Форум за любителите на Стара електроника
Персонални компютри, игрови приставки и друга стара електроника за забавление => Ремонт, схеми, документация, литература => Темата е започната от: Pichaga933 в 17 Юли, 2025, 12:36:23
-
Онзи ден, съвсем изненадващо за мен се сдобих с една детска мечта, която много пъти съм се опитвал да придобия, но все не успявах.
Macintosh Plus 1MB. със все периферията и книгите.
[attach=1]
-
Както може да се забележи, темата не е в раздел колекция а в раздел ремонт, което е един огромен бонус към преживяването за мен.
Не работещ е.
Търся му следните Компоненти(Ако някой има от изброените неща, моля да ми пише.):
този е изпуснал вакуума, при сваляне на цокъла за почистване ми казаха.
9" от който и да е черно бял Macintosh става.
Стават и зелените 9" от външни Apple II CRT монитори и би изглеждало така:
[attach=5] [attach=2] [attach=3]
Става и Оранжев 9" CRT от някое управление на Fanuc или друга индустриална машина. Стига да е още жив, колко е износен не ме бърка.
Става и 23ЛК13Б или направо един цял Юностъ-603, вече е правено, може да се види тук:
за да се получи нещо таква
Уловката тук е, че е добре да е с отклонителната си система и с неговия си цокъл, за да стане по качествен резултата от адаптацията.
- свален е от платката и го няма : MC68000
Търся 8Mhz вариант с 64 крака
[attach=1] [attach=4]
свален е от платката и го няма- Вaрианта с 40 крака
Ако някой има от изброените неща, моля да ми пише.[/list][/list]
-
MC68000 имаше в сайта на пепина електроникс. Аз от там нищо не успях да поръчам. Може локално да стане.
-
9" кинескоп от машина има на едно място, мога да проверя след седмица какво е състоянието му.
-
Имам SCN68000 CAN64, дали става там?
А контролера съм го срещал на ISA периферна платка, огледай в базада дали няма да има някой.
SCN68000 CAN64 (10mhz)
е като пинове, захранване и инструкции напълно съвместим с MC68000
По-високата честота притеснява някакви хора в нета защото видеосигнала зависи от нея.
Нa платката има външен кварц на 16mhz с 8mhz CPU тo което е стндартното изпълнение.
Предполагам и SCN68000 CAN64 (10mhz) ще работи на 8mhz- ъндърклок, понеже кварц генератора му подава.
[attach=1] [attach=2]
Имам SCN68000 CAN64, дали става там?
А контролера съм го срещал на ISA периферна платка, огледай в базада дали няма да има някой.
1.Става
2. Огледах. Няма. Или поне по снимките не се вижда да има, на същия цокъл.
MC68000 има при китайците на килограм за долар .SCSI-то го има понякога в стари скенери.
В момента се издирва скенера... ;)
Със всичко ще е, в металния шкаф от машината е, дано не е потрошен.
-
Благодаря на imagination за 2та чипа. :hi: :drinks: :good:
Единия дойде даже с платка :D
[attach=1] [attach=2]
CPU-то е 10mhz Motorola 68000 от аркадна игра,
SCSI контролера NCR 53C80 е CMOS, по нов-вариант от оригиналния NCR 5380, който е NMOS, но е в същия пакет от 40 пина и напълно съвместим според даташиита.
Използвам момента да благодаря на колегата private за Макинтоша :drinks: :hi: :good:
Надявам се, напредъка да ти е хареса.
Тук дойде момента да го отворя кутията
-
Та, като си прибрах 2та чипа от куриера, бързо бързах към KSP и ги хванах преди да затворят.
Успях да се сдобия с 2 цокъла и разни други неща:
- 40 пиновия за скъзито обикновен.
- 64 пиновия- цангов, последната им бройка, даже го нямаше онлайн качен.
[attach=1] [attach=2] [attach=3] [attach=4]
1 вече са монтирани.
2 е с ЦПУ-то, Скъзи контролера и даже 1MB RAM
3 Вече бях започнал да запоявам, смених и електролитните кондензатори: 5 броя 33uf/16v(сложих 47uf понеже такива имах, не е фатално при филтровите, пък и оригиналните бяха до същите стойности вече стигнали, но тези поне нямат утечка.) и 1брой 1uf/50v.
Големите бяха тръгнали да пробиват а малкия да прекъсва, стандартно. Сложих кондензатори от Comet както винаги. :D
-
@ TheHungry
Възможно ли е Флопи емулаторa ти за Apple][ да работи с този компютър?
Знам, че Gotek/FF не можe.
Търся си вариант със SD карата или USB, понеже нямам друг Makintosh и съответно, няма как да му записвам дискети.
-
Използвам момента да благодаря на колегата private за Макинтоша :drinks: :hi: :good:
Моля. :) :drinks: Стискам палци Мак-чето пак да изгрее. :)
-
@ TheHungry
Възможно ли е Флопи емулаторa ти за Apple][ да работи с този компютър?
Знам, че Gotek/FF не можe.
Търся си вариант със SD карата или USB, понеже нямам друг Makintosh и съответно, няма как да му записвам дискети.
Този може .
-
Благодаря на imagination за 2та чипа. :hi: :drinks: :good:
Единия дойде даже с платка :D
За нищо, само ги трупам и отлежават, явно чакат подобни случаи. Така поне ще имат живот.
Чакам снимки на работещата машина :)
-
Кинескопа от близо- нещо липсва - висулката е отчупена :D
Пълен е с въздух и е за кофите за съжаление. :empathy2:
[attach=1] [attach=2] [attach=3]
Свалих му отклонителната система, Вече не му трябва.
Това е модела, да си го имам , не че има шанс да намеря такъв скоро.
Захранването има няколко RIFA кондера, които трабва да излязат от там преди да го пусна, че не обичам излишни гърмежи и стрес. :master2:
-
Престраших се преди малко, махнах счупения кинескоп.
Смених 2 Рифа кондера в захранването, които бяха точно пред пръсване.
Откачих L1 индуктора, през който се захранва ТХО и го пуснах.
И нищо... бях забравил да сложа бушона.
Сложих бушона.
и Проговори: Чух началния Доннннг, което казва, че поне CPU работи и Рам е относително съвместима колкото да пропищи.
Преходника към VGA не се оказа напълно успешен.
VGA CRT Монитора, който съм вързал разпознава, че има нещо на входа, но не може да покаже картина. Точно този монитор няма да отварям и да търся къде от къде да го смъкна на 22кхз, че да види входа, просто е ласт джен. и не ми се знаимва само за единия тест.
За това няма снимки този път. Чакаме вариант за Кинескоп. :)
-
Виж това дали ти върши работа и ми кажи как да ти го пратя .Черно бял не е зелен работи , 23 сантиметра. Ако става трябва да сложиш твоята отклонителна система не е нужно да обяснявам защо .
[attach=1][attach=2]
-
Проверих кинескопа от машината, за съжаление му е строшена шийката. След няколко дни ще проверя други 2 броя.
-
Проверих кинескопа от машината, за съжаление му е строшена шийката. След няколко дни ще проверя други 2 броя.
Това е доста тъжно. :-[ Сигурно шкафа е бил изпускан и от тежеста на доста солидната платка се е счупил...
Ще се радвам ако намериш здрав. Искаше ми се да направя мода със зелен или оранжев екран. Доста от тези са такива. :D
-
Понеже малко писах, днес:
Измих кутията,
[attach=1] [attach=2] [attach=3] [attach=4]
минах по шасито с ръждо-преобразувател където беше нужно.
Реалния раазмер на кинескопа от външната страна на черната линия е точно 24см. :lol: 9" ама друг път. По спецификации е 9" и нещо си в Империал.
Все едно, така или иначе е мод , не претендерим за няколко сантима разлика- не ми пука :D :D :D :D
Има голям шанс темата да се превърне в 2 реставрации.
В зависимост от това как куриерите ще си свършат работата, ще е и броя на кинескопите, които търся.
-
И дата кинескопа и твоя и този моя са с ъгъл на отклоненеи на лъча 110 грдуса . Нарочно споменеавам размяната на отклонителните системи защото най вероятно ще има разлика в съпротивлението начина по които е вързана хоризонатлната бобина и от там ще имаш проблем с размера . Но може и да няма всичко е възможно аз такъв компютър монитор на съм пипал . Пиша ти на лично за другите работи .
-
И дата кинескопа и твоя и този моя са с ъгъл на отклоненеи на лъча 110 грдуса . Нарочно споменеавам размяната на отклонителните системи защото най вероятно ще има разлика в съпротивлението начина по които е вързана хоризонатлната бобина и от там ще имаш проблем с размера . Но може и да няма всичко е възможно аз такъв компютър монитор на съм пипал . Пиша ти на лично за другите работи .
Това е в общи линии схемата за кинескопа:
[attach=1][attach=2][attach=4]
Прилагам и целия пдф с обясненията другите работи позахранване итн..
[attach=3]
-
Съпротивлението на бобината не е толков важно колкото индуктивността,там L2,L3 заедно с кондензаторите около тях и хоризонталните бобини,те там са две :) са трептящ кръг който трябва да е в резонанс иначе ще опукаш HOT.Не че BU406 е дефицитен.Аз не знам там CGA ли е или EGA.Ако е CGA няма да е проблем,броя линии съвпада с телевизионния стандарт само дето развивката е прогресивна не презредова,ако е EGA обаче не е така.Сменяш бобините както ти писа Bengata и нямаш грижи.Лъча е един,един цвят,няма да правиш цветова сходимост.Само наместваш растера и толкова.Успех :drinks:
-
Понеже темата доста се разтегна, а не и се вижда края скоро, се наложи да я свия малко и забърсах някое и друго мнение.
Извинявам се на колегите чиито менния не са вече в нея, ценя вниманието ви, но искам да е и четима темата, без да се налага да скролваш през 3-5 страници.
Прогреса днес:
Докато чакам, да се появи кинескоп от някъде, правя други неща по него.
Смених последния RIFA кондензатор сочен за често дефектиращ( беше тръгнал ) от Аналоговата платка с X2 .
[attach=1][attach=2]
След това се захванах с Флопито: 800к.
Компютърчето пристигна при мене без флопи кабел и си мислех, че лесно ще му направя- 20 пинов за макинтош, ама не. :(
След доста проучвания по-разни стари и забравени сайтове се оказа, че единственият кабел, с който това флопи работи (20 пинов) е специален и се нарича "yellow ribbon" различен е от масовия "red ribbon" който пък е подходящ за всички останали флопита за макинтош.
Та "yellow ribbon" кабела освен, че е 20 пинов изисква 20 ти и 9 ти пин да са разкачени.
Е избрах си най-близко намиращия се до мене стандартен черен Флопи кабел на ASUS и го нарязах с ножицата по размер, без да мисля, че това е кабела, дето най-често използвам. ???
Бях купил само един IDC 20 конектор от КСП та понеже ме мързеше да ходя пак до Бизнес парка за още един, Взх 20 пинов конектор за запояване за другия край от по-близък магазин.
[attach=3]
Кримпнах от едната страна, запоих от другата, разкачих и изолирах пинове 20 и 9. Добре, че са номерирани на платката на флопито щото в нета само ги казват, че са те, но няма нито еднин читав пинаут.
След това се прехвърлих на Флопито.
[attach=4][attach=5]
Разглобих и забърсах механиката и главите.
Проверих двата контактора отпреде на механиката отчитащи влизане и размер на дискетата и се оказа , че не контактуват: единия въобще, другия лошо.
Единия го разглобих и го почистих.
[attach=6][attach=7]
Другия го замених, понеже се счупи при почистването- явно се беше износила много самата медна пластина.
Ползвали са Контактоерчета- бутони за мишка с допълнителен лост на горната капачка, та за донор извадих от най-новата ми усб мишка десния бутон и замених само гораната му канпачка с тази от счупения бутон- стана иделано с малко остъргване на 2 ъгъла с макетния нож, всичко си дойде на мястото и не може да се познае даже, че нещо е правено, освен по това,че в момента и давата контактора/бутона функционират коректно.
Проверих, за счупено колело на автоматиката за вадене на дискетата(често срещан дефект) и бях положително изненадан- всичко беше здраво.
Монтирах Флопито в Кутията и сега се чака да се появи Кинескоп за монтаж.
[attach=8]
Флопито сега няма как да го тествам, но и електролитни кондензатори има по него, за които имам намерение да ги сменя, но в момента пък нямам толкова малки по физичеки размери.
-
:) Седи си в ъгъла и си чака кинескопа.
[attach=1]
Междувремнно си мисля с какво да заменя тъжно известния с дефекти бостерен неполярен електролит C1 в аналоговата платка.
Мислех си за FKP FKP2 WIMA 4.7uf @ 400v
-
Продължаваме:
Кинескопа от колегата hunter69, дойде, Много ти благодаря :drinks::
Той е с 1см по малък по диагонал, доста нагорял, монитран наопаки, но пък конектора от зад е със същото разположение на пиновете
за сега толкоз.
[attach=1]
Търсим картината
-
Нещата станаха най- малко два пъти по- сериозни
[attach=1]
Благодарение на Gabo :drinks:
-
Ако имаш две ризи...
Честито!
-
Ако имаш две ризи...
Честито!
Едната е Само копчета....
Да видим колко дефекта може да откриеш по снимката
[attach=1]
Това е след 1 час миене и 2 часа чегъртане на ръжда , където я е държало шасито от страни.
Само за информация, шаси нямам, търся такова метално шаси като на снимката по долу.
[attach=2]
-
Сега никой да не си въобразява, че съм получил перфектен кинескоп. Стъклото отпред цялото е в драскотини и беше пълно със шлак от електрожен или от флекс. Явно някой е заварявал близо до него и са хвърчали искри. Интересно, че по кутията няма и следа от шлак, значи, е бил преместен после в нея този кинескоп. Изчистих го с бръснарско ножче за почистване на стъклени плотове, сега пък е на кратери, но поне не стърчат парчета метал като го пипнеш с ръка. И го монтирах в +а
[attach=1]
-
И плюса с кинескопа от SE-то работи все едно е негов. Всъщност е идентичен, даже отклонителната система е идентича и на вид и на мерене. Та си го оставаих с неговата си.
Какво направих след последния път: маркирах позиции и раздвижих потенциометрите за настройка, всчиките.
Презапоих TXO, конектора за отклонителната система и потенциометъра за яркост. И картината се появи
-
Малко снимки от работата по SE-то
Кутията на захранването Sony е мощно ръждясала около ключа и конектора.
Почистих и обработих с ръждопреубразовател. Ще търся цинков спрей за студено поцинковане, малко да го възстановя в оригинален вид.
Коенкторите на дъното отзад са наклепани яко с някаква сребърна боя, която ацетон много много не и влияе...
Електролитите по дъното са се напикали мощно. Спойките по околните чипове имат консистенцията на бяло сирене.
SCSI конектора е пълен също с ръжда. И целия метален шилд зад него е яко ръждясал... :o ЩЕ трябва Тенекиджийски поялник 200W за това да го сваля.
Има и скъсани писти. :D
Освен това им е помагано да се отворят с отверка на пластмасите - та е яко надрана. Това го коригирах. Забърсах и чернилките и петната дето не падат със спирт или с веро с ацетон, но сега е цялта на по светли петна кутията. Отива към ретробрайт, ако стигна до там.
Флопи и шаси нямам.
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
[attach=6]
[attach=7]
[attach=8]
[attach=9]
-
Някой ако знае как на Уиндоуска машина мога да си ресторна имидж на Скъзи хард , сега е момента да каже. :lol: :hi:
Имам Имидж на инсталация на систем 7 свален от нета.
Има и скъзи хард и Уиндоуски комп със скъзи контролер.
Само не знам как да ресторна имиджа върху харда, в уиндоус...
ПРоблема ми е, че нямам друга епълска машина, на която да пиша 800к флопита. и за това искам да прескоча момента с инсталацията или буутване от флопи.
-
Пробвал ли си TransMac ? В хакинтошките ми години ми вършеше доста добра работа, но тогава ресторвах неща много по нови от систем 7. :D
-
Пробвай с CiderPress.
-
Свали си Hiren's boot CD, версии 9.5 и 15 ги имам на дискове, първата е за по-старите машини, втората - за по-новите. Има богат избор от софтуер за дос и уиндоус в тях, поне един ще ти свърши работа да намериш програма, с която да запишеш имиджа.
За кинескопа - продават китове за ремонт на спукани авто стъкла, можеш да го направиш да изглежда като нов с такова нещо, просто трябва да си изчистил много добре стружките. Има клипове в нета как се ремонтират стъкла със съответните китове... не е сложно.
-
Свали си Hiren's boot CD, версии 9.5 и 15 ги имам на дискове, първата е за по-старите машини, втората - за по-новите. Има богат избор от софтуер за дос и уиндоус в тях, поне един ще ти свърши работа да намериш програма, с която да запишеш имиджа.
За кинескопа - продават китове за ремонт на спукани авто стъкла, можеш да го направиш да изглежда като нов с такова нещо, просто трябва да си изчистил много добре стружките. Има клипове в нета как се ремонтират стъкла със съответните китове... не е сложно.
Мисля, че предложението на Борката за софтуер ще ми свърши работа.
Относно- кинескопа- има матово покритие. Тая смола дето я продват е гланц, та няма да пасне. Пък и не ме притесняват толкова много шуплите- всичко е идеалнои почистено от шлака, просто някакъв перфекционизъм ме беше подгонил, но ми мина.
Другия кинескоп свален от някаква индустриална машина, който ми даде колегата hunter69 обаче, май е изпуснал вакума или е глътнал много въздух : Отоплението се вижда как свети на дневна светлина, което е лноого лош признаки май е причината да не изкарва катина...
За разлика от маковския кинескоп, чието отопление едва едва се вижда при пълно затъмненение.
Последно Рециклирах флопито- нови електролитникондензатори, смазка на всякъде. Успешно изхвърля автоматично 1,44Mb несъвместими дискети, щото е само 800к.
Мишката работи и на началния екран. Клавиатурата работи с преходник на PC.
-
Измери колко консумира отоплението, това дали се вижда зависи основно от конструкцията. Ако е повече от 300мА... посочи кофата с него.
-
Измери колко консумира отоплението, това дали се вижда зависи основно от конструкцията. Ако е повече от 300мА... посочи кофата с него.
Конструкцията е като другия дето работи коректно .
1-во мислех да не съм разменил 2та крака на отоплението , но са наълно идентични освен 1см по малък екран де...
Ще измеря като подкарам аналоговата платка на SE-то(там е и по удобно щото има истинска кинескопна платка а не само конектор).
Ще видим ,предполагм, нещата отиват към Кинескопа на Митко, който е още по-малък, но поне е гарантирано читав.
Плюса вече го затворих, но не за постоянно .
Пробвай с CiderPress.
Благодаря ви, ще разгледам по-подробно.
Пише, че може да редактира имиджи, но нищо за това да ги ресторва...
-
Благодаря ви, ще разгледам по-подробно.
Пише, че може да редактира имиджи, но нищо за това да ги ресторва...
Отиваш в Tools->Volume copier(open volume) -> избираш SCSI диска и ънчекваш readonly -> после може да запишеш имиджа на целия диск (първата позиция) или ако има партитишъни на диска на определен партитишън.
Аз нямам диск с MAC партитишъни и отворих имидж който ползвам със BlueSCSI.
-
Работа по SE/30 платката.
При демонтаж на външните SCSI и флопи конектори се оказа, че даже кух(предварително продупчен с бормашина нит от Mac е по- здрав от чисто нови кабел снипъри от Парксайд.
[attach=1]
-
И един малък тийзър за следящите темата, който има място по отношение на SE-то, понеже остана без екран заради Плюс-а.
[attach=1][attach=2][attach=3][attach=4]
-
Зеления кинескоп в точен размер и правилно ориентирани уши за монтаж пристигна
Благодаря на Милен за намирането и съдействието по доставаката му. :drinks:
Пасна зеления кинескоп перфектно на лицевия панел на макинтоша
Пристигнаха и кондензаторите Fujicon от Кометза рекап на 2та макинтоша.
Захранването на se/30 е рекапнато напълно. Филтъра на високото за съжаление е само 470uf,защото 620ки няма. И място къде да запареля още едни150uf също няма... Ще го мисля как да ги добавя.
Аналоговата платка е напълно рекапната. Направен е и мода с неполярен полиестерен бустерен кондензатор вместо неполярния електролит.
След премахването на на всички протекли електролитни кондензатори от дъното и почистване,се показа необходимост от репаратурно полагане на солдер маска на някои оголени писти.
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
[attach=6]
[attach=7]
[attach=9]
-
Успешен тест на зеления кинескоп :)
[attach=1]
След още една безсънна нощ, напълно е рекапнат Макинтош плюс-а.
Всичките електролитни кондезатори в този компютър са Fujicon от Комет.
Направих и мода на C1 като го замених с не електролитен неполярен кондензатор 4.7uf на 250v от KSP electronics.
[attach=2]
-
Малко Развитие по Темата с SE/30
Gabo намери шасито и ми го донесе лично до София, за което съм му безкрайно благодарен. :drinks:
Както го виждате на снимката е боядисано със сребърен феролит :unknown:
[attach=1]
Тука махам сребърния феролит със шпакла и го подготвям за студено поцинковане на спрей.
[attach=2]
Тука махам уж цинковия спрей, оказа се, че е нещо ужасяващо наподобяващо сирене на текстура, което никога не изсъхва и едновремнно е мазно и се рони. Явно са напълнили спреея с цинк за боядисване на кюнци, който стяга само над 200 градуса, защото е по-евтин и така спрей за 8лв...
Това изобщо не беше описано на кутията. Описанито беше като за цинк за студено поцинковане ,а не температурно активиран ,ама на... Та не купувайте такова.
[attach=3]
Тука шасито е почистено отново с шпаклата и 250ml ацетон , този път от цинковия псрей, да се науча, че евтиното излиза тъпо :( ...
[attach=4]
Тук минаваме на Рекап-а на SE/30 дъното
След демонтажа на старите Електролитни SMD кондензатори се оказа, че под 3 от тях минават мног на гъсто писти и протеклия електролит е изял солдер маската и ги е оголил.
За това взех UV активираща се солдермаска зелна и намазах, за да възстановя там където беше изчезнала.
Това го направих, защото новите кондензатори, които монтирах са Тнаталови и поради това монтажните им площадки са препендикулярно ориентирани в сравнение с оригиналните и щяха да окъсят с оголенмите писти ако не беше положена наново солдер маска.
Понеже нямам UW лампа или фенерче или каквото и да било, след като го намазах, го оставаих да съхне на слънце 3 часа и така стегна маската. :D
Танталовите кондензатори, които монтирах вместо старите протекли електролитни са Low-ESR на Vichy. От кога фирмите за грим и козметика почннаха да правят и елементи за елктрониката ?!? :D
[attach=5]
На снимката средната тубичка със синята капачка е Kingbo RMA218 уж Флюс, уж за запояване на безоловен припой. Е не е флюс това... Топи се като някаква синтетична грес, няма никакви качества на флюс, нищо не почиства от спойките и мирише гадно. И тука се минах, пак с 8лв... :nea:
[attach=6]
На снимката съм махнал и половината от вътрешния SCSI конектор. Беше пълно и също под него с ръжда от металната планака точно отзад.
За съжаление тая ръждясала метална планака не можах да я нагрея даже с 2KW поялник за тръби който имам, достатъчно че да стопи припоя на множеството тру-хол спойки по шасито. За това я оставям. и ще я обработвам на място.
Самия конектор ще бъде възстановен функционално с рейка пинове като му дойде реда.
И тука Един тиизър: сглобен:
[attach=7]
Естествено преди да го сглобя, тствах отделно, захранването първо,
после захранването закачено на Аналоговия борд- кинескопната платка.
И накрая с дъното...
Следва продължение... ;)
-
Следващият път, с другите подаръци ще опаковам и UV фенерче :D :drinks:
-
Долната долна картинка се показва с успешен Донг за пускане на Macintosh Se/30.
[attach=1]
Преклаено широко е по хозизонатла също прекалено светло е изображението.
НЕ се виждат курсор на мишка и хепи мак, които принципно съпътстват успешния звук за пускане- донг.
Като се въртят потенциометрите за насторйка, даже следвах сервизната процедура, изображението се затъмянва и изсветялва и потъмнява до двете крайности, но при никое положение чертата, която ми изглежда като обраттен ход на лъча не изчезва.
Схемата на кинескопната платка
Всчики електролити съм с менил с нови LOW ESR
[attach=3]
Намерих следната процедура в нета:
[attach=2]
Потенциометрите като ги въртя , чертата не се маха иначе екрана реагира напълно на осветеност от-до рабоят си. НЕ съм ги свалял да ги меря...?!?....
Презапоих цялата платка- няма промяна
Свалих и измверих всички резистори- всичкте си отговарят на стойностите.
Свалих и измерих с всичкомер транзисторчето от платаката на цокъла. И то се разпознава като транзистиор...
Замених 74LS38 и с новия изкарва същата картинка...
Това също намерих в нета, не ми се вярваше, ама нещата отиват натам:
https://68kmla.org/bb/index.php?threads/mac-se-30-boots-but-crt-displays-diagonal-lines-and-no-actual-video.37354/
[attach=4]
За това търся, но не намирам в SMD формат в БГ:
74LS166 SMD SOIC 1брой
74F253 SMD SOIC 4 броя
74LS393 SMD SOIC 4 броя
, за да пробвам горното решение...
Информацията от Pal чиповете я има в нета прочетена, и може да се запише на Gal ако се стигне до там.
Схема на Видео изхода на SE/30
[attach=5]
-
На самото ТХО нямаш ли врътка, с която да регулираш обратния ход?
Оградените компоненти и тример са ти ограничението за обратния ход, в по-новите телевизори от там има и добавена обратна връзка - ABL (Automatic Brightness Limiter). Ако с въпросния тример не можеш да ограничиш обратния ход, премери резистора, смени 10 нано кондензатора.
-
На самото ТХО нямаш ли врътка, с която да регулираш обратния ход?
Оградените компоненти и тример са ти ограничението за обратния ход, в по-новите телевизори от там има и добавена обратна връзка - ABL (Automatic Brightness Limiter). Ако с въпросния тример не можеш да ограничиш обратния ход, премери резистора, смени 10 нано кондензатора.
TХО Няма собствена настройка, само тази външната
Измерих потенциометъра R24 и е ок. Размених го с този за Фокус щото е точно същия 1.85 Mohm- никаква промяна. :-[
Демонтирах и измерих R25 и R26 и са точни по стойност както по схемата не са мръднали. ???
Измерих C16 и се оказа , че е станал 15n а трабва да е 10n - промяна с 50%. Смених го с нов - Проблема си остава. :-[
-
Очевидно тока през кинескопа е много голям или е здал багажа. По някакъв начин трябва да намалиш тока през него. Едно време се продаваха едни външни потенциометри за ТХО. Заляти в кутийка със епоксидна смола. Ако можеш да си намериш такъв и го закачиш последователно на втория анод. Така ще можеш да намалиш тока. Друго не се сещам. Ако намалиш напрежението на транзистора ще почне да грее много.
-
Същия кинескоп и отклонителна в другия компютър работят перфектно.
Тука в случая корекцията може да затъмни екрана напълно, проблема е, че когато се вижда, това което е на екран е винаги с обратния ход на лъча ,ако чертата е обратен ход а не някакъв артефакт от неизправна видео схема на дъното,.
Вече се замислям дали да не разменя ТХО на двата компа за тест.
Ще проверя първо диодите cr4,5, c17 и ще видя дали няма нещо съмнително по платката с цокъла на тая решетка.
-
проблема е, че когато се вижда, това което е на екран е винаги с обратния ход на лъча
Провери кадровия гасящ импулс дали се подава към ВОБ на кинескопа, дали го има на 3кр. на TDA1170 и С2 дали не е изфирясал?
-
Не притежавам осцилоскоп в момента
С2 е нов, смених го както и всички останали електролитни.
-
Смених TDA1170N с нова, няма промяна.
Измерих C2 който е нов както и останалите електролитни са нови, не е мръднал.
Смених 5те 10n кераминки на 1KV, че всичките баха мръднали, една беше станала 15 ,друга 13, трета 12...Сложих сини на 3KV. Няма промяна.
Измерих всички малки керамики по платката и си отговарят на стойностите.
Измерих всчики диоди по платката в схема и те пищят нормално. Измерих и резисторите и те си отговарят.
Картинаката остава същата без промяна..
Като въртя Cut off потенциометъра, цялат картина изсветлява или потъмнява заедно с чератата, която мислим за обратен ход.
Като въртя настройката за фокус, не забелязвам нещо да се променя... ХЪМ ?
В едното крайно положение на Cut off потенциометъра цялата картина освен че изсветлява и се разширява малко по хоризонтала, също се разшири малко по вертикала включително и чертата, която мисля за обратен ход стана 5 пъти по дебела...
Мисля , че обратния ход на лъча НЕ може да се променя в дебелина, няма занчение от настройките- някой да ме коригира ?!?!?
-
Кинескопа да не е с разменени изводи спрямо оригиналния, прегледай някой дейташийт ако имаш. Фокуса явно е на друг електрод, както и съответната решетка (май екран се водеше някакъв), която е вързана за тримера cut off
-
Кинескопа да не е с разменени изводи спрямо оригиналния, прегледай някой дейташийт ако имаш. Фокуса явно е на друг електрод, както и съответната решетка (май екран се водеше някакъв), която е вързана за тримера cut off
Това е оригиналния кинескоп, с който дойде при мене. Бях го преместил за малко на другия макинтош, но като взех зеления, този си го върнах тук където му е мястото, също тка е оригиналния кинескоп за модела.
Това беше някакъв типичен проблем при кинескопните дето обратния ход ти регулира осветеността, ама кой помни като са ме учили преди 30 години ...
А на всичкото отгоре нямам и диелектрична отверка да събера хоризонталата с феритното ядро. И чакам да заредят KSP.
Тоя ремонт стига до момента, в който трябва да се оборудвам с осцилоскоп отново, иначе няма да стане....
-
Да няма междуелектродно късо тогава? Фокуса да в залепнал