Привет, идеята е следната. Тука е схемата на електронно запалване от типа за по старите автомобили. По точно, разработка от Силистренския сайт, да не се приеме като реклама. Схемата е работеща, има допълнителна информация за нея. Това е другата част, или управлението за оптрона. Тя се захранва с 5V, като това захранване се получава от стабилизатор LM 7805. Не е начертано на схемата. На стабилизатора се подава входящо напрежение 12V, има и филтърна група от електролитни кондензатори, вход - изход, също и керамични кондензатори 100 нф. Да се върнем на схемата с оптрона, може да се ползва и друга схема с оптрон, не е казано, че трябва за бъде точно тази. Самия изход от схемата с оптрона, се подава на мястото на свързването на чукчето от предната схема. Ключовия транзистор от схемата с оптрона Т2, подава масата, минуса към входа на схемата на електронното запалване. Или с две думи, имитира чукчето. Транзистора BU 2508, комутира бобината на колата. Оптрона е с процеп, и през него преминава при въртенето на делкото, преграда или няколко прегради според вида на запалването на колата. Електролитния котдензатор С2 - 10 мф от схемата на оптрона се намаля на 1 мф, ако преминават напр. 4 прегради. За една преграда е 10 мф. За каква кола ще се използва евентуално електронното запалване?