настройка на оборотите.
Проблемът тук е, че моторчето няма мощност. Когато се включи работен ход, оборотите му падат. Ако внимателно избутам тонролката назад от оста на маховика, т.е. намаля натиска ѝ, оборотите се вдигат и са стабилни.
-
Намерете стругар с малък часовникарски струг. Да направи от фосфорен бронз нови втулки и си ремонтирайте моторите. Не съсипвайте добрата машина с вмешателство в електрониката. Ще си отворите други проблеми.
-
С удоволствие бих го направил, ако имаше предвиден начин моторите да се разглобяват. Капсуловани са. Единственият начин да се отворят е да им се потроши корпуса.
-
Има такива магнети за части не пипай механиката безсмислено е ,преди 30 год ремонтирах такава и повече няма да пипна за мен е жестока недомислица .Има същият магнет за части съм го взел но е при един бастун дето не искам да чувам и виждам той си е мой и онзи не ми дига телефона ,а аз го изтрих иначе щях да ти го дам да му звъннеш и евентуално да го вземеш ..... :master2: :master2: :master2: :master2: ??? ??? ??? ??? ??? ??? http://popovandpartners.com/bg/%D0%B5%D0%BA%D0%B8%D0%BF/2/%D1%81%D1%8A%D0%B4%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8/3/%D0%BA%D0%B8%D1%80%D0%B8%D0%BB-%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B2 Е тоя е ако намериш телефона му звънни му и кажи че АЗ Груйо съм казал да ти го даде ..........Гони го до дупка кажи му че си ми дал пари той се офлянква но го настъпвай .....Ако не вярва да ми се обади
-
Не гледаш системно. :)
Адрес: ул. „Адриана Будевска" №17, София 1463, България
тел. +359 2 980 93 21
тел. +359 2 903 34 35
office@popovandpartners.com
-
Ха, ха, ха! Кантората създадена през 1991 г. , а управляващия съдружник завършил през 99 г.
-
Квото и да е , важно е да свършим работа пък ще почерпи !!! :drinks: :drinks: :drinks: :drinks:
-
Аз сложих на 4417 12 волтов мотор от автокасетофон , работи без проблем . Важното е да свалиш електронното управление на мотора който имаш и да използваш управлението на ремонтираната машина .Другият момент е съвпадане на диаметъра на новия мотор , защото Филипс закрепва моторите по техен си начин. Повечето от специалистите тук са виждали магнетофон само на снимка , може и да са слушали касетофон при съседите си .
-
Да, мотори от автокасетофон ми бяха едната идея. Другата беше да се разходя по магазинчетата за авио- и автомоделизъм, да видя дали от там няма да намеря нещо подходящо.
Проблемът с движението май видях от къде идва. Рремъците, които бях сложил, са били твърде стегнати...затормозяваха кекавите моторчета. На мен лично ми изглеждаха добре, но явно не съм преценил добре.