| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski  (Прочетена 9702 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1156
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #60 -: 14 Ноември, 2019, 19:39:56 »
Благодаря Слави
Така и постъпих,не съм пипал регулировката на клапаните.
Тази вечер напълних картера с масло и ще видим как ще бъде утре.
Много материали намерих в интернет за карбураторите SOLEX.
На моя карбуратор липсваше жикльора за празен ход.
Направих нов от бронз с диаметър 1мм.

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #61 -: 14 Ноември, 2019, 20:34:42 »
Здравей!
Хвала за усърдието при реставрацията на старото желязо!
Сега ако приемаш съвети:

Обикновено на по-старите бензинови мотори топлинната хлабина на клапаните е 0,25В/0,30И, но не е грешка и да се даде повече хлабина в началото, като цяло клапаните ще тракат(което в последствие може да се регулира), но няма да нагорят. Ако мотора е със чугунена глава и блок обикновено хлабината е 0,4В/0,4И, поради по-големия температурен толеранс на мат'реяла.
Ако 'натегнеш' клапананите, рускуваш при палене да върне в карбуратора и да "кихне" (особено неприятно е) ако е претегнат изпускателният - гърми в ауспуха и много трудно може да се запусне загрял мотора.
Та така... успех ти  желая!
п.п.  Още малко инфо за "желязото"   ;)
http://www.pichler-erfindungen.at/Warchalowski-Standmotor.htm
Омраз!

Неактивен Nic 59

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 70
  • Населено място: В Търново
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #62 -: 14 Ноември, 2019, 21:05:44 »
Здравейте
Вчера стартирах два пъти двигателя
Получи се някакъв пропуск на масло от долната страна на картера.
При ръчното въртене на маховика забелязах,че при компресия някакви мехурчета се появяват във водата от резервоара за охлаждане.Свалих главата и поставих ново уплътнение след което този проблем изчезна .
Трябваше да сваля двигателя от колесара и установих,че няма уплътенние на капачето за затваряне на кухината на  клапаните.От картера през повдигачите на клапаните маслото постъпва в тази кухина и оттам изтича между  капачето и корпуса на двигателя.Капачето се притяга с 4 болта М5мм
Измерих топлинната хлабина на клапаните:
          всмукателен - 0,07-0,08мм
          изпускателен -0,3мм
Направих ново уплътнение  и го монтирах с червения силикон.Утре ще заредя картера с масло и ще проверя дали проблема е изчезнал.
Проверих и центровката на запалването -около 20 градуса преди ГМТ.
Пропуснах да спомена,че по препоърка на специалисти за намаляване на октановото число на бензина добавих експериментално газ за осветление в съотношение 1:10.
В Пловдив е дъждовно и чакам да се оправи времето, за да старитрам отново двигателя и да направя така желания от всички клип

 Браво , супер е станал !
Смукателния задължително го направи 0.2мм. При това малко разтояние има опастност да остане отворен постояно, може да е грешна регулировката или клапана да се е вкопал ...
 Как си го запалил при 20 градуса преди гмт. Реално би трябвало да завърта обратно при палене ако компресията е наред. Направи белези 0 , 5 , 10 ... на магнета и при загрял мотор ги променяй при работещ двигател. Някои магнети променят аванса спрямо оборотите, този такъв ли е , други мотори  променят освен дросела и предварението автоматично спрямо товара. Колко е дебела гарнитурата на главата, не ползвай силикон там, графитна или само грес ......
 Кухината на клапаните не трябва да е на 100% пълна със масло как е направено при този двигател.
 Бензин 95, няма нужда от смес със газ, Рикардо нарочно прави такава голяма по площ горивна камера, при компресия се охлажда горивната смес а това значително наалява детонацията, освен това при ГМТ горивната смес минава към клапаните и над буталото има голяма силно охладена гривна смес (челото на буталото е най натоварено температурно около 300 градуса) снижавайки температурата при компресия той вдига максимално степента на сгъстяване и със това е останал в историята на двг.

Неактивен Slai55555

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 1
  • Населено място: Плевен
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #63 -: 14 Ноември, 2019, 23:14:42 »
И аз имам същия двигател.

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1156
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #64 -: 15 Ноември, 2019, 07:57:00 »
Здравей!
Хвала за усърдието при реставрацията на старото желязо!
Сега ако приемаш съвети:

Обикновено на по-старите бензинови мотори топлинната хлабина на клапаните е 0,25В/0,30И, но не е грешка и да се даде повече хлабина в началото, като цяло клапаните ще тракат(което в последствие може да се регулира), но няма да нагорят. Ако мотора е със чугунена глава и блок обикновено хлабината е 0,4В/0,4И, поради по-големия температурен толеранс на мат'реяла.
Ако 'натегнеш' клапананите, рускуваш при палене да върне в карбуратора и да "кихне" (особено неприятно е) ако е претегнат изпускателният - гърми в ауспуха и много трудно може да се запусне загрял мотора.
Та така... успех ти  желая!
п.п.  Още малко инфо за "желязото"   ;)
http://www.pichler-erfindungen.at/Warchalowski-Standmotor.htm
[/благодаря за информаицята и съветите колега ]

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1156
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #65 -: 15 Ноември, 2019, 08:06:29 »
Браво , супер е станал !
Смукателния задължително го направи 0.2мм. При това малко разтояние има опастност да остане отворен постояно, може да е грешна регулировката или клапана да се е вкопал ...
 Как си го запалил при 20 градуса преди гмт. Реално би трябвало да завърта обратно при палене ако компресията е наред. Направи белези 0 , 5 , 10 ... на магнета и при загрял мотор ги променяй при работещ двигател. Някои магнети променят аванса спрямо оборотите, този такъв ли е , други мотори  променят освен дросела и предварението автоматично спрямо товара. Колко е дебела гарнитурата на главата, не ползвай силикон там, графитна или само грес ......
 Кухината на клапаните не трябва да е на 100% пълна със масло как е направено при този двигател.
 Бензин 95, няма нужда от смес със газ, Рикардо нарочно прави такава голяма по площ горивна камера, при компресия се охлажда горивната смес а това значително наалява детонацията, освен това при ГМТ горивната смес минава към клапаните и над буталото има голяма силно охладена гривна смес (челото на буталото е най натоварено температурно около 300 градуса) снижавайки температурата при компресия той вдига максимално степента на сгъстяване и със това е останал в историята на двг.

[/здравейте
благодаря за съвета
Бях сложил повече от необходимото масло и вероятно това е причината да прелее в кухината на клапаните.Двигателят има голяма компресия.Клапаните са притрити с паста.Поставил съм паранитова гарнитура с дебелина 1мм- толкова беше оригиналната ]

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1156
  • Населено място: Пловдив

Неактивен slavi

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1201
  • Населено място: Ботевград
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #67 -: 15 Ноември, 2019, 16:29:03 »
Браво Драгане, много красив е станал! И отгоре на всичко работи?!.. :D
0888981645, 072365106

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1616
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #68 -: 15 Ноември, 2019, 17:12:02 »
 :hi: :hi: :hi:

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1156
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #69 -: 15 Ноември, 2019, 17:58:23 »
Благодаря колеги
Много съм доволен
Преди малко пак го палих
Отстраних следните проблеми
1.Беше монтирана неправилно една пружина на центробежния регулатор
2.Тъй като магнета от трактор , който е без пусков ускорител /и не е оригиналния/ е зацепен на коляновия вал дава на всеки оборот искра.В ГМТ при сгъстяване  и в ДМТ при продухване.Направих манивела за да го паля от страната на маховика,но не мога да осигуря такава скорост на въртене за да се получи нормална искра.Машината има много голяма компресия.
3.Тогава реших да го запаля с въже навито на ремъчната шайба,която е зацепена на разпределителния вал.Така  ще постигна двойно по-голяма скорост и ускорение. И се получи.Двигателя пали нормално студен и топъл.Центробежния регулатор също работи .
4.Няма вече теч на масло от кухината на клапаните.
5.Клиповете не са направени много както трябва.Ако може колегите, които разбират да помогнат да ги запазим защото ще са достъпни до 29 ноември.
За сега това е

Още веднъж благодаря на всички които следяха с интерес темата и помогнаха със съвети.

Неактивен BatKoce

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 493
  • Населено място: Ракитово
    • velevel
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #70 -: 15 Ноември, 2019, 18:48:01 »
Поздрав и от мен за отличната реставрация! :hi:

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3899
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #71 -: 15 Ноември, 2019, 18:54:28 »
Браво  :bravo: .

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1156
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #72 -: 15 Ноември, 2019, 20:15:10 »
Благодаря Валери
Ето как трябва изглежда оригиналния магнет.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 609
  • Населено място: Сандански
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #73 -: 16 Ноември, 2019, 09:05:12 »
Клиповете ги качи в ютуб за да се запазят и да се гледат лесно, без да ги сваляме на харда.
Поздравления за постигнатия резултат!
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1156
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #74 -: 16 Ноември, 2019, 13:07:48 »
Благадаря колега ,но не знам как става това

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |