Привет на всички и благодаря за интереса.
1.Генератора/динамото/ е колекторен, постоянно токов с шунтово самовъзбуждане и не му трябва акумулатор.На определени обороти се самовъзбужда и при достигане на 13 волта се задейства едно реле за напрежение и се включва към консуматорите.Също като динамото някогашните мотоциклети.На фара имаше червена лампа,която при контакт и ниски обороти свети а при по-високи обороти изгасва, което показва ,че динамото вече дава ток към акумулатора. Реле регулатора има 3 намотки на едно ядро с две независими контактни системи,три съпротивления и 4 кондензатора. Всичко това е вградено в корпуса на машината.Напрежението се регулира чрез комутация на съпротивленията, които се свързват последователно към шунтовата възбудителна намотка .
2.Не знам все още какъв е разхода на гориво.
Като затворя кранчето за гориво работи около 5 минути с горивото от карбуратора, който е почти еднакъв с този на Балкан-50.