Здравейте
Представям радиоприемник Philips 695U с чийто ремонт на копчетата Ви запознах в предната публикация.
Бях затруднен със следните проблеми при ремонта на Радиоприемника.
1.Дълбоко шаси,етажен обемен монтаж и трудна достъпност до дефектните елементи.Подвижна скала в бакелитова кутия.
2.Изклюичтелно трудно се изважда шасито заедно с подвижната скала.Обратния монтаж е също труден-трябва още една ръка защото скала и шаси се вместят едновременно ,а скалата с подвижната бакеилтовата кутия виси на жилата и проводниците.
3.Отново предизвикателство с гъвкави метални жила за управление на скалата,МЧФ,галетен превключвател
4.Нарушена и разграждаща се каучукова изолация на кабелите
5.На мястото на AL4 беше поставена EL84.Имаше изменения в монтажа.Поставих EL3 -подарена от колегата Кънчо.По-трудно загрява,но работи.Катодното съпротивление от 160 ома при измерване показваше около 320 ома?!и напрежението на първа решетка беше около -18 волта.След монтаж на съпротивление от 160 ома напрежението на 1-ва решетка на лампата EL3 падна на -7 волта.
6.Сменен двоен потенциометър за усилване и тембър,разрушена отделна контактна система съвместно работеща с механиката на метално жило за управление на МЧФ.Потенциометъра за тембър отсъстваше и не можах да го възстановя.
7.Прекъсната намотка на стрелковия индикатор за ниво на сигнала. През него се захранва анода на МЧУ.Индикатора бе разглобен и пренавита намотката до запълване на макарата -около 3000 навивки с диаметър ф=0,08мм.Нямах по-тънък проводник.Оригиналния проводник е около 0,05мм и вироятно навивките трябва да са в повече защото реагира слабо на сигнала.
8.Един по-един независимо ,че пробите бяха през пробна лампа отказваха филтровите кондензатори 0,05-0,1мф за решетъчните напрежения и изгаряха съпротивлинията към тях, които също се намираха на трудно достъпни места.
9.Сменени са всички електролитни кондензатори и почистени перата на галетните превключватели.
10.Липсваше долен капак на кутията и части от дървената рамка на която стои радио.Рамката е възстановена и е направен долен капак.Също така липсваха два броя каучукови амортизатори на шасито за чието възстановяване трябваше да се правят импровизации.Има дребни проблеми по фуринра в долната част на кутията,но за сега нямам походящ фурнир за да го ремонтирам.
11.За радост нямаше проблеми по високата честота.Радиото вече работи.
12.Поставих превключвателя на напреженията в положение 240 волта.Измерено е отоплително напрежение 3,9 волта.Радиото е със А серия лампи.
Това е