Форум за любителите на Стара електроника
НЧ усилватели, грамофони, магнетофони, касетофони и др. възпроизвеждащи устройства => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: Fisher в 05 Септември, 2015, 21:40:26
-
Колеги , попадна ми един REGENT 30H , по схема това е моно пуш-пул с лампи ЕЛ34, които ги нямаше и щот таз лампа е необосновано скъпа реших да я подменя с руски , турнах две 6П3С и усилвателя тръгна, ама нещо при нулирани потонциометри на входовете имам ужасен фонов шум, прилича на 50 херцов, мрежов, чудя се как да го махна, да увелича ли капацитета на филтровите, оригиналните са по 20 микро , мерих ги - идеални са, и да взема да турна един дросел в захранването, ама ще ми падне анодното, иначе фоновия шум се поглъща ако подам сигнал и усиля ала ... си дразни ухото :hi:
-
6п3с разсейва на анода си до 20 вата.Измери напрежението между анода и катода на лампата.
И си сметни тока през нея.
-
Почакай,през мен са минали много Регент-и.
Схемата на захранване на високото е с удвояване на напрежението.Променливото на намотката трябва да е около 130 волта или малко-5-10- 15 волта повече.Сега сме официално на 230 волта."Главните" филтриращи електролити не са 20 мф,а два броя по 200мф-единият е изолиран от корпуса последователно свързани-видно от схемата.
Предлагам да започнеш с измервания на напрежението без крайни лампи.
Първо разреждаш електролитите със ИЗОЛИРАН резистор 1ком към маса.
Това се прави при изключено захранване-изваден щепсел.
Второ изваждаш куплунга свързващ предусилването към захранване и крайно стъпало/намира се зад електролитите.
На средната точка на изходния-360-400 спрямо маса-левият траф/по-малкия/ 3-то краче отляво надясно.
Първо трябва да локализираш откъде идва брума.
При поставяне на лампи,ако има брум,се вкючват паралелно на електролитите налични здрави едим по един докато
изчезне брума.Това се прави също при изключе щепсел от контакта 230 волта.
Крайните лампи 6П3С не са пълен аналог на EL34.нищо,че крачетата им съвпадат.
Наложителна е смяната на резисторът в катодите на крайните лампи-140 ома с по-голяма стойност-да речем 200 ома
за начало.
Утре повече,че ми се спи.
В Регент 30 има високи напрежения от порядъка на 400 волта-ОПАСНО ЗА ЖИВОТА!!!
-
днеска направих измервания - в червено без лампи 6П3С, в синьо с лампите ,стойностите са дадени на схемата по-долу, моля за коментар и указания , направи ми впечатление, че когато гасях усилвателя напрежението на филтровите кондензатори /2х200 плюс 2х20/ падаше за 10-15 сек до 1-2 волта, така че разреждане не се налагаше :hi:
-
Това 148ма ако е измерено със 6п3с е много.
Измери напрежението върху катодният резистор,инапрежението 23 волта на 1варешеткасе надявам да е със отрицателен знак към решетката.
И анодното го измери между анод и катод а не между анод и маса.
-
В отоплителната верига на предусилвателя има 100 ома потенциометър- доколкото си спомням се именува ендбрумер , с него трябва да се опита намаляване на брума, но може би най-напред трябва да се установи откъде идва - от крайното стъпало или от предусилвателя.
-
С брума ще се борим после.След смяната на EL34 с 6П3С е наложително вкарването в режим на лампите в крайното стъпало.
От моята практика съм установил, че обикновените 6П3С не са много удачни за китарни усилватели.
Не са много издръжливи при работа в китарни комбота,заедно с говорителите в една кутия-като РЕГЕНТ 30.
6П3С-Е са друго нещо, военно производство,5000 часа гарантирана работа, 90% ресурс при 10000 часа работа.
Режим, който препоръчват в руските сайтове за 6П3С в РР с автоматично преднапрежение клас АВ1:
Напряжение на аноде-360 V
Напряжение на второй сетке-270V
Сопротивление в цепи катода-250 oHm
Ток в цепи вторых сеток-5.0 мА
Выходная наибольшая мощность-24.5 VA
Коэффициент нелинейных искажений-4%
Примечание. Сопротивление в цепи первой сетки не должно превышать при автоматическом смещении - 150 кОм.
Като се извърши всичко това, което не е много работа, ще му мислим за брума.
Като начало трябва да се смени:
1- катодния резистор от 140 на 250 ома
2-резисторът 500 ома да се увеличи до спадане на напрежението на 2-рите решетки-270-280 волта
3-смяна на резисторите в 1-ва решетка от 470к на 150 к.
Задължително е на тези усилватели-производство 1968-1973 г да се сменят всички елекролитни кондензатори с нови,
може и старо производство-NOS,като старите се "тренират"/формоват,поляризират/преди употреба.Препоръчват се "TESLA".
Има тема за това във ФОРУМА:
http://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=3112.msg21024#msg21024
Засега толкова.
-
благодаря за указанията, ако може да уточним мощността на съпротивленията, доколкото разчитам схемата
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Като начало трябва да се смени:
1- катодния резистор от 140 на 250 ома - този е 2 ВАТА
2-резисторът 500 ома да се увеличи до спадане на напрежението на 2-рите решетки-270-280 волта - този вероятно ще е около 1 ком и е 1 или 2 вата ,не се вижда добре
3-смяна на резисторите в 1-ва решетка от 470к на 150 к тия май са по половин ват
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
после, забравих да спомена ,че като мерих отоплителното напрежение беше 6.75 волта , дали няма да падне ако врътна потенциометъра , който Лагер ми препоръча? " В отоплителната верига на предусилвателя има 100 ома потенциометър"
:hi:
-
Катодният резистор е добре да е 5 вата.Това не е Hi-End изделие и може да е жично или две по 510 ома 2 вата,при вторият избор при самовъзбуждане ще служат като предпазител-нищо не губиш.
Резисторът за вторите решетки,минимум 2 вата.
150к за първите решетки 0.25 или о.5 вата-добре е да са еднакви.
-
оказа се, че в магазините в Бл-д 20 и 200 микро на 400волта няма, поразрових моите запаси и набарах една кутия с Рифи
RIFA 100 microF / 450 VDC и 390 microF / 400 VDC та да попитам дали ще е хигиенично да заменя съществуващите филтрови и удвоители в схемата на регента - 200 микроФ с 390 и 20 микро със 100 , бях чел че ако изправянето е с кенотрон не е добре да се повишава капацитета , но тук изправянето е с диоди :hi:
Рифите са едни бели , цилиндрични с винтове като тия на снимката по долу
(http://www.audiocap.co.uk/ekmps/shops/audiocap/images/peh169vk410kqu2.gif)
-
Според мен поставянето на тези кондензатори е излишен "лукс", но този ретро усилвател го заслужава.
Пробвай и ако не изгори предпазителят от 0.8 мА, ще стане.
-
10кю за отговора :hi:
-
Извинявайте за грешката, да се чете- предпазител-0.8А или 800мА.
-
Слагайте оригинални лампи , и най много сменете катодния резистор с по-високоомен - 200-300 ома в зависимост от консумацията измерена на средния крак на изходния трансформатор!!! Както е казано по-горе.Звукът е страхотен , неотстъпващ на скъпи марки като меса буги или маршал!
Най добре си намерете ел-34 на тесла-кафяв цокъл!!!
Поздрави и успех.
-
Слагайте оригинални лампи , и най много сменете катодния резистор с по-високоомен - 200-300 ома в зависимост от консумацията измерена на средния крак на изходния трансформатор!!! Както е казано по-горе.Звукът е страхотен , неотстъпващ на скъпи марки като меса буги или маршал!
Най добре си намерете ел-34 на тесла-кафяв цокъл!!!
Поздрави и успех.
Абсолютно прав е колегата! Този усилвател заслужава две EL 34! И това е най- малкото, което заслужава! Признат за един от най-добрите китарни усилватели не къде да е, а в самата Америка! Щастие е че си имал късмета да се сдобиеш с него.
-
Наскоро разглеждах моят РЕГЕНТ 30Н ,че не бях се занимавал дълго време с него.Забелязох,че реверб пружинната му част е на ХАМЪНД!
Много интересно Германците имат не-лоши пружинни ревербератори тяхно производство като съдя от транзисторните им вермони!Възможно е по него време да са нямали и за това да е монтирана такава!
Доста е трудоемко разглобяването на предусилвателната част за да изчистя потенциометрите,че прекъсват един-два.Иначе има съскане /шум/ при отворени входове,което мисля,че е нормално?
С оригинални ел-34,тесла кафяв цокъл е и навремето замених катодния резистор с 240 ома 10вата за да запазя лампите по дълго,не че го слушам постоянно.Само от време на влеме си посвирвам с китара през него за да се изкефя.С този по-високоомен катоден резистор съм слагал и руски ленинградски лампи и няма разлика нито греят нито криви.Преди много години са раздавали комплект лампи от дирекция -музика на музикантите ежемесечно.Били са интересни времена!!!