Здравейте!
Няма да отварям нова тема, защото, смятам тук е мястото.
Преди близо две години ви представих реставрирания Мамбо 5а. Но, преди това ровейки из историята разбрах, че преди него (5а беше много познат на моето поколение) е имало и М5? Оказва се, че и той е бил внасян у нас, но явно по-малко бройки. Още тогава се замислих дали да не "окомплектовам" и двата модела, обаче не го срещах в обявите. И когато Стършела показа един в края на миналата година (и не ми го предложи?
), реших, че и на мен ще излезе късмета. И преди време се появиха, даже два. Доста ги оглеждах, водих разговори, но накрая избрах по-скъпия, но общо взето по-запазен.
Да, запазн в смисъл чист, добре съхраняван, но с доста липси и преработки. Освен видимите външни липси се оказа, че ги няма и двете щанги с които се управляват галетните превключватели, а те бяха "замразени" в позиция възпроизвеждане. А пък, най ме изуми какъв майсторлък беше вложен за да се използват по-дълги ремъци от стандартните! По-долу ще видите на снимките какви "полиспасти" са направени. Благодарение на материалната помощ на Слабака и методическата на Пламен и десетина дена работа всичко си дойде на мястото. Освен ремъците, стандартно бяха сменени и няколко кондензатора, както и крйната EL84, която беше глътнала въздух. Особено ме учуди изключителното състояние на гумените фрикциони, все пак е произведен 1959 г.!
Сега вече превърта, спира, свири, пише, брише и... май това е? То и друго не е могъл да прави..