Ремонтирах същия магнетофон. И при мен на мотора гумените тампони бяха се размекнали и раздули и буквално бяха блокирали ротора. При теб предполагам че само закача в тях и за това така ужасно шуми. Проблема се решава лесно. Демонтираш мотора, вадиш тея тампони и с ножица изрязваш това което се е раздуло и пречи на въртенето на ротора. Монтираш обратно и всичко е наред. Но не става съвсем тих де, тоя мотор си има шум при въртене безпрекословно.
За ремъците - кръгли ремъци в София се намират някои размери в магазина Нак Тек на ул. Поп Богомил, и в София Електроник на ул. Цар Симеон №75 май бяха, сега се преместиха по-нататък към женския пазар.
Обаче ти едва ли ще пътуваш до София скоро, а и много вероятно да не намериш подходящия размер. Така че отиваш в магазин за лагери и уплътнения, където продават О-пръстени. Те отлично заменят кръглите ремъци. Ти трябва обаче да си премериш пътя на ремъка, да го намалиш с 3-4% и да си изчислиш от тази обиколка диаметъра на О-пръстена. Защото те се продават на диаметър (нали са уплътнения за тръби и кръгли отвори). Обикновено ги водят по вътрешен диаметър. Естествено си задаваш и диаметъра на самия материал колко да бъде (като ремъка). Имай предвид че са малко по-малко еластични някои О-пръстени от ремъците. Така че може да ти се наложи няколко различни размера да пробваш докато уцелиш твоя. Моя магнетофон си работи още с О-пръстените безпроблемно. Мога да ти напиша довечера какви размери съм му сложил. Само големия от мотора до маховика съм му сложил ремък, защото намерих.
Жалко обаче че магнетофона не си заслужава. Винаги на външната писта по-близо до ръба на лентата записва по-зле. Преди месец завърших ремонта на една лампова Астра-4 и буквално тоя магнет ме плени като звучене. Не е истина как си отстоява параметрите които са му дадени от производителя. Какво стабилно водене, какъв звук! Унитрата направо звучи като кошница в сравнение с него.