Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: ivan_nustorov в 09 Август, 2016, 00:15:35
-
Гледам в интернет руснаци как правят от асинхронни двигатели генератор.
Ако е възможно някой да ми даде схема или идея как става свързването.
Дали е възможно с двигател на перла 05 на тихи обороти да се получи 220V. и каква мощност ще се добие.
-
:unknown:
Гледам в интернет руснаци как правят от асинхронни двигатели генератор.
Ако е възможно някой да ми даде схема или идея как става свързването.
Дали е възможно с двигател на перла 05 на тихи обороти да се получи 220V. и каква мощност ще се добие.
Мисля че трябва подмагнитване , което става с електричество . Иначе без магнит - просто е нелогично .
-
В прикаченият файл има едно описание как да стане.
Надявам се да ви помогне.
-
http://parus.z42.ru/subdmn/parus/node/506
Вероятно питащият има предвид "ротор на късо " а не "колектор на късо" ?
-
Теоретично става и без подмагнитване, но трябва да има кондензатори свързани към статорните намотки по смътен спомен. В сърцевината на ротора винаги има остатъчно намагнитване, което при първоначално развъртане генерира ток в статорните намотки от където този ток вече създава от своя страна магнитно поле което вече пресичайки се от въртящия се контур на ротора генерира значително по-голямо подмагнитване в ротора и така нещата бързо с положителна обратна връзка отиват на местата си и мотора влиза в генераторен режим. Чувал съм обаче че това не е 100% сигурно че ще стане с всеки асинхронен мотор, макар че мисля че с повечето става. Като цяло е възможно. Не знам мотора от Перла до колко ще бъде подходящ и какво точно ще се получи и колко „тихи“ ще са оборотите. Очаква се да докараш 50 херца едва при обороти равни на синхронните за съответния мотор така че колко „тихи“ са те за мотора от Перла не знам.
-
за кондензаторите с какъв капацитет трябва да са , защото някъде видях , че са около 25 uF.
-
Ами зависи от мотора, има някакви формули за изчисление, попрегледай материала на руснаците и на българската публикация, потърси източниците които са цитирани в края и всичко ще се изясни. Като за начало може да пробваш с оригиналния работен кондензатор на тоя мотор.
-
Виждал съм фабричен агрегат с такъв генератор. Схемата на свързване не се отличаваше от схемата на монофазен асинхронен двигател с работен кондензатор. Постоянни магнити нарочно търсих, но нямаше. Нямаше никакви превключващи елементи на изхода, направо един контакт и това е.
-
Каква мощност ще извадиш от този двигател-270 вата на голямата скорост... :D
-
Трябва оборотите на генератора който се прави от асинхронен двигател да са по големи от номиналните на двигателя Т.Е. хлъзгането / действителни при двигател например 2950 оборота делени на синхонните например за 50 Hz 3000 оборота / да е по голямо от "1" При двигател е винаги по малко от "1" и кондензатор паралелно на статорната намотка
-
Да, вярно оборотите трябва да са малко над синхронните за да има хлъзгане по-голямо от 1. То това ще е изпълнено винаги просто честотата на изходящото напрежение винаги ще е по-ниска от оборотите с коефициент равен на хлъзгането и това трябва да се предвиди ако се целят точно 50 херца.
-
Правил съм такъв опит така за спорта и защото спорихме с един приятел.
Той твърдеше че е невъзможно и аз се заинатих и му демонстрират на живо.
Моторът беше трифазен 2,2или3киловата не помня вече.
Свързах го в триъгълник и три кондензатора по 47мф.паралелно върху всяка намотка.
Звукът при генерация беше странен като на разбит лагер,може би защото честотата е била ниска-не съм я измервал.
Беше само за крастата
-
правя опити взел съм двигатела от перлата 05 и съм го сложил на патронника на струга , като му използвам различните обороти но няма ток няма никакъв резултат , ако е възможно някой да ми прати схема на свързване на този двигател но преправена за да работи като генератор.
-
Този двигател не беше ли двускоростен? И с пусков или работен кондензатор е? или и двете??
Потърси в нета схемата на пералнята и ще помагаме
-
Разкостил съм над 8 броя перла 05 и още поне толкова 03 (На някой от форума му бях подарил една торба програматори) и помня че "05" имаше с поне два различни двигателя .
-
правя опити взел съм двигатела от перлата 05 и съм го сложил на патронника на струга , като му използвам различните обороти но няма ток няма никакъв резултат , ако е възможно някой да ми прати схема на свързване на този двигател но преправена за да работи като генератор.
С такъв двигател не съм пробвал.
Но можеш да пробваш ако включиш кондензатора паралелно на пусковата намотка -тази с по- голямото съпротивление. Пробвай с различни стойности на кондензатора.
-
мисля че това е схемата
-
Двигател който от години не е работил, няма как да се самовъзбуди. От остатъчния магнетизъм не е останало нищо! Пусни го ммалко като мотор или по-добре му пусни на някои от намотките постоянно напрежение 10-20волта за кратко. После пробвай да го завъртиш с кондензатор паралелно на някои на намотките.
От тук нататък следват неприятностите! На празен ход е почти сигурно че ще се възбуди, но в зависимост от оборотите и капацитета на конд. може да се получи резонанс и напрежението да се окаже в пъти по-високо от номиналното - пробив в изолацията на намотките и кондензатора. Под товар може да не се самовъзбуди.
Истина е че всички ВЕА-та са с такива генератори, но те работят паралелно с мрежата и там проблема с консумираната реактивна енергия(за възбуждане), не стои така. Мрежата е източник и консуматор "с безкрайно голяма мощност", т. е. казано просто устройствата свързани с нея, трябва да и се подчиняват(синхронизират) с нея.
И накрая, такъв генератор като самостоятелно устройство, може да работи само при константен товар, кондензатор и обороти и пак не е сигурно, че ще работи стабилно...
-
Вярно е! Уж в българската публикация няколко поста по-рано са представили доста „розови“ данни с товарен ток променящ се в широки граници а честотата и напрежението като че са доста задоволително стабилни, но там и мотора е доста мощен, та не знам наистина трябва да се имат предвид проблемите които могат да възникнат. И най-вече да се пробва, ясно е че накрая може моторчето да стане зян, поне не му свързвай чувствителни консуматори че да не бастисаш и тях.
-
И нещо друго се сетих.
Този мотор изглежда голям но в същност е твърде маломощен.
Не знам какво мислиш да захранваш с него -лампа или поялник но повече мощност няма как да извади.Мисля че мощността му беше 200-300вата.Изглежда голям защото е с повече чифтове полюси.
-
Силата ме устройва , но проблема е че днеска го въртях часове напред назад на всякъкваи обороти но за успех получих на скоростта за цетруфуга само 4V. Слагах кондензато тежи 10кг зелен на табелката пише 220 uf не знам от какво е.
А на скоростта за пране няма никакъв резултат.
След неуспешния опит пробвах с трифазен 3kw двигател със същия кондезатор завъртях го и получих чакания резултат пробвах с 100w крушка свети , но за двигатела на перлата ще го мъча още докато не стане.
Главната идея е да произвежда ток на скоростта за пране.
с.пране - бавните обороти
с.центрофуга - бързи обороти
-
Ами пробвай както ти каза колегата да го захраниш на 220 волта от мрежата да поработи малко като мотор та да се получи остатъчен магнетизъм в ротора, така може от годините и да се е размагнитил и затова да не се възбужда. Все трябва да стане не виждам причини точно тоя мотор от Перла да не може да влезе в генераторен режим освен ако е такъв без работен кондензатор а с екранирани полюси, но до колкото ми е известно тази концепция не се прилага при мотори с такава мощност.
-
Поне половин час въртя на празен ход , после му пуснах 12v от батерия за 10 мин. , но нямаше възбуда.
Имам два двигатела от перла ще ги свърза чрез ремък 1:1 единия двигател а другия генератор , ще ги пусна и двата да работят , чрез ключ ще превключа от режим на двигател на генератор.
Ако не стане се отказвам. :flag_of_truce:
-
Този кондензатор 220 мкф е твърде голям. За 50Хц е около 15 ома товар, това е почти късо за този двигател. пробвай с 10-30мкф, може и да стане!
Освен това тук пусковата намотка е и работна, така че може би трябва да се свържат 2 кондензатора паралелно на двете части от съотвената намотка(за съответната скорост). Двете части от намотката са ориентирани на 90град. в пространството, така че вероятно има значение.
То в Перлата май има 2 конд. по 10мкфд.
-
на 50% съм готов на оборотите за центрофуга стана генератор :dance: , но за оборотите за пране (бавните)
получих 1,5V . и не стана работата. Утре продължавам ако някой иска да начертае една схема която да ми помогне :writer:
-
Не съм сигурен че в режим с 16 полюса ще иска да влезе в генераторен режим.