| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" |  Декодер цветна маркировка |

Автор Тема: Geloso Vanguard 541.  (Прочетена 419 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен lz2xl

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 2 629
  • Град: Варна
Geloso Vanguard 541.
« -: 09 Февруари, 2018, 19:57:46 »
И аз да взема да се похваля :) Подариха ми този хубавец Geloso Vanguard 541.
Дребен и вреден :) Химикалката на снимката е за сравнение на габаритите.Капака е спукан,дайте акъл как да залепя или да скрия пукнатините.Схемата прилича на нашия касетофон Монтана,варианта с транзистори,само че този записва и е ролков :)
Сега ще видя как ще го оживявам тоя старец :)

Неактивен lz2xl

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 2 629
  • Град: Варна
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #1 -: 10 Февруари, 2018, 09:38:40 »
Отворих го,оказа се че високоговоритела липсва.Ще търся такъв.

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 2 623
  • Град: София
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #2 -: 10 Февруари, 2018, 13:52:48 »
Сладур малък.

Моментно лепило за спукванията в плексито, само то е достатъчно рядко, или пък да вземеш от тия които са тип гел моментни и стяга по-бавно...

след залепване и почистване с ацетон оставяш да стегне напълно за 24 часа.

Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен slavi

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 260
  • Град: Botevgrad
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #3 -: 10 Февруари, 2018, 15:16:42 »
И последващо шлайфане и полиране, разбира се!

Неактивен lz2xl

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 2 629
  • Град: Варна
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #4 -: 10 Февруари, 2018, 17:23:40 »
Вчера приключих борбата с Unitra-та.Сега е наред това чудо :) Не съм го пускал под напрежение.Самата пластмаса е остаряла,ще видя как ще и докарвам блясъка.Ще падне работа.

Неактивен lz2xl

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 2 629
  • Град: Варна
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #5 -: 11 Февруари, 2018, 12:02:53 »
Поиграх си с това чудо на макаронената техника :) Оказа се че по механиката няма ремъци,обаче има куп гумени търкалца и едно корково.Гумата естествено е втвърдена и приплъзва.Корковият диск също е с втвърдени ръбове.Там където гумените колелца са се притискали с тонвала и вала на мотора има вдлъбнат отпечатък върху гумената повърхност.Това едва ли се оправя.Вероятно ще търся нещо да ги заменя.Мотора е с центробежен регулатор,който не работи и скоростта на въртене е малко по голяма от нужната.Ще се наложи да го отворя.По електрониката вече няма проблеми вече.Двата крайни транзистори са комплементарна двойка AC127 AC128 и естествено са изгорели.Правен е опит да се заменят ГТ404 и 2Т6551.Неудачен разбира се,козата пърч си сака..........Аз сложих чехословашките им аналози GC511 GC621.Резистора 5 ома липсва и даден на късо.Въстанових всичко по схемата.Тръгна от раз и средната точка на комплементарното стъпало дойде.Предварително проверих всички електролитни кондензатори,всичките ликажни или изсъхнали.Оказа се че и втория по ред в схемата BC108 е прекъснал.Понеже сега нямам сложих му български 2Т3167 който е пълен аналог на BC107.Нормално за бандура правена през 1967-68 г.Сега проблем ми прави превключватела запис възпроизвеждане който е дълъг и заема цялата лява тясна страна на платката.Прилича на пластините на нашите Акорд 102 по конструкция.Напръсках му контакт спрей и ако няма ефект ще се наложи да го отварям.Въпроса ми е как се борите с втвърдените гумени ролки.Има ли някаква технология за възстановяване или да търся нови.Интересното е на тази гадина че магнитофоните глави са в един корпус,записваща/възпроизвеждаща и изтриващата.Там също има две малки кечета които притискат лентата към главите,ще се наложи да ги сменям.Снимки по нататък.
« Последна редакция: 11 Февруари, 2018, 12:10:08 от lz2xl »

Неактивен slavi

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 260
  • Град: Botevgrad
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #6 -: 11 Февруари, 2018, 12:49:39 »
Накратко да споделя моя опит. Вдлъбнатини по гумения бандаж, стига да не са много големи, съм оправял при стугар. При тези стари машини гумата достатъчно се е втвърдила за да се стругова и последващо шлайфане със шкурка. Иначе или вулканизиране на нови или да се обърнеш към колегата NHB, който явно има опит.
Относно връщане блясъка на старите пластмаси технологиите са много, като се почне от шкурки и пасти (включително и домакинския Cif) до специални пасти за финиш като тази от снимката (купи ми я приятел от Конрад).

Неактивен lz2xl

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 2 629
  • Град: Варна
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #7 -: 11 Февруари, 2018, 13:29:21 »
Това ще го видя утре,сега центробежния регулатор на мотора :) Ще измия и кутията.Пластмасата е потъмняла и на места ръждива.Ще го видя като изсъхне какъв ще е резултата.

Неактивен slavi

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 260
  • Град: Botevgrad
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #8 -: 11 Февруари, 2018, 14:11:07 »
Освен  препарати, трябват и ръце, разбира се, освен ако не разполагаш и с подходяща шлайф техника. Е, има и места дето трябва  "ръка да пипне". Впрочем, отново да се обадя е че се сещам за другия факт, за машините от средата на 60-те, че центробежните регулатори са все още масови и че глави 3 в 1 също (виж моето "нежелано дете", нищо че единия е италиански, а другия японски).

Неактивен lz2xl

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 2 629
  • Град: Варна
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #9 -: 11 Февруари, 2018, 20:55:50 »
slavi,измих го отвътре.Кутията има следи от късо съединение.Мих я с обикновен препарат.Има все още пожълтели следи.

88216-0

Това са гумените ролки и корковия диск.

88206-1

88214-2

Въпросната комбинирана магнетофонна глава.Такава виждам за пръв път.

88208-3

Превключвателя Възпроизвеждане-Запис.

88210-4

Въпросните 4 електролитни кондензатора,три транзистора и един проводник вместо резистор :) За 50 години това му се е скапало,всички други елементи са оригиналните.Има и един диод на входа на захранването  12 волта против обратно включване.Няма такъв по схема.......някой се е застраховал и сложил Д7.

88212-5
« Последна редакция: 11 Февруари, 2018, 22:24:48 от lz2xl »

Неактивен shri

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 227
  • Град: Deutschland Берлин
  • LZ2IX
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #10 -: 11 Февруари, 2018, 22:13:59 »
Може да се пробва гумите да ги накисниш в чист спирт за няколко часа. По някога стават по-еластични.
Денят е прекрасен, забеляза ли го!

Неактивен Лъчо Минков

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 602
  • Град: София
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #11 -: 11 Февруари, 2018, 22:30:49 »
 Преди много години четох в "Моделист констукор", че гумените ролки се възстановяват, ако се сварят в кипяща вода за около 15 минути. Не съм пробвал.

Неактивен ditronix

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 227
  • Град: Провадия
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #12 -: 12 Февруари, 2018, 07:47:49 »
Гумените детайли са най-трудни. За спирт и гореща вода не знам, в бензин със сигурност може и да има ефект, но е опасно. Деформациите (вдлъбнатините) много трудно могат да се заличат. Ако има читав стругар и подходяща гума, могат всички ролки да се издялат наново, но такива хора май вече трудно се намират. Майстори бол, но меракът е малко за съжаление!
DRL  модули за всички видове автомобили!

Неактивен slavi

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 260
  • Град: Botevgrad
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #13 -: 12 Февруари, 2018, 13:08:39 »
Пак се намесвам. И аз съм чувал за накисвне, варене, но не съм пробвал от страх да не стане по-лошо. То ако съм сигурен, че после ще може някак да се изработи наново да съм пробвал.
Колега lz2xl, по реда на снимките, опушената пластмаса е най-малкия проблем. Игра със шкурката, пък е и отвътре, та не трябва да се притесняваме за естетиката. Но, като гледам картинките, доколкото се вижда, най-зле е фрикциона вдясно м/у маховика и изтеглящия куплунг. Там май направо липсва част от периферията на бандажа? Дори и да се подаде на струговане диаметъра ще падне толкова, че механиката едва ли ще поеме тази разлика, дори да има някаква възможност за регулиране. Тук бих казал да се обърнеш към колегата NHB, пък и доколкото разбирам сте си градски?
Пък и за да сме точни, според мен, най-добре такива повърхностни вдлъбнатини, вкоравявания и др. най-добре се оправят на "кръгъл шлайф". Правил съм го навремето, когато имах достъп до такива машини. В нашия случай това се отнася най-вече до корковия фрикцион, тук струговането е опасно, най-много да се пробва леко на високи обороти с шкурката.
И в заключение, не е панацея, но много помага финалното обработване със спрей за принтери, факсове и др., какъвто показвам долу на снимката.
А относно моторчето, се сещам, че в последния ми случай с Национала, неговия също се "мъчеше", но след разглобяването, почистване и смазване на втулките всичко се оправи. Годините си бяха казли думата относно смазката, но за сметка на това колекторчето и контактите бяха почти перфектни, явно не беше много работил навремето..

Неактивен yooo

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 48
  • Град: София
Re: Geloso Vanguard 541.
« Отговор #14 -: 12 Февруари, 2018, 23:24:06 »
Колега , дай размерите на тон ролката. Имам няколко от стари машини . Може някоя да съвпадне или да е по голяма и да търпи преработка .
Сещам се и друго , тази корковата , дали няма да може да се смени с някоя от стар грамофон . Там има подобни . За смяна на оборотите.

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
1 Отговора
361 Прегледи
Последна публикация 14 Януари, 2015, 21:57:27
от nikp