| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател  (Прочетена 4037 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен lampamp

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 401
  • Населено място: Стражица
Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« -: 28 Декември, 2020, 17:40:50 »
Попадна ми едно компресорче с изгорял двигател, и ще се опитам да го пренавия, проводници имам различни.
Двигателя е монофазен с постоянно включен кондензатор към пусковата.
Статора е дебел 41мм. С 24 канала. Проблема е, че е навит с алуминиев проводник.
Пускова фи 0.6мм.
Работна фи 0.85мм.
Как да пресметна ако е с меден проводник какво трябва да е сечението му спрямо алуминиевия и трябва ли да променям броя навивки?
Не е известно каква мощност и обороти е двигателя.
Ако е нужно ще сваля и начертая схемата на разположение и брой  намотки.

Надявам се да има колеги занимаващи се с това да помогнат.


Неактивен shri

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 904
  • Населено място: Германия Берлин
  • LZ2IX
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #1 -: 28 Декември, 2020, 17:49:04 »
Трябва да използваш същия проводник, с меден няма да стане. Преизчисляването за да се събере необходимия проводник ще намали диаметъра му респективно мощноста на двигателя. Така мисля. Идеята на алуминиевия е по-малко навивки понеже има по-голямо съпротивление от медта.
Денят е прекрасен, забеляза ли го!

Неактивен ditronix

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 421
  • Населено място: Провадия
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #2 -: 28 Декември, 2020, 18:14:41 »
Дали? Не са ми силата тия машини, но моторът си е индуктивен товар и според мен няма да има проблем. Но да се изкажат специалистите- най-добре ще бъде.
DRL  модули за всички видове автомобили!

Неактивен lampamp

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 401
  • Населено място: Стражица
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #3 -: 28 Декември, 2020, 18:38:39 »
По скоро е навит заради икономия и цена мед спрямо алуминий творението е китайско статора е гол няма кожух, направо е хванат за корпуса на машината.

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1620
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #4 -: 28 Декември, 2020, 18:46:28 »
Броят на навивките не зависи от сечението на проводника. Колкото по-дебел, толкова по-добре. Медният проводник може да работи с по-висока плътност на тока отколкото алуминиевия, при равни други условия. В случая по възможност оставяш оригиналните диаметри.

Неактивен BatKoce

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 495
  • Населено място: Ракитово
    • velevel
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #5 -: 28 Декември, 2020, 20:15:02 »
Аз също съм на мнение, че с меден проводник при същото сечение и същия брой навивки ще е по-добре.

Неактивен KVM

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 43
  • Населено място: България
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #6 -: 28 Декември, 2020, 20:20:43 »
Ако мотора е бил навит с алуминиев проводник може да се пренавие с меден. Но обратното не е възможно без да падне мощността и да грее. По простата причина, че ще трябва да се завиши сечението на проводника, за да се получи същата мощност. Едно време се занимавах с пренавиване на потопяеми водни помпи. Като се появиха тези турски боклуци с алуминиевата жица стана мазало. Оригинално примерно 220W помпа се навива със две намотки от по 450 нав. с меден проводник 0,65 мм , а алуминиевият беше 0,7 до 0,75 в зависимост явно от самия проводник щото единият явно имаше някакъв примес в алуминия. Броя намотки бяха две по 465 до 480. Сечението на магнитопровода беше еднакво, с тая разлика че при алуминиевия просто беше с по-дълги ламели. При двигателите е същата работа.

Неактивен argonavt

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 223
  • Населено място: Ботевград
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #7 -: 28 Декември, 2020, 21:15:01 »
Прав е колегата КVM . Мотора спокойно може да се пренавие с меден проводник с по - малъко сечение , обратното няма как да стане .
  Ако изходим от специфичната ел. проводимост на меден и алуминиев проводник се стига до извода , че медният проводник има със  63 % по -голяма проводимост .
 В случая , пусковата намотка ще бъде със ФИ 0,36 меден проводник.
 Работната в случая ще бъде със ФИ 0,53 меден проводник .
 Мощноста ще се запази същата и не трбва да се променя броят на навивките !
 
« Последна редакция: 28 Декември, 2020, 21:31:52 от argonavt »
0889 926 079 / 0723 66 447

Неактивен BatKoce

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 495
  • Населено място: Ракитово
    • velevel
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #8 -: 28 Декември, 2020, 21:53:36 »
Моторът може да се навие с меден проводник с по-малко сечение, но понеже има място в каналите, е добре да се навие със същото сечение като на алуминиевия проводник. Така загряването в статорните намотки ще е по-малко - спестяваме електроенергия и повишаваме надеждността. Броят на навивките трябва да се запази задължително.

Неактивен lampamp

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 401
  • Населено място: Стражица
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #9 -: 28 Декември, 2020, 22:05:16 »
А как се определя мощноста и оборотите спрямо габаритие на статора и броя канали?

На работа имаше много хубава и дебела книга за асинхронни двигатели там пишеше всичко, но някой си я приватизира и забравих как се казваше.

Активен styrshel

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1529
  • Населено място: Варна
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #10 -: 28 Декември, 2020, 22:08:53 »
Моторът може да се навие с меден проводник с по-малко сечение, но понеже има място в каналите, е добре да се навие със същото сечение като на алуминиевия проводник. Така загряването в статорните намотки ще е по-малко - спестяваме електроенергия и повишаваме надеждността. Броят на навивките трябва да се запази задължително.
Неправилно е да се навива с по-дебел от неоходимото проводник. Мотора не е индуктивен товар. При номинално натоварване той  е повече активен и по-малко индуктивен. При оразмеряването, активното съпротивление  на намотките е взето под внимание и намаляването му, ще качи тока, ще насити желязото и т.н. Това важи особено силно при малките мощности.
При преминаване от алуминиев към меден проводник трябва да се промени сечението с 25-35%

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 618
  • Населено място: Сандански
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #11 -: 29 Декември, 2020, 08:30:18 »
Мотора не е индуктивен товар. При номинално натоварване той  е повече активен и по-малко индуктивен.

Я дай източника на тези знания...да се просветим и ние
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен Nic 59

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 70
  • Населено място: В Търново
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #12 -: 29 Декември, 2020, 17:41:00 »
  Често оставят същото сечение и брой намотки.По точно е описано тук-                                                                                                                       https://vemid.ru/the-answers-to-the-questions/rewind-asynchronous-electric-motors-with-their-own-hands-calculation-and-rewinding-of-the-transformer/

Активен styrshel

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1529
  • Населено място: Варна
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #13 -: 29 Декември, 2020, 20:35:24 »
Я дай източника на тези знания...да се просветим и ние
С цялото ми уважение, четивото е ел. машини и апарати за средното у-ще. Там има и векторни диаграми на двигателя в различни режими на работа. По-просто е да се погледне табелката, там има един параметър - cosФ,  той показва каква част е активната и реактивна съставка. 1-активна, 0-индуктивна.

Неактивен rosen_36a

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 39
  • Населено място: Кюстендил
Re: Помощ за пренавиване на ЕЛ. Двигател
« Отговор #14 -: 30 Декември, 2020, 08:04:28 »
ето снимки от книга

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |