Някъде из нета, за съжаление вече не помня къде, бях чел историята на тези машини.
Скоро след пускането им на пазара се оказва че конструкцията им хич не е сполучлива.
Лошо водене на лентата, проблеми с прегряване при по-дълга работа, разместване на главата и грешки в азимута. Нестабилна работа на системата за автостоп. Пълна непоносимост към работа в по-влажна атмосфера. Проблеми със статично електричество по лентата. Единствения начин да се изчисти главата е да се извади целия механизъм от кутията; нещо невъзможно за обикновен човек, без техническа грамотност.
По някаква причина, няма и бързо превъртане напред, което означава, че ако искаш да чуеш нещо на края на пистата, трябва да изчакаш поне половин час.
В резултат, следват множество оплаквания, викане на техници за ремонт и връщане на гаранционни машини в магазините. Това, заедно с доста високата цена, са причините сравнително малко от този модел да са произведени. Нещо ми се върти в главата за 5-6 хиляди бройки.
Помня и една интересна история: човек е извикан за ремонт на три такива машини, които се ползват за фонова музика в някакво заведение. При пристигането си, след като вижда обстановката, човекът осъзнава, че "заведението" е всъщност публичен дом
ПС. Намерих една от статиите, които бях чел:
http://www.americanradiohistory.com/hd2/IDX-Audio/Archive-Studio-Sound-IDX/IDX/60s/Studio-Sound-1968-05-OCR-Page-0037.pdf#search=%22lorenz%205001%22http://www.americanradiohistory.com/hd2/IDX-Audio/Archive-Studio-Sound-IDX/IDX/60s/Studio-Sound-1968-05-OCR-Page-0039.pdf#search=%22lorenz%205001%22