Форум за любителите на Стара електроника

Общ раздел => Технологии и джаджи => Темата е започната от: regreed в 23 Февруари, 2013, 13:38:26

Титла: 6V CDI
Публикувано от: regreed в 23 Февруари, 2013, 13:38:26
Здравейте! От известно време мъча един двигател с класическо запалване (магнетно), но резултатите не са задоволителни. Постепенно стигнах до извода че си иска електронно запалване. Проблемът е, че повечето стандартни запалвания са за 12 волта. Опитах да направя едно безконтактно запалване от руски автор, но там пък, трябва да се навие бобина с няколко хиляди намотки...   :nea:
  Никога не са ми били силната част намотките...    Особено с тънка жица. 
Ако някой е пробвал схема или пък има готова литература - моля да сподели. За предпочитане е да е безконтактно запалване т.е. с датчик на Хол или оптичен елемент, но всъщност - приемам всякакви предложения, стига да работят.   :)
Титла: Re: 6V CDI
Публикувано от: lager в 23 Февруари, 2013, 20:06:35
Преди години Кадета ми угасна  до бирената фабрика в Пловдив и след като го изтиках на спокойно място бърниках доста по запалването, но накрая се наложи да дам 80 лева за ново(старо) делко. След като се прибрах на родна земя по -обстойно се запознах с делкото и го възстанових-имаше прекъснал извод на възбудителна намотка. Основният елемент в него е хибридна интегрална схема , която съдържа всичко необходимо за реализиране на запалването-товар е високоволтовата бобина, която е нужна и в автомобила и в мотоциклета. Това ми е идеята, която е сто процента работеща.Мисля , че освен в Станкето и в София има достатъчно автоморги. Специално в моя Кадет датчика не е  елемент  на Хол или магниторезистор, а както писах по-горе бобина, но мисля че може да се реши някак проблема ,ако не се намери запалване с датчик от подходящ тип. Успех в опитите. (При пробите ми запалването работеше и при по- ниски напрежения)
Титла: Re: 6V CDI
Публикувано от: Pichaga933 в 23 Февруари, 2013, 20:48:15
ПРАви си един Megasquirt, тамън и смесите ще оправиш....

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=1487400

Титла: Re: 6V CDI
Публикувано от: regreed в 26 Февруари, 2013, 18:25:54
Оги, достатъчно ми е на автоНобила, ето това:  http://mazeto.net/index.php/topic,418.0.html
(нарочно давам цялата статия, ако имаш време погледни!), Проблемът е, че става дума за мотопед.  :good:   Там нещата стоя по малко по-различен начин. Захранването е непостоянно (докато се развърти магдиното, токът е недостатъчен за по-сложна схема) а самия мопед акумулатор няма. Трябва ми схема която работи стабилно при различни режими и е достатъчно проста и ефикасна.
 Към колегата Lager, Благодаря за споделения опит, но проблемът  е, че този чип не се доставя никъде. Търсих го доста, успях да изкопча от страницата на Texas instruments структурната схема ама ...уви, чип-нъц! Пък и другият проблем - трябва ми за мопед, там захранването шава доста.  Даваха ми съвети да насадя от наводнилите напоследък пазара китайски мопеди електронно, ама са на 12 волта, при това са много калпави. Пък и да пренавивам динамо -  :bad:
За сега мъча една руска схема, която обаче иска много навивки-пък да видим... може и да се получи...
с повечко търпение...  :master2:    :D
Титла: Re: 6V CDI
Публикувано от: Pichaga933 в 15 Март, 2013, 22:06:56
мегаскуърта има и мноого просто приложение и частино итн... и на 2, 3, 4, 6 цилиндрови, може и само запалавнето може и дюзи, Един го беше направил на обемен монтаж... сметай колко е проста и издръжлива схемата....

Добре е, че скоро всчики тия неща ще отпаднат скоро в полза на ел.двигателите със все предния кош на автомобила, понякога задния  :)
Титла: Re: 6V CDI
Публикувано от: soton в 16 Март, 2013, 10:03:30
А не е ли по лесно да си сложиш един акумулатор,който в твоя случай няма да е по голям от кутия цигари,а това което търсиш няма да го намериш просто защото такова животно няма!
Титла: Re: 6V CDI
Публикувано от: regreed в 16 Март, 2013, 14:54:21
Няма, няма, колко да няма?  При условие, че всички съвременни скутери 50ccm работят на тоя принцип, всички моторни триони, помпи, електро-генератори - не е като да няма.
Проблемът беше, да бъде максимално близо до оригинала, но да се избегнат недостатъците на контактно-кондензаторната система. Проблемът беше...
 Е вече, имам някакви резултати, така че, малко по-малко напредвам. Помолих евентуално за помощ, ако някой има идея или пък е правил вече за да не се лутам, но явно така е трябвало, все пак стана нещо и съм доволен от постигнатото. Макар и малко - пак е нещо. Не е толкова трудно вече, та надявам се на Спасовден да мога да изкарам моторетката пред хора  ;)