@NKK, благодаря! Преди опцията беше на по-видно място доколкото си спомням. Не знам вече какво да правя, както писах по-горе, служителката на митническия отдел на пощата с която се свързах, каза, че проблема е масов и са затрупани с пратки и случаи като моя. Проблема бил в митниците - те спирали пратките. Не бил изпратен някакъв номер за пратките ми от търговеца (освен IOSS). На мен не ми се вярва, че гиганти като eBay, Amazon или AliExpress ще излязат виновни, както се оправдават бг митниците. При положение, че измененията са за целия EU, а проблемите са само тук. Ужас просто някакъв. Представям си следния НЕреалистичен сценарий: Полуграмотен чиновник, разбрал недоразбрал издава заповед на неграмотната си секретарка: От 1.07 всички пратки без изключение, на митница! И изчезва на почивка на Малдивите...
п.п: Роботчето от Алиекспрес оговори! (На стари години започнах да си говоря с неодушевени предмети
) Трябвало да платя и да им предоставя платежните в 15 дневен период за защита, за да ми възстановят сумата по повторно платения ДДС. За таксите нямам представа, те са по-сериозната част от сумата... Това ми изглежда най-разумния изход от ситуацията май...