| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Да направим от стария си велосипед - електотакъв  (Прочетена 32457 пъти)

0 Потреб. и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен mano

  • Администратор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1303
  • Населено място: Пазарджик
  • LZ5TA
    • manofoto
Понеже има такава тема за електромобилите, реших да пусна подобна и за велосипедите защото смятам, че тяхното преработване би било значително по-евтино и повече хора биха могли да се възползват от него.

Давайте предложения, аз до сега съм гледал готови решения за около 1000+ лв.

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
В конрад продават за 300 и няколко лева задвижване за велосипед, монтира се на мястото на предната гума, но се чуха някои лоши неща за него че се изронвали зъбите на редуктора. Иначе личното ми мнение е че няма смисъл да се занимаваш. При спиране задължително трябва да регенерираш енергията и да зареждаш батериите, а това усложнява доста нещата. Оловните батерии са вариант от към цена, но не са от към параметри...
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3899
Привърженик съм на соларното електричество:
http://bikes-as-transportation.com/my-solar-bicycle/

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3307
  • Населено място: София
Литиеви батерии вадени от "заминали"  лаптопски такива: на практика безплатна ти излиза батерията,  особенно от  квадратните епълски клетки, на които таймера за цикли  спира да ги зарежда на 50% от живота им.  ;)

В Ютуб има доста видео по въпоса , какд аси ги направиш на пакет батериите итн...

e-bike е термина.

Това една мода дето в Швабско отмина миналата година и може да си намериш на място там доста евтино напълно екипиран, т-де произведен за таз цел такъв байк втора ръка доста евтино...

Ето един контролер за такова - дисекцията му:

http://www.etotheipiplusone.net/?p=1688

« Последна редакция: 12 Март, 2014, 11:07:19 от Pichaga933 »
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3899

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3307
  • Населено място: София
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Ангел Симеонов

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 818
  • Населено място: Русе
Да започнем от купупуваш акумолатори 3 или 4 броя....но те изкарват един сезон.Това е защото сухите не издържат този ток на двигателя.Да кажем,че ще намериш високомоментен двигател,ще си нампавиш регулатор с шим генератор и полеваци.Но въпроса с купуването на акумолатори остава открит.Литевойонни батерии не са подходящи защото не държат голям ток.Подходящи са само оловни...И на практика всеки сезон нови акумолатори...Имам наблюдение от тротонетките на ток.За рекуперация -нямаш голяма инертна маса за да имаш достатъчно кинетична енергия за рекупериране.И отново се връщаме към началото на моя пост...

Неактивен mano

  • Администратор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1303
  • Населено място: Пазарджик
  • LZ5TA
    • manofoto
батерийни

http://www.ebay.com/itm/Rear-Wheel-48V-1000W-Disc-Brakes-Electric-Bicycle-Cycle-Conversion-Kit-Ebike-/181344566514?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a38fa7cf2

бая евтини китове

Това като го пращаш нали виждаш, че е на аукцион и има тлъст шипинг ? Освен това ще му платиш ДДС и мито защото е от китай. Крайната цена ще бъде далеч по-висока от тази в момента.

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
Абе истината е че е безсмислено. Чудесно е за хора с много пари за начесване на крастата. По въпроса за регенерацията може да се коментира, масата е малка, но също толкова малка е и цялата маса която трябва да се придвижва, освен това не само инерцията дава енергия при спиране а и спускане по наклон. Защо трябва да хабиш спирачки и да отделяш топлина ако можеш да зареждаш в това време батериите. Друг е въпроса че повечето двигатели са неефективни в генераторен режим и процеса на зареждане на акуулаторите също е с ниска ефективност и може да се окаже че регенерацията почти с нищо не допринася, но това трябва да се пресметне точно, за да се каже дали наистина има или няма смисъл.
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен ahedproductions

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1976
  • Населено място: София
  • LZ1SWE
    • Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"
Но въпроса с купуването на акумолатори остава открит.Литевойонни батерии не са подходящи защото не държат голям ток.Подходящи са само оловни...И на практика всеки сезон нови акумолатори...Имам наблюдение от тротонетките на ток.За рекуперация -нямаш голяма инертна маса за да имаш достатъчно кинетична енергия за рекупериране.И отново се връщаме към началото на моя пост...
Големи грешки има тук.
1. Няма по-добри батерии за това от Литий-желязо-фосфатните. Не само, че могат да дават огромни токове, но отношението им тегло-капацитет кърти оловото по всички параметри. Освен това могат да се зареждат бързо с големи токове. Основно се използват три вида:
Пакети от клетки 18600, т.нар. лаптопни клетки. Лично ги намирам за неподходящи, поради малкия им капацитет на клетка и следващите от това усложнения в балансирането на зарядите на ниво клетка. За пример давам старата ми батерия за колелото - 48 волта, 20 Ач -

Пакети от клетки 38120 - пример за система 48 волта, 10Ач със BMS система и зарядно - доста по-добър избор!

Най-сериозния вариант - автомобилни клетки 40Ач от Уинстън или Калб -

Такава ще е батерията в новото ми колело - 16 клетки в серия за 48 волта/40Ач, BMS и 600 ватово зарядно.

2. Регенеративните възможности на електрическите велосипеди не са малки, защото отношението капацитет на батерията (респективно ток на регенерация) и тегло на колелото с велосипедиста, е не по-лошо от същото отношение при електрическите автомобили с АС системи. Лично съм бил свидетел на до 30% увеличаване на обхвата от добре настроен регенериращ контролер.

BLDC двигателите хич не са неефективни като генератори, Ориго! Ефективността идва от доброто управление на контролера в режим на синхронен изправител, а електрическата машина си е екстра колкото като двигател, толкоз и като генератор.
Контролерите които ползвам са изминали дълъг път от античната МС33033 до микропроцесорно базирани такива. Тъй като аз имам два двигателя по 1000 вата номинал, използвам два контролера, които управлявам от една врътка. Имам регенерация, която мога да настройвам като проценти и да определям спирачната сила при задействане, има круз контрол с автоматично захващане, имам две електрически скорости, реализирани чрез автоматично превключване от конфигурация звезда към делта на моторите. На "втора" скорост достигам малко над 90 км/ч, на "първа" около 52км/ч. Ако зверя колелото и се състезавм с всички (въртящият момент на цялата система достига 56 Nm!!!), както и обикновенно правя, докарвам към 30-35 километра обхват. Ако пусна ограниочението на скоростта и го програмирам в контролера да е например 40км/ч, мога спокойно да си закарам задника и до Пловдив. А аз съм 105кг човек.

Да, колелетата не излизат евтино. Определено не си заслужава да си правиш контролер за мотора, нито е толкова просто и безпроблемно, нито са толкова скъпи готовите. Моите ми излезнаха 85$ с доставката двата.
http://www.conhismotor.com/ProductShow.asp?id=111
Да кормиш стари клетки от лаптопи също е безмислено - изпробвал съм и този вариант - не само че си скъсах нервите да събирам/троша/меря/изхвърлям/зареждам/разреждам, но и така не успях да събера нужните ми 288 читави клетки за старата батерия. Най-накрая я взех за 580$ и приключих с глупостите. Служи ми добре над година и я продадох на един човек, който я ползва вече 3-та година. Малко е клекнала, но си е наред.
По предварителни сметки новата ми батерия с автомобилните клетки би трябвало да ми даде поне 5 години полезен живот, при лекия режим на експлоатация на велосипеда.
Всичко хубаво струва пари. Безплатен обяд няма. Сигурно докато го завърша, ще съм набутал едно 2000 лева в него. Но с прототипа стигнах от Стрелбище до 4-ти километър за 18 минути. Всички други форми на транспорт отиват в калта!  :)
Сега си проектирам нова рамка от стомана с мотоциклетна предна вилка за здравина и икономичност, програмирам микроконтролерите за автоматиката. Тъкмо приключих с модификацията на двата контролера и с проектирането и изпълнението на светодиодните светлини - къси и дълги ЛЕД фарове, стопове и мигачи. Скоро ще модифицираm и ватметъра:

Ще му изнеса шунта при батерията и ще го монтирам на кормилото.
Сумарно ще имам над 2000 вата на "първа" и около 1180 вата на "втора" скорост. Тръгвам доста по-бързо от колите и повечето мотоциклети. Движа се предимно по улиците с колите, спазвам автомобилните правила за движение. Смятам се за МПС, тъй като имам висока скорост на движение и високо отношение мощност/тегло.
Енергията, която е нужна за зареждане на батерията е около 1,92кВч. Това са 20 стотинки по дневна и 8 стотинки по нощна тарифа за ЧЕЗ София. И ако съм кротък и се движа като велосипедист, това ми докарва близо 150 километра в града при тегло на батерията 28 килограма. Как ще стане това с 4 оловни акумулатора 12в/40Ач, общо 60 килограма?
Ел колелетата си заслужават всяка стотинка! Моето, тъй като е стабилно и голямо и е 2х2, ще може да се кара като в дъждовно време, така и по сняг на слънчево. Просто есента ще сменям асфалтовите гуми с грайферни зимни, баш като на колата ми. :)
Ето ги и гумите:


Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"
www.aetherlab.org

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
Еее така е, супер е но парите са си доста. Пак казвам, трябва да имаш пари за да го направиш. Относно модификацията, мисля че не е съвсем законна, дали КАТ няма да ти направят проблем? Другото което надявам се си премислил са спирачките ясно е че при спиране се разчита предимно на регенерация, но задължително като аварийна система трябва да има достатъчно яки спирачки това чудо, мисля че при тези скорости от 90 километра в час велосипедните спирачки са неуместни. Другото което е че не е особено разумно да вдигаш 90 километра в час с велосипед, просто не е предвиден за тия скорости и може да пострадаш яко. Така че умната.
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен mano

  • Администратор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1303
  • Населено място: Пазарджик
  • LZ5TA
    • manofoto
С тези 90км направо ме уби. Не е ли малко страшничко да развиваш такива скорости ?

Неактивен origo

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3509
  • Населено място: София
Аз с велосипед при яко спускане съм вдигал около 50 километра в час и то го правех когато бях още много малък и неразумен :) Сега не бих. В интерес на истината колата я карам предимно в града, или по искърското дефиле към вилата, и рядко ми се случва да вдигна над 80км/ч, случва се най-много 1-2пъти годишно да вдигна над 80 :) Пак за срашно едва ли е толкова страшно с 90 с велосипеда, ама ако знаеш кво може да стане, тогава става страшно.
Няма нищо по хубаво от старите телевизори, особено за хората които обичат да прекарват свободното си време зад телевизора а не на канапето пред него :) ... и когато вече за нищо не стават пак може да им се намери приложение :D ....

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3307
  • Населено място: София
Ако става въпрос за безопасност, най-добре на едно Олекотено балканче или симсонка  да се направи тази модификация, които са с конструкция предвидена за такива  скорости да реагира адекватно на пътя и да не се троши. А  после да се мине на регистрация в КАТ. ДАнъци За Мотокар няма да имаш...

Най-добре си е проектиране на една нова  скъпа карбонова или  по-евтина алуминиева рамка спецялно за целта, както си се ориентирал- Окчавне от мотор отпред, което да поема безрисково  "Хубавите" ни пътища...
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3899

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |