| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Зарядно за акумулатори..., за кола.  (Прочетена 20099 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен azop_v

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 260
  • Населено място: Ст.Загора
  • очаквай неочакваното...
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #30 -: 05 Февруари, 2018, 17:15:31 »
Виждането ти е грешно, защото явно не си прочел хубавата книга която колегата даде на всички. Там са описани добре и на разбираем език нещата.
 Четете бре :drinks:
Свалих я /благодарности към колегата/, но ми липсва време..., за сега...
Само я попрехвърлих набързо.
Кое виждане ми е грешно, че аз имам много "виждания"...  :D
Timeo Danaos et dona ferentes...

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 612
  • Населено място: Сандански
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #31 -: 05 Февруари, 2018, 20:48:12 »
Виждането за 14.2 волта
Това е нито риба, нито рак :rofl:
Т.е. не е напрежение при което акумулатора може да остане неограничено време, както е в аварийните захранвания, от друга страна при това 14.2 волта сме далеч от пълен заряд на акумулатора.
Ама то пише...трябва само да се прочете.

ПП някъде съм писал  и продължавам до отстоявам мнението си, че напълно зареден оловно киселинен акумулатор може да имаме само с измерване плътността на електролита с въвеждане на корекция по температура.
Това без да предизвикаме бурно кипене и повишаване на температурата над определени граници.
Естествено, в практически всички зарядни, това не е постигнато. Аз също съм правил доста опростени зарядни, но те не са оптимални по отношение на заряд. Е, стават да си запалиш автомобила, но обикновено сме на около 80% от максималния заряд.

И още, диода който има защитна роля в схемата ти от предишния пост, е напълно излишен и освен загуби, нищо друго не прави.
« Последна редакция: 05 Февруари, 2018, 20:54:31 от pansim »
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен azop_v

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 260
  • Населено място: Ст.Загора
  • очаквай неочакваното...
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #32 -: 05 Февруари, 2018, 21:40:50 »
Виждането за 14.2 волта
Това е нито риба, нито рак :rofl:
..............
Не ми се рови да цитирам учебниците по които съм учил, но ще ти дам извадки от "Укипедия" и други източници. Освен това около 11 години съм работил с акумулатори за ДВГ.

Посредством регулирането от реле-регулатора (с вградените електромеханични устройства реле за напрежение и реле за обратен ток), или от различните други варианти на изпълнение като механични или електронни устройства, напрежението за електрооборудването използващо 12 волтов акумулатор, се настройва и поддържа от генератора в границите от 13,7 до 14 V.
.........................http://www.akumulatori.bg/12/Преглед/12/%20Полезно%20четиво%20за%20акумулатора

Интегрален хибриден регулатор на напрежение

........
Развитието на микроелектрониката позволи създаването на интегрални регулатори на напрежение, които сега се използват в съвременните автомобили. Размерите им и температурната устойчивост на интегралните блокчета позволява да се монтират в общ блок с четкодържателите на променливотоковите генератори. Тези регулатори поддържат напрежение в електрическата уредба от 13,9 до 14,3 V,
........................

6.Зареждащия ток в нужните граници (14,2± 0,3 волта за дванадесет волтова батерия)
7.Ако при зареждане температурата на акумулаторните клетки превиши 40° С, токоизправителят трябва да се изключи от мрежата, докато температурата спадне на 25—30° С.
8.Акумулаторът е зареден, когато в продължение на два часа гъстотата на електролита се задържи еднаква или когато напрежението се задържи няколко часа на едно ниво (при нов и изправен дванадесет волтов акумулатор — около 16 волта). Сигурен признак за края на зареждането е започващото бурно отделяне на мехурчета в електролита (т. нар. «кипене» на акумулатора).

http://www.akumulatori.bg/12/Преглед/12/%20Полезно%20четиво%20за%20акумулатора


Твърдо регулаторите на напрежение, в практиката, се регулират на 14,2 волта! Другото е в областта на теорията!

Наздраве!  :drinks:

PS. Диода в тази схема може и да не е нужен, но в обикновените изправители е задължителен, защото знаем как се случва на практика... Освен това съм получавал акумулатори със сгрешени изводи /разменени/.
« Последна редакция: 05 Февруари, 2018, 21:55:08 от azop_v »
Timeo Danaos et dona ferentes...

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 612
  • Населено място: Сандански
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #33 -: 06 Февруари, 2018, 08:36:20 »
Ето твоята картинка, и сега ми кажи от какво спасява този диод? Защото аз твърдя че не спасява от нищо!!! Той генерира единствено загуби във вид на топлина!
По отношение на крайното напрежение при зареждане, ти сам си си отговорил - около 16 волта при следене на гъстота и температура. Защо продължаваш да спориш за 14.2? При автомобила това е принудителна мярка - няма как водача да следи други параметри.
Аз също при мое зарядно поставям подобни стойности, но това е компромис. Мисля че един прочит на кратката теория в обсъжданата книга ще внесе допълнителна яснота по този въпрос.
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен azop_v

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 260
  • Населено място: Ст.Загора
  • очаквай неочакваното...
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #34 -: 06 Февруари, 2018, 09:21:08 »
Ето твоята картинка, и сега ми кажи от какво спасява този диод? Защото аз твърдя че не спасява от нищо!!! Той генерира единствено загуби във вид на топлина!
По отношение на крайното напрежение при зареждане, ти сам си си отговорил - около 16 волта при следене на гъстота и температура. Защо продължаваш да спориш за 14.2? При автомобила това е принудителна мярка - няма как водача да следи други параметри.
Аз също при мое зарядно поставям подобни стойности, но това е компромис. Мисля че един прочит на кратката теория в обсъжданата книга ще внесе допълнителна яснота по този въпрос.
Тази картинка не е моя... Използвах я, защото ми беше под ръка. По-късно добавих, в поста, обяснение, но може да не си го прочел.
Целта на диода е да защити греца, при обратно свързване, каквото често правим , при разсеяност...

87704-0

Хайде кажи какво ще стане, ако включиш обратно акумулатора.

Друго... 16 волта имаме само при НОВ акумулатор /май ти не четеш както трябва/! На практика това го няма! Акумулатора има стабилно 12,6 волта! Поне така трябва да бъде!

За електролита си прав... 1,28 зима, 1,26 лято, това са практически изпитани стойности, които предпазват акумулатора най-добре. По електролита, и неговата промяна, можеш да си извадиш много заключения... Само че днешните акумулатори са без капачки... Така че, остава напрежението!

.
По отношение на 14,2 волта... Завода регулира / изчислява реле-регулаторите на толкова!

Timeo Danaos et dona ferentes...

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 612
  • Населено място: Сандански
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #35 -: 06 Февруари, 2018, 09:31:49 »
Целта на диода е да защити греца, при обратно свързване, каквото често правим , при разсеяност...
Хайде кажи какво ще стане, ако включиш обратно акумулатора.

По отношение на 14,2 волта... Завода регулира / изчислява реле-регулаторите на толкова!

Не зная какво да кажа, или по-точно как да го кажа.
Колега, въпросния диод НЕ защитава от обратно включване на акумулатора към зарядното. Хайде помисли каква е разликата между въпросния "защитен" диод и другите от Греца-а. НИКАКВА!!! При обратно включване на акумулатора, ще протече ток през този диод и ще изпука като пуканки и него и диодите от греца. Толкоз за "защитата"
По отношение на регулирането от "завода" - това е вариант относително безопасен за акумулатора, но не постигащ 100% зареждане.
« Последна редакция: 06 Февруари, 2018, 09:37:51 от pansim »
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен azop_v

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 260
  • Населено място: Ст.Загора
  • очаквай неочакваното...
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #36 -: 06 Февруари, 2018, 10:50:24 »
..............
По отношение на регулирането от "завода" - това е вариант относително безопасен за акумулатора, но не постигащ 100% зареждане.
Абе вярно казваш при тази картинка... Диода го имам предвид за схемата след греца, но нямам подходяща картинка. При обратно включване, все нещо "изпушва"..., греца - също. Диода се поставя непосредствено до изхода, след него е акумулатора, зад него - всичко останало.

Напрежението...
Естествено е, че е за предпазване на акумулатора. Освен това , няма акумулатор който да работи със 100% капацитет! Това имам предвид! На практика нито електролита е "като хората", нито зареждането..., никой не спазва 1/10 ток на зареждане, изправителите са правени "едно към гьотере". За сулфатизация и десулфатизация са чували "тук-там"...
Това е практиката!
Timeo Danaos et dona ferentes...

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 612
  • Населено място: Сандански
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #37 -: 06 Февруари, 2018, 10:57:24 »
Абе вярно казваш при тази картинка... Диода го имам предвид за схемата след греца, но нямам подходяща картинка. При обратно включване, все нещо "изпушва"..., греца - също. Диода се поставя непосредствено до изхода, след него е акумулатора, зад него - всичко останало.

Че казвам вярно, е повече от ясно, предполагам на всички които са учили как работи диода!
А че не разбрах какво казваш, е друг въпрос.
Ама - здраве да е. Заприличахме на бг мама. С един диод - две страници...срам... :rofl:
 Да допълня - където и да го поставиш този диод, файда няма. Единствения вариант е ПАРАЛЕЛНО на акумулатора с обратно включване и между него и акумулатора предпазител. Ама то има и такава картинка на предишната страница - разгледай. Ще ти се изясни. :drinks:
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #38 -: 06 Февруари, 2018, 13:51:08 »
Колегата azop_v не трябва да бърка напреженията на празен ход на акумулатора, с напрежението което трябва да се поддържа на клемите му по време на заряд за осъществяване на 100% заряд. Двете напрежения са МНОГО различни защото акумулатора не е обикновен кондензатор а сложен химичен източник на ток и целта на заряда е да протекат в него съответните химически реакции. Така че за 100% зареден оловен акумулатор с течен електролит е необходимо в края на заряда да се поддържа напрежение 14.7 или дори повече (в зависимост от температурата) върху клемите му в продължение на няколко часа докато зарядния ток спадне, или докато закипи или плътността се установи. Същия този акумулатор ще се зареди при тези условия до 100% от неговия капацитет. Колкото е останал, може да е останал 30% от написания на кутията, но той целия ще бъде зареден. Нека не се бърка че това става само при чисто нов акумулатор разполагащ със 100% от обявения си капацитет. Та същия този акумулатор след като бъде откачен от зарядното и престои няколко часа на клемите му ще се установи напрежение между 12.7 и 13.1 волта съответстващо на 100% заредено състояние. И действително този диод последователно за съжаление НИЩО не предпазва. Единственото което може да направи е ако в схемата на зарядното присъстват съпротивления които да разреждат акумулатора след изключване от мрежата, този диод ще предотврати това паразитно разреждане. Нищо повече.
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен lz2xl

  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3520
  • Населено място: Варна
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #39 -: 06 Февруари, 2018, 17:24:38 »
Въобще диод може да се сложи само че паралелно на изхода с катод към + на изправитела и предпазител 10 ампера примерно след него.Ако объркаш полярността да изгори предпазитела.Обаче е безмислено в случая,има резон само ако има някаква електроника между акумулатора и греца.

Неактивен azop_v

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 260
  • Населено място: Ст.Загора
  • очаквай неочакваното...
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #40 -: 06 Февруари, 2018, 19:45:15 »
Въобще диод може да се сложи само че паралелно на изхода с катод към + на изправитела и предпазител 10 ампера примерно след него.Ако объркаш полярността да изгори предпазитела.Обаче е безмислено в случая,има резон само ако има някаква електроника между акумулатора и греца.
Точно това исках да кажа! Но явно не се разбрахме... Все едно...
Timeo Danaos et dona ferentes...

Неактивен lz2xl

  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3520
  • Населено място: Варна
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #41 -: 06 Февруари, 2018, 19:58:39 »
Да ти кажа честно аз до сега не съм виждал читаво зарядно,в смисъл "дуракоустойчиво" против всякаква защита от грешки :) Имаше един тип руско зарядно което работеше без грешка.Обаче там имаше една микросхема от тия часовникарските К176ИЕ12 която се слави с ненадейно дефектиране :) бачкаше си без грешка докато ми омръзна да го поправям :)
Хубаво си се насочил сам да си правиш зарядно,има едни китайци които ги продават.Навити с алуминиев проводник :) може да си представиш каква трагедия беше вътре :) Въобще практиката показва че домашно направеното зарядно е по надеждно.

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3307
  • Населено място: София
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #42 -: 06 Февруари, 2018, 20:55:07 »
@lz2xl, по отношение на несполучливите снимки с телефон, ще ти дам един жокер, на скоро го открих. Като осветиш от близо с халогенна крушка  обекта който снимаш с телефона, снимката винаги  става на фокус и  с хубав детайл... Просто тия Лед светкавици по телефоните не струват.  Естествено  лампата не трябва да свети към телефона ами само към обекта на снимката, тоест снимаш отразената от обекта светлина, като луната все едно.
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен lz2xl

  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3520
  • Населено място: Варна
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #43 -: 06 Февруари, 2018, 21:11:35 »
Ще му направя качествени снимки,имам апарат.Ще ги сложа,само да заредя батериите :) Моя телефон няма светкавица.

Неактивен Ивайло

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 144
  • Населено място: Троян
Re: Зарядно за акумулатори..., за кола.
« Отговор #44 -: 06 Февруари, 2018, 22:30:27 »
Мисля , че някъде го бях обяснил. От поне 30г на съпругата бащата е направил зарядно "дурако устойчиво " със защита от късо , обратно включване и всичко там каквото се сетите. Как ли ? Лесно !!!
Така е сметнал и навил трафа , че лампа 300w в ПЪРВИЧНАТА осигурява необходимия заряден ток. Ще попитате ами напрежението ? Ами със сметки на вторичната. Ще дам жокер :
 Всеки акумулатор има вътрешно съпротивление , което се изменя леко  взависимост от състоянието му. Е няма десулфатизатор !!!!

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |