Хубаво, ти си решаваш, но има голям шанс и ТХОто да е здраво. Самият факт, че вдига високо напрежение...
Поразгледах схемата. В телевизора има две вериги - Xprot и ABL, които също може да предизвикват дефекта. Изобщо - нищо не следва да се приема за дефектно, преди със сигурност да се докаже, че е.
В тази посока, ще ти кажа как да провериш ТХО. Знам, че имаш осцилоскоп... Ако ТХО не е в момента запоено на шасито, запои паралелно на колекторната намотка неелектролитен кондензатор, примерно 1 микрофарад, за да се получи трептящ кръг, и закачи сондата на осцилоскопа за краката на кондензатора. Ще ти трябва някакъв източник на захранващо напрежение и съпротивление, с което да пуснеш от източника през намотката ток от порядъка на 0.5А. Тоест, ако захранването е 5V, то съпротивлението да е 10 Ом. Мощността на съпротивлението не е толкова важна, защото токът ще го пускаш само за за момент.
Идеята е следната: Закачаш единия край на източника за единия край на намотката. На другия край на източника свързваш единия край на съпротивлението, другият свободен край на съпротивлението има проводник, който стига до другия край на намотката. Развивката на осцилоскопа е в режим 'сингъл', нивото на тригера е няколко волта, без значение в + или -, примерно 5 или 10 волта/дел. Пускаш осцилоскопа да чака, за кратко допираш проводника до намотката на ТХО и пускаш. Така зареждаш намотката с ток и стартираш затихващ процес, който осцилоскопът ще запише. Ще трябва да си поиграеш с време/делението, но започни с няколко милисекунди.
Когато ТХО е изправно, процесът е чисто експоненциално затихващо 'звънене', като при подходяща развивка могат да се изброят стотици синусоидални колебания. Ако има късо съединение, тогава процесът е кратък, със сложна неестествена форма, получена от наслагване на различни процеси с различни честоти. Трудно е за обяснение, но като го видиш, веднага ще го разпознаеш...
Ако ТХО е запоено на шасито, просто запиши с осцилоскопа процеса в ТХО при опита за пускане на телевизора. Закачи осцилоскопа на отоплителната намотка или на тази за захранвене на ВО. Пак в режим 'сингъл', но с 40 микросек./дел., с подходящ тригер и волт/деление, за които ще се ориентираш от осцилограмите на схемата. Включваш осцилоскопа да чака и пускаш телевизора. Покажи скрийншот, за да видим има ли проблем...
За разпояването на части в телевизорите...
В старите телевизори платките са еднослойни, без проходни отвори. Частите се разпояват и свалят елементарно, без нужда от нищо друго, освен от обикновен поялник. Добре е да е терморегулиран, за да не прегрява, но само толкова. Ако мислиш, че вакуумният поялник е някаква панацея, не е вярно. Ще ти кажа една технология, по която бях в състояние да сменя процесор на Фунай за 1 минута: Трябва ти пластмасова тръбичка, примерно от химикалка, дълга 10тина см., която на върха си има сечение на отвора примерно 3мм. Като няма тръбичка, свиваш такава фунийка от хартия и пак става... Слагаш колофон,загряваш спойката докато хубаво се разтопи и духваш силно през тръбичката, като същевременно отдръпваш поялника. Имай пред вид, че припоят се разхвърчава в посоката на духването и може да се закрепи по платката и да окъси някъде, затова духаш в посока, където ще има по-малка вероятност да се случи това. Остатъците от разхвърчалия се припой лесно се махат с четка за зъби, колофонът добре се разтваря с коресилин (и четка за зъби...).
Принципно, припоят с ниско съдържание на олово затруднява процеса, затова може да се 'презапоят' спойките предварително с нормален припой. Още, за да не се отлепват и повреждат пистите, освен температурата на човката, важно е следното: Човката може да се притиска към спойката, но след като започне разтопяването, не бива да се притиска вече със сила, защото директно деформира медта и размекнатия под нея гетинакс, текстолит или каквото е там, а това поврежда платката.
За OSD и синхронизацията - двете нямат нищо общо. Процесорът изписва символите на OSD по екрана, като е наясно във всеки момент кой ред от кой полукадър тече. Така е защото процесорът получава флайбек импулси от обратните ходове по редове и по кадри, именно за да знае кога и къде да изписва елементите от символите. Тоест - нужно е да има растер и вече ще има OSD. Синхронизацията на растера с видеосигнала е друго нещо - в чипа 301 има амплитуден отделител, в който синхроимпулсите се отделят от видеосигнала хардуерно и се използват за синхронизация на генераторите. Като гледам структурата на чипа, излиза, че има автономен вертикален генератор с генератор на ток, който зарежда кондензатор. Кондензаторът е на 6ти крак, а елементите, които задават тока - на 3ти. Ако проблемът със синхронизацията персистира, може да замениш тези елементи. Иначе, може просто да е имало прах и влага и сега вече да няма такъв проблем.
Когато включиш на АV и не подаваш сигнал, просто изчезва шума от изхода на видеодетектора. Шумът е силен и предизвиква нестабилност в работата на генераторите на растера, оттам и нестабилност на символите на OSD.
Да, студените спойки са много характерни за телевизорите Сони.