Здравейте! Благодаря още веднъж за хубавите отзиви, не предполагах, че темата ще предизвика такъв интерес! Сега, понеже възникнаха още въпроси, се надявам да разясня по-подробно. Схемата е мое творение, Милен дори не подозира за нея, освен ако не влиза в този форум

Корпусът и съответно масата са свързани не със земята повече от съображения за сигурност, тъй като за сигнален кабел ползвам такъв направен от мен от двужилен ширмован проводник от термосонда Платина 100. Това, разбира се, е добре да се направи само в случай, че нулата е свързана със земята в самия контакт, както е у нас. При оразмеряването на схемата съм взел предвид главно захранването, тъй като изчислих, че с този трансформатор и при това отопление, за да не превишавам тока в първичната намотка, трябва от вторичната за високото напрежение да черпя ток не по-голям от 100 мА. Резисторите 2,7 кОм образуват с предусилвателя, за който сметнах, че еквивалентното му съпротивление е 20 кОм, делител на напрежение, така че да консумира само 10 мА. В противен случай превишавам максималния ток, който захранващият трансформатор може да даде. Пентодното включване го избрах поради няколко причини: изходните трансформатори са предвидени за него, по-висока изходна мощност, защита от брум и конкретно това включване, в което екраниращата решетка получава по-ниско напрежение от анода, увеличава вътрешното съпротивление на лампата, и тъй като трансформаторите са с по-висок импеданс, понеже работят с 8 омови а не с 4 омови тонколони, реших, че така съгласуването на импедансите е по-добро. Катодните резистори също съм ги избрал такива, така че токът на покой да не е много голям. Знам, че е по-лошо за звука, но с този захранващ трансформатор нямам възможност за повече. Това ми е първият усилвател изобщо (не първият лампов, а въобще първият, транзисторни не съм правил

) и затова съм нямал и кой знае какви очаквания. Всъщност звучи доста добре, по-добре, отколкото мислех, и е най-доброто нещо, което съм слушал. Понеже виждам, че има интерес и за снимки отвътре, пускам няколко снимки, като предупреждавам, че разположението на елементите съм го измислил също аз, като начертах шасито на лист хартия и размествах елементите върху нея. При това положение магнитните полета на захранващия и изходните трансформатори се срещат и при включване се чува съвсем тих брум, само ако си допреш ухото до тонколоната, но нямаше повече място.



Шасито отдолу:

Общата точка за масата при кенотрона:

Превключвателя от Тонмайстора:

Дроселът:

И потенциометърът за сила на звука (единствената "нова" част) със старите кондензатори с битум в двата края:

Замасяването на отоплението го направих за защита от брум, не съм пробвал как е със замасяване направо на единия край на отоплителната намотка. А за кенотрона и аз се чудих има ли смисъл изобщо, пък накрая взех, че сложи 2 резистора

В заключение мога да кажа, че звукът е доста добър, и като се има предвид всичко казано дотук, не смятам, че при тези елементи може да се постигне нещо по-добро.
П.П. Дросела нямам с какво да го измеря, знам само, че съпротивлението му по постоянен ток е 47 ома. EL84 имам само една, и тя е повредена, защото като я включа, свири известно време, а след това звукът постепенно затихва. Нямам представа защо, тъй като не съм мерил режимите ѝ.