Форум за любителите на Стара електроника
НЧ усилватели, грамофони, магнетофони, касетофони и др. възпроизвеждащи устройства => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: Fisher в 07 Юни, 2016, 17:08:37
-
Колеги, попадна ми един ретро красавец Pioneer ct-f7171, но за съжаление за ремонт, дефектирало моторче,
сравнително лесно извадих моторчето, и след малко търсене
открих Сервизното упътване
http://www.kallhovde.com/pioneer/ct-f7171-sm-s.pdf (http://www.kallhovde.com/pioneer/ct-f7171-sm-s.pdf)
там пише, че моторчето е модел RXM-006
за съжаление няма инфо за него , та молбата ми за помощ се крие в отговорите на въпросите :
Мога ли да заменя дефектиралия мотор с такъв от друг дек?
Какви да са параметрите на мотора дето да търся?
Защо към мотора отиват 4 проводника?
Дали ще мога да го заменя с мотор дето се захранва само с два проводника и някакво стандартно напрежение - 7-8-9 волта?
Междувременно търся да ЗАКУПЯ моторче за дек , наскоро в базара се предлагаха ама де да се сетя ,че ще ми потрябва :hi:
ще се радвам да ми помогнете :writer:
-
Здравей Fisher,
Първи вариант - RXM-006 оригинал - от тук (http://www.ebay.de/itm/PIONEER-Ersatzteil-RXM-006-MOTOR-fur-CT-Cassette-Tape-Deck-Unbenutzt-NOS-/222131140976?hash=item33b80c3970:g:5ogAAOSwZd1VY7gJ), но предполагам, че не те устройва;
Втори вариант - MHI-5R9C аналог - от тук (http://www.skycraftsurplus.com/9vdc2125rpmmotor.aspx) - съвсем поносима цена :good:
-
Laic, благодаря за помощта в търсенето ала да поръчвам моторчето от Флорида ми се струва неразумно - цената с доставка ще надебелее неразумно , сега ровя в нета - не може да няма в БГ магазини или продавачи на 9 волта мотори с около 2100-2200 оборота :hi:
-
Търси аналога MHI-5R9C.
Погледни и това: http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=44116 (http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=44116)
В румънския OLX (http://olx.ro/oferta/motoras-casetofon-mathushita-9v-original-nou-mhi-5r9c-ID640LO.html) го има, мисля, че 30 румънски леи са 1евро.
-
1 лев е 2.31 леи.
-
Всеки мотор , който се хване механично - може да свърши работа . Стига да му догодиш оборотите
. Един вид са с платка - регулатор. Другия тип - центробежни. Тоя щом е с четири края - си е съвсем стандартен . Масово ги има по китайските техники.
-
Както казва Жоро, не е проблем за всеки мотор с регулатор на девет волта и с подходяща посока на въртене да се догоди.
Така както гледам схемата, на два от кабелите с мотора се включва резистор 1К, предполагам, че е за втора скорост. Ако не държиш за бърз запис предполагам, че тази верига може да остане отворена, и да не се ползва. Ако срещнеш трудност с намиране на мотор, потърси ме - предполагам, все нещо подходящо ще изникне от мойте боклучаци .
Успех с реставрацията!
-
Мога да ти подаря няколко моторчета, които съм събирал през времето, ще трябва да си поемеш еконт само. Ще видя точно какви са и ще кача снимки направо. Всички са Японски.
-
Явно не всички са японски, но все пак ако мислиш, че някое от тях ще ти върши работа ще ти го изпратя.
-
Присаждал съм моторче от флопи от правец.Трябва му отделен траф за 14 волта,два стабилизатора за 5 и 12 волта.Моторчето върви с електрониката-малка платка,има регулиране на оборотите,върти много здраво,може да се наложи само подменяне на шайбата.На платката не помня кой извод се даваше на маса или плюс за да завърти.Имаш следене на оборотите от тахогенераторче вградено в мотора.В дека имаш много място но трафа го сложи далеко от глави и електроника.Може до щатния такъв.Отворите съвпаднаха за закрепването но ако не съвпаднат не е проблем за разпробиване на нови.Внимавай обаче с дължината на закрепващите болтчета!
-
Мисля че е много крайна мярка това да се инсталира мотор от флопи със собствено управление и отделен траф. Просто е безсмислено. Не е като да не се намират такива мотори с вградени регулатори. Аз не мога само да разбера тоя дек не е ли еднокасетъчен? Защо тогава ще му е втора скорост? Може би при превъртане се превключва за по-бързо превъртане на касетата знам ли? Та по софийските магазини има много подобни мотори, при теб там не знам, я го снимай от близо тоя мотор и кажи какъв е диаметъра на оста, стандартна ли е?
-
благодаря на всички отзовали се, ще трябва да премеря диаметъра на оста, защото на нея има шайба, която е с този диаметър и предава движението на маховика и.... ще трябва ръчно да установя каква е посоката на въртене, после гледам регулатора на оборотите включва средномощен транзистор прикрепен да се охлажда, което ме навява на мисълта , че мощността е малко по сериозна ,иначе моторчето е такова
-
Здравей, разгледай този линк. Става дума за същия дек, който ти имаш и с проблем в мотора. Няма никаква философия да се разглоби и да му се направи профилактика. Задължително се сменят електролитните кондензатори.
http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=44116
-
Ооо да, този мотор е с много хубава конструкция, ремонтирал съм такъв с дисков колектор митсубиши. Лесно се разглабя. понякога проблем правят метални частици застанали между отделните пластини на колектора. Отваря се и се прочиства, смазва и става нов. Регулатора също може да се прегледа за сухи електролити или утечни керамични кондензатори. Определено преди да търсиш нов за смяна съветвам да разглобиш мотора и да го прегледаш в какво състояние е. Дали има хлабина във втулките и дали четките не са износени. Ако четките са здрави и втулките са добре е много вероятно да е читав. Не каза какво точно му е дефектното на този мотор?
-
https://www.ksp-electronics.com/bg/category/1329431?page=7 (https://www.ksp-electronics.com/bg/category/1329431?page=7)
Мотор BFB9L71