Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: wladoo в 01 Юли, 2016, 23:04:24
-
Въпросът ми същия:
Може ли с дърва да се кара автомобил
-
Въпросът ми същия:
Може ли с дърва да се кара автомобил
може. Дървесен газ , който се ползва вместо пропан - бутан
-
Да считаме темата като общообразователна.
Днешните млади навярно немогат да си представя, че е възможно автомобил да се захранва от "дървен генератор"
-
Може, при твърде ниско „КПД"...
-
Много ниско КПД, да. Тайната е не в повечето, а в по-малко преобразувания преди механичната енергия. Например с ток.
-
Дърва, или дървени въглища?
През 20те, и 30 те години в България са използвани т.нар 'Ацетиленови генератори', и са замествали подобно на днешните газови уредби на автомобилите.
Статия по темета: http://fakti.bg/technozone/24424-avtomobil-na-darva?page=3
Доколкото си спомням през 90-те години по мазите на националния политехнически музей се съраняваше една подобна уредба, но вече в наши дни ... Нищо чудно да се превърнала на вилици, лъжици, или евтини китайски боклуци...
-
Може, доста обширна тема имаше по въпроса в разните му там форуми за световни конспирации, свободни енергии, алтернативни енергийни източници и т.н. „тайната“ е че дървата горят в някаква камера където достъпа на кислород е ограничен и се извършва непълно изгаряне при което се отделя въглероден оксид който както добре знаем е газ който може да гори. Също така обаче е и много токсичен поради това че се свързва трайно с хемоглобина в кръвта и тя губи свойството си да пренася кислород и диоксид. Така че при вдишване на такъв газ и насищане на кръвта с него може да се „задушиш“ дори да те изведат на чист въздух. Това е един от сериозните недостатъци на тези уредби. Другото е че както можете да се сетите а и както са казали колегите КПД е ужасно ниско, постановката необходима да изхранва средностатистически автомобилен двигател е толкова голяма че трябва да си я влачиш в ремарке а и не на последно място с този род постановка мощността на средностатистически автомобилен ДВГ ще е много под номиналната. Като сложим и инертността на постановката - трябва много време за да започнеш или да спреш да получаваш въпросния газ тя остава просто като един интересен факт в историята който е добре да се знае разбира се.
-
КПД - то не чак толкова ниско. Мощността на двигателя е примерно 2/3 от тази на бензин.
Процесът в газгенератора се нарича съха дестилация.
Основният газ е метан.
По-подробно ще ни разкажат химиците в този форум.
Подобни съоръжения могат да се видят и по филмите - Голямата разходка с Луи дьо Фюнес, Старата пушка с Филип Нуаре, Черната книга.
-
Кирилицата на номера да не ви заблуждава, това е Берлин през 1945 година.
-
Бях чувал че се получава въглероден оксид, не бях чувал че се получава метан. Възможно е да говорим за различни видове такива установки. Истината е че е трудно да се изчисли КПД на една такава система в която не е ясно какъв точно е входният енергиен поток, но със сигурност е много ниско, не се заблуждавай да мечтаеш как ще караш на дърва, знам красиво е човек понякога да има мечти, но тази е с малко изтекъл срок на годност.
-
Тук мечти нямя.
Тук е суровата реалност.
Война, бензин няма.
Какво правим? Използаме дърва.
http://www.kolesa.ru/article/avtomobil-na-drovah-kak-on-rabotaet-2015-02-27
-
Това е ясно кога е имало приложение устройството. Сега е друго, сега коментирам че може ти да се размечтаеш как с такова устройство може да се измъкнеш от монопола на веригите бензиностанции и евентуално дори да си на печалба. Това казвам че не е така.
-
Още нещо по темата:
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D1%8C
http://www.kolesa.ru/article/avtomobil-na-drovah-kak-on-rabotaet-2015-02-27
-
Не си мислете, че е проста работа. Като се има предвид, че " новото често е добре забравено старо", може някога пак да се появи нещо подобно.
http://alternathistory.com/mashina-atomnoi-voiny-parovoi-gruzovik-nami-012
-
То половината от дървата ще отидат за загряване на котела за да получиш желаната газ. И не всички дърва имат еднаква сила (КПД).Опитай на водород повече сила има от дървата пък и по - лесно се извлича. :master2:
-
Всъщност... основният газ при крекинга на дървата( и/или дървени въглища), е бил ацетилен. Повече по темата: долу във видеоклиповете.
Обяснението е на руски, мисля че, за повечето няма да е неразбираемо...
-
Ето още малко информация по темата:
/> />http://www.lowtechmagazine.com/2010/01/wood-gas-cars.html
-
Клипчето с Шевролета беше интересно и от гледна точка на начина на разпалване на генератора. ( Май е от Швеция)
Във руската и немската википедия са описани процесите в генератора и получаваните газове. Българска няма, а и на другите езици е доста по-суховато, ако изобщо нещо има.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80_%28%D1%81%D1%83%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F%29
За автомобилисти историци, препоръчвам описанието в списание За рулем: http://wiki.zr.ru/%D0%93%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80 или Учебник шофера третьего класса - Карягин, Соловьев издание 1948 г. (издаден е и български през 1951 г.)
За химици: http://chem21.info/info/1831810/
За домашна употреба: http://canalizator-pro.ru/kak-sdelat-drevesnyj-gazogenerator-svoimi-rukami.html
-
Може,който не вярва да гледа :)
Лодка с извънбордов парен двигател :D