Форум за любителите на Стара електроника

Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: shri в 21 Април, 2016, 22:27:41

Титла: Интересен мотор
Публикувано от: shri в 21 Април, 2016, 22:27:41
Интересна много стара джаджа.
Титла: Re: Интересен мотор
Публикувано от: ONZI в 21 Април, 2016, 23:06:46
Това наистина ми харесва.
Много ценна техника.
Титла: Re: Интересен мотор
Публикувано от: rolling_heads в 21 Април, 2016, 23:07:06
Не се чува дтонация
Титла: Re: Интересен мотор
Публикувано от: shri в 22 Април, 2016, 11:54:54
Реших да го споделя с вас. Защото колкото пъти го гледам, все по-интересно ми става. Явно това нещо работи или на дизел или на керосин. До колкото знам, старите мотори са можели спокойно да работят и на нафта и на газ за осветление.
Титла: Re: Интересен мотор
Публикувано от: styrshel в 22 Април, 2016, 13:01:58
Работи с нерафиниран нефт от Каспийско море!!!  :) :) :)
Титла: Re: Интересен мотор
Публикувано от: Ангел Симеонов в 22 Април, 2016, 13:08:00
Старите мотори са палели на бензин и след подгряване са превключвали на вряла гас за осветление.Загрявала се е в серпентина около гърнето.
Титла: Re: Интересен мотор
Публикувано от: shri в 22 Април, 2016, 13:18:00
Все пак табелата може да се разгледа в 3:16мин. THE "BLACKSTONE" OIL ENGINE.
https://pioneersmuseum.wordpress.com/285-2/blackstone-engine-1906/
Чичко жужъл всичко знае :)
https://www.google.de/search?q=THE+%22BLACKSTONE%22+OIL+ENGINE&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjJ5q20gqLMAhVI3SwKHWZyDP0QsAQINw&biw=1344&bih=730&dpr=1.25

Тука има писано точно за този.
http://www.enginelabs.com/news/video-hypnotizing-106-year-old-10-horsepower-blackstone-oil-engine/
Титла: Re: Интересен мотор
Публикувано от: styrshel в 22 Април, 2016, 13:23:55
Старите мотори са палели на бензин и след подгряване са превключвали на вряла гас за осветление.Загрявала се е в серпентина около гърнето.
Говориш за времето когато имаше реачки за дърва и ходеха от къща на къща да режат. Показания двигател е много преди това и наистина са работили с черен нефт. Били са двутактови, едноцилиндрови... Това за Каспийско море го казах, защото нефтът от там е много лек и си е почти нафта!!!
Титла: Re: Интересен мотор
Публикувано от: Валери в 22 Април, 2016, 13:27:13
Много ми е интересен и двигателят на Стърлинг, т.е. с външно горене:
https://www.google.bg/search?q=%D1%81%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B3+%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80&biw=1280&bih=639&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjfnKqIhKLMAhXiFZoKHc_EC1cQ_AUIBigB
Титла: Re: Интересен мотор
Публикувано от: silver_bolt в 22 Април, 2016, 18:30:36
Много забавни машини. Наричат се ''hit and miss engines''...не съвсем сигурен как да го преведа на български.

Основния принцип на работа е следния: прави един работен такт и след това върти на празен ход колкото може. Когато оборотите паднат достатъчно, пак прави един работен такт и тн. От там идва и странния им звук: ПУК-пуф-пуф-пуф-ПУК-пуф......между 2:06 и 2:15 минута в клипчето се вижда нагледно.

Това е оригиналното видео, с малко история на конкретния двигател в описанието:
Титла: Re: Интересен мотор
Публикувано от: kolev в 22 Април, 2016, 21:47:24
Солидна изработка от едно време!!! Ако имах такъв щях да го реставрирам. Едно време са ги ползвали да задвижват какво ли не - вършачки, ковашки чукове и каквото се сетите. Закачаш ремък на един от маховиците и готово. Относно резачките още се виждат тук таме подобни по селата (не с такъв двигател разбира се). Пак двигател на платформа с дълъг ремък който задвижва циркулярен диск. Двигател на Стирлинг се бях опитал да правя преди 7 - 8 години, но нещо не ми се получи. Не е нещо кой знае какво - разчита на разлика в температурите - студен и топъл резервоар (като повечето топлинни машини), но иска точна изработка и не успях да се справя. Няма особено голяма мощност и по скоро е като ефектна джаджа. Нещо като едновреме имаше едни лампи с въртящ се барабан вътре. Като загрее лампата барабана започва да се върти и по стената започват да се движат едни нарисувани рибки на въпросния барабан. :)