| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Проблем при лек автомобил  (Прочетена 161 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен chav_chav

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 630
Проблем при лек автомобил
« -: Вчера в 11:17:53 »
Случи ми се следната неизправност.На Пассат 91 г спря да свети и мига всичко отзад.Отпред всичко е в изправност.Забелязах ,че между отделни точки на шасито има съпротивление и то над 100 ома.Меря между различни точки на шасито.След дълго умуване се спрях на отрицателния полюс на акумулатора.Дебел многожилен проводник  от акумулатора отива към корпуса на автомобила със специално ухо за застопоряване.След това кабела отива към корпуса на двигателя.Какво се оказа :болта който съединява минуса със шасито,въпреки,че е заварен и стои стабилен не прави галванична връзка със шасито.Защо не прави връзка -сигурно  от окисляване.След калайдисване на друга точка на шасито и свързване със спойка всичко светна.Аз го давам ката пример,защото тази гадост може да се получи и на по-нови модели.

Неактивен barlog

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 123
  • Населено място: гр. Куклен
Re: Проблем при лек автомобил
« Отговор #1 -: Вчера в 11:53:18 »
Всяка кола има схема на захранванията /power distribution/, плюс и минус. Задните светлини също имат минусова шина, не се разчита само на купето. Най-лесно пусни нов проводник от минуса на акумулатора до задните светлини. При фолксваген минуса на светлините е кафяв проводник. Успех !

Неактивен CVT

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1440
  • Населено място: София
Re: Проблем при лек автомобил
« Отговор #2 -: Вчера в 12:27:49 »
...
След калайдисване на друга точка на шасито и свързване със спойка всичко светна.Аз го давам ката пример,защото тази гадост може да се получи и на по-нови модели.

Спойката не е много дълготрайно решение за дебели кабели, особено ако става дума за двигателния отсек, където температурата може да варира с над 100 градуса само за минути. Разликата в коефициентите на температурното разширявана на двата метала + вибрациите могат да я нарушат за доста кратко време. Затова се предпочита кримпване и затягане с болт вместо запояване.

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3359
  • Населено място: София
Re: Проблем при лек автомобил
« Отговор #3 -: Вчера в 16:09:26 »
Колеги. Не сме автомобилен форум та и тази тема ще замине в кофата или най-много да я оставя заключена.

По въпроса: Самото купе на автомобила е  съставено от различни точково заварени детайли. С времето тези заварки променят свойствата си и пада проводимостта. 
Та за това се пускат след години допълнителни кабели за маса.

Относно окабеляването- Всяка връзка на спойка е сериозно застрашена от спукване и чупене заради вибрациите-точно на ръба с мекия проводник. За това  в автомобилите всичко е фабрично само кримпнато.

Където Има зелена корозия по проводник ,то трябва да се смени цлята дължина на проводника а не са мястото на външен контакт. Зелената корозия работи много добре под изолзацията.
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |